Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tisser du i vannet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Tisser du i vannet?
Ja, alltid 4 2,50%
Ja, ofte 26 16,25%
Ja, av og til 88 55,00%
Nei, aldri (men barna får lov) 14 8,75%
Nei, aldri (og barna får ikke lov) 28 17,50%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 10:35   #41
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tisser du i vannet

Jeg tisser heller i vannet enn å gå på noen av doene på oslos strender.....

Gammel 10-06-08, 10:44   #42
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tisser i sjøen ja? - jeg har en selskapsblære det står respekt av, men om jeg mot all formodning må på do, så tisser jeg i vannet - det synes jeg ikke er noe galt.

Om kloakk i vann: Vi var på Rhodos og mannen tok en svømmetur - fra vår strand til en strand lenger borte. Plutselig var det noe som kveilet seg rundt foten hans...dopapir - mannen (som egentlig er ganske fisefin) fikk panikk og mener den dag i dag at han så bæsj flyte rundt også...Tviler ikke et sekund...

Gammel 10-06-08, 11:10   #43
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

ja her tisses det i vannet og ser absolutt ikke noe galt i det, å de som påstår de ALDRI har gjort det, vel vel, aldri si aldri!
barna tisser i vannet hvis de vil, det bestemmer de selv, litt urin er slettes ikke farlig.
tenk heller på all den søppla folk dumper rundt om i vannet!
men dette gjelder jo da utendørs, nå jeg er i svømmehallen tisser jeg før jeg hopper i

Gammel 10-06-08, 11:18   #44
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tisser du i vannet

Jeg er så og si aldri på stranden, og om jeg er det kan jeg signere Elinblu, jeg bader ikke, så derav tisser jeg heller ikke i vannet.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:26   #45
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Tisser du i vannet

Jeg tisser i sjøen, ja. Bader ikke på stranda, men aleine på dypet utenfor familiens sommerhus. Jeg tror ikke det plager så mange torsker, eller har store konsekvenser for vannkvaliteten.

Gammel 10-06-08, 11:27   #46
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det galt å tisse i sjøen? Nå tisses det selvsagt ikke der det er tett med folk, men jeg ser ingen problemer med å tisse lenger ute eller når man er alene på stranden. Offentlige toaletter på strender er ofte vanvittig grisete og mangler dessuten ofte dopapir. Og da er man jo like langt om man bader etterpå?

Gammel 10-06-08, 11:31   #47
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Laaaangt ute ja.. Må innrømme at jeg sjekket pållen før jeg stemte

Gammel 10-06-08, 12:50   #48
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår nærmeste strand er forresten ved et stort vann. Men det er stort nok til at jeg anser tissen som tilstrekkelig fortynnet lell.

Gammel 10-06-08, 12:52   #49
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja det har nok hendt noen ganger. Skulle ønske ungene kunne også, blir lei av å følge på do 50 ganger hvis vi er på stranda en hel dag og de må på do for å tisse. av den grunn må vi være 2 voksne, for jeg vil ikke gå i fra de andre ungene som bader for å følge en på do. Jeg er pysete da vi er på sjøen, må se ungene hele tiden.

Gammel 10-06-08, 13:21   #50
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om kloakk i vann: Vi var på Rhodos og mannen tok en svømmetur - fra vår strand til en strand lenger borte. Plutselig var det noe som kveilet seg rundt foten hans...dopapir - mannen (som egentlig er ganske fisefin) fikk panikk og mener den dag i dag at han så bæsj flyte rundt også...Tviler ikke et sekund...

Det kan det selvsagt godt ha vært. Jeg har opplevd det samme i Oslofjorden, der jeg langt ute i fjorden badet etter båten, og så dopapir og bæsj flyte nokså uelegant og ekkelt ved siden av. Det er ikke uvanlig at småbåter har doer som pumper dritten (unnskyld språkbruken) rett ut i sjøen. Den gamle snekka vår hadde det, i hvert fall.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 13:26   #51
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På overfylte offentlige badestrender: Nei, det kvier jeg meg for å gjøre, om alle gjør det så må det da gå ut over vannkvaliteten? Da kan man heller la småbarn være eneste forurensningskilde, og så kan voksne svømme en tur lengre ut, så blir det jo fortynnet og da er det greit for meg.
På privat strand uten noen andre enn familie: Jøss, klart det, ikke akkurat i fjæresteinene, men en svømmetur lengre ut er da klart ok.

Gammel 10-06-08, 14:24   #52
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vet ikke om jeg noensinne har vært på en strand med toalett.

Gammel 10-06-08, 15:30   #53
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden minner meg om noe jeg leste en gang:
Don't drink water, fish fuck in it!

Den som tror at litt mennesketiss forurenser vannet må ha drukket for lite vann. Hva gjør krabber, fisker, reker, fugler og alle andre levende skapninger i og ved vann??

Gammel 10-06-08, 15:35   #54
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg ferdes sjelden på strender med toalett.

Samme her.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 18:25   #55
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Ja, det hender at jeg gjør det hvis ikke det er andre (relatvit hygieniske) alternativer... Stort sett tisser jeg på doen hjemme før jeg går og bader. *bor veldig nært sjøen*

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 18:45   #56
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Jeg svømmer litt ut og slipper en liten skvett hvis nøden er der... Har som flere ikke tenkt at det kunne være så farlig. De fleste badestrender jeg frekventerer har heller ikke toalett, så hva gjør man da liksom?

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:07   #57
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg tisser heller i vannet enn å gå på noen av doene på oslos strender.....

Gammel 10-06-08, 19:57   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg må innrømme at det ikke noen gang har falt meg inn at det skulle være galt å tisse i sjøen! Mye heller det enn å tisse bak en busk på land, for ikke snakke om på grisete, offentlig toalett.

Nå skal det sies at jeg sjelden bader på folksomme badestrender da. Jeg kan skjønne at det er et poeng å la være hvis det er en meter til nærmeste andre badende person. Når man bader fra en båt i Sognefjorden derimot …

Ja, samme her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:01   #59
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det hender at jeg tisser i sjøen når jeg bader ja

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:06   #60
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Svarte: Nei, aldri (og barna får ikke lov)

Barna har selvsagt hatt uhell, men de får ikke bevisst lov til å gå ned i vannet for å tisse.
Men de får lov til å tisse på plenen, i utkanten av der vi måtte være.

Jeg selv tisser aldri i vannet, men gjorde det sikkert som barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.