Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 20:17   #41
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)

17. mai er en festdag for store og små som bor i Norge. Da tar man på fine klær og hygger seg sammen. Fine klær er fine klær, om det så er bunad, sari eller kjole og dress.

Jeg syns ellers at de store fanene og flaggene bør være norske/samiske, i og med at vi feirer den norske grunnloven, men jeg klarer ikke se noe galt i at barn med f.eks. indisk bakgrunn kan få lov å vifte med et indisk flagg i barnetoget.

Gammel 09-04-08, 20:21   #42
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, jeg kan se at selve flagget er viktig for enkelte, men jeg syns det er banalt å henge seg opp i at det finnes andre flagg enn norske i 17. mai-toget - det er ikke selve flagget som nasjonalsymbol jeg banaliserer, men motstanden og skepsisen mot å bruke andre flagg på 17. mai.

I det flerkulturelle samfunnet som Norge en gang er, så bør det være naturlig at man fjerner seg fra de aller mest nasjonalistiske tradisjonene og skaper en feiring som er for alle som bor i landet. Det at hele befolkningen masjerer rundt med norske flagg er faktisk en svært nasjonalistisk handling.

Men hva er egentlig 17 mai da? Hva er det vi egentlig feirer? Hvis vi skal feire Norges nasjonaldag, så veiver man vel ikke med et annet lands flagg, det blir rart. Vi skal vel ikke bare ha en festdag der man lizzom bare feirer alle som bor i landet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 20:26   #43
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi skal vel ikke bare ha en festdag der man lizzom bare feirer alle som bor i landet.

Nei, det passer jo overhodet ikke på landets største felles festdag. For min del handler dagen om barnetog, tivoli, pølser og is. Det er mulig at de fleste andre har andektige og alvorlige tanker om grunnloven og Eidsvoll og Norge vårt land, men jeg syns nå at slike dager blir skapt av de menneskene som feirer dem, og akkurat nå - i vår tid - er det vi som lever i Norge i dag som bør sette rammene. Selv om vi tar vare på gamle tradisjoner så er det ikke nødvendigvis feil å tilføre nye elementer når samfunnet forandrer seg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 20:29   #44
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Så lenge symbolet er av norsk art?

Jeg tror (med vekt på "tror", dette er bare spekulasjoner fra min side) ikke at "folk flest" som er negative til utenlandske flagg i toget reflekterer så mye over hva de representerer og om det er negativt å feire med slike symboler. Det handler mest (tror jeg) om å ikke forstyrre det norske.

Personlig er jeg like skeptisk til alle flagg, håper det kom fram av innlegget mitt.

Gammel 09-04-08, 20:31   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det passer jo overhodet ikke på landets største felles festdag. For min del handler dagen om barnetog, tivoli, pølser og is. Det er mulig at de fleste andre har andektige og alvorlige tanker om grunnloven og Eidsvoll og Norge vårt land, men jeg syns nå at slike dager blir skapt av de menneskene som feirer dem, og akkurat nå - i vår tid - er det vi som lever i Norge i dag som bør sette rammene. Selv om vi tar vare på gamle tradisjoner så er det ikke nødvendigvis feil å tilføre nye elementer når samfunnet forandrer seg.

Det er jeg nå litt enig i, men så lenge det er en bakgrunn for en nasjonal fest-og fridag, så bør den stå sentralt i feiringen, og jeg ser ikke helt grunnen til at man skal feire med hauger av utenlandsk flagg, så lenge det er et spesifikt land vi feirer. Jeg ville ikke følt det naturlig å dukke opp med et norsk flagg på feiringen av Pakistan eller USAs nasjonaldag.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:02   #46
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

At festdrakter blir brukt synes jeg er kjempe flott, men jeg signerer Donald på det med flaggene.

Det gjør jeg også.

Det er Norges nasjonaldag. Den ene dagen i året jeg syns det er greit å være litt nasjonalistisk. Jeg syns det er velkomment med innvandrer av alle slag i drakter av alle slag, men flaggene det viftes med bør være de som tilhører landet. Det er landet Norge det feires, med alle dets innbyggere; ergo drakter ja og flagg nei.

Gammel 09-04-08, 21:19   #47
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Mye bra er sagt her, enig med tangina.

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Innvandrerelever i Risør oppfordres til å stille med drakter og flagg fra sine hjemland. Er det en riktig måte å feire Norges nasjonaldag på? Spør Agderposten i dag.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal oppfordre til å stille med flagg fra sine hjemland. Drakter kan man oppfordre til. Men flagg nei, som så bra sagt av mange andre i tråden. At man feirer nasjonen norge, ikke alle mulig andre land. Det kan man gjøre på disse landenes nasjonaldag? Da lærer jo vi faktisk noe om andre land også.

Sist redigert av bønna : 09-04-08 kl 21:25.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:23   #48
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I det flerkulturelle samfunnet som Norge en gang er, så bør det være naturlig at man fjerner seg fra de aller mest nasjonalistiske tradisjonene og skaper en feiring som er for alle som bor i landet. Det at hele befolkningen masjerer rundt med norske flagg er faktisk en svært nasjonalistisk handling.

Som du jo vet er mannen min ikke norsk og barna har dobbelt statsborgerskap. Allikevel bruker vi bare norske flagg på 17. mai. 1. august derimot er det ikke et norsk flagg i sikte hos oss, da er det bare sveitiske flagg som gjelder. Det skulle bare mangle. Jeg ser ikke poenget med å blande, hvert land har sitt flagg og sin dag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:48   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Nenne.
Og så foretrekker jeg nasjonalromantisk, i stedet for nasjonalistisk.

:har bodd i utlendighet og er veldig glad i landet mitt:

Gammel 10-04-08, 00:22   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Men, utenlandske flagg på 17. mai synes jeg ikke hører hjemme. Det er det samme som om jeg skulle fire det amerikanske flagget på 4. juli, når jeg bodde i Usa.

Jaha?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 07:38   #51
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes folk kan pynte seg i akkurat de klærne de vil og jeg synes det er fint om de pynter seg.

Jeg hadde syntes det var rart om Norske statsborgere valgte å vifte med andre flagg 17 mai. Jeg kunne kanskje strekke meg til stenger med 2 flagg som vist tilhørighet til 2 nasjoner.

Jeg har bodd i utlendighet selv, men jeg finner nasjonalistisk "Norge er himmelen" feiring i utlandet er teit. Jeg ble presset til å delta en gang, men jeg fant stemningen ubahagelig selvgratulerende. Fasinerende når det stort sett var folk som valgte å bo i utlendighet, og være så selvgratulerende med det landet de valgte å ikke bo i. Jeg ville da ha funnet en mer inkluderende tone mer naturlig.

(Jeg markerte selv dagen i alle år, men litt mer nedtonet)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 08:11   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Som du jo vet er mannen min ikke norsk og barna har dobbelt statsborgerskap. Allikevel bruker vi bare norske flagg på 17. mai. 1. august derimot er det ikke et norsk flagg i sikte hos oss, da er det bare sveitiske flagg som gjelder. Det skulle bare mangle. Jeg ser ikke poenget med å blande, hvert land har sitt flagg og sin dag.

Dere må jo selvsagt velge hvordan dere vil feire dagen. Jeg argumenterer da ikke for at alle skal vifte med sitt lands flagg hvis de ikke ønsker det selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 08:27   #53
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Dere må jo selvsagt velge hvordan dere vil feire dagen. Jeg argumenterer da ikke for at alle skal vifte med sitt lands flagg hvis de ikke ønsker det selv.

Deri ligger jo noe av poenget. Om en er Norsk, det vil si Norsk statsborger hva er da SITT lands flagg?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 08:29   #54
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Deri ligger jo noe av poenget. Om en er Norsk, det vil si Norsk statsborger hva er da SITT lands flagg?

Man har jo ett opprinnelsesland...

Gammel 10-04-08, 08:30   #55
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hjemme hos oss blandet vi, både 17. mai, 6. juni og Midtsommarsafton.

Grunnen til at vi blandet den 17, var jo fordi det falt seg naturlig egentlig siden det var hele skoleklasser som kom og feiret dagen sammen med oss, og de hadde jo med seg svenske flagg.

Gammel 10-04-08, 14:45   #56
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

At man bruker sine egne nasjonaldrakter i 17. mai toget synes jeg er helt greit, men på lik linje med flere andre her, synes jeg at flaggene det viftes med skal være norske - denne ene gangen i året. Skulle det dukke opp andre nasjonsflagg i toget, er det dog ingen fare for at jeg ville hoppe frem og klippe av flagget .

At andre nasjonaliteter markerer sin egen "opprinnelses" nasjonaldag, med "sine" nasjonalflagg, er bare fint.

Under andre arrangementer hvor det kunne være naturlig å feire med flagg, synes jeg bare det er flott at nasjonalflaggene blandes, men det føles ikke helt riktig på vår tradisjonsbundne nasjonaldag.

Gammel 10-04-08, 14:59   #57
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ja til feiring i alle slags festdrakter, uavhengig av opprinnelsen. Det viser mangfoldet i Norge. Men, det er Norges dag. Det er Norges grunnlov, og dermed Norges selvstendighet som feires. For meg er det naturlig at alle som bor i landet og nyter godt av det er med å feirer nettopp det. Når det er Norge som skal feires ser jeg det som naturlig å bruke kun det norske flagget.

Selv om jeg selvsagt må si meg enig i at det ikke gjør noen skade. Det er mye man gjør som ikke skader noen, men jeg skjønner likevel ikke hensikten med å skulle bruke flagg fra andre land.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 08:11   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns denne kommentaren i Dagsavisen var veldig fin, og oppsummerer ganske greit hva jeg mener om saken. Den omhandler Oslo, og hvordan 17. mai-kommiteen ønsker å kaste ut alle barn som har noe annet enn norsk, samisk eller FN-flagg i toget.

Et utdrag:

Sitat:

Den norske tradisjonen med barnetog på nasjonaldagen er en tradisjon vi har grunn til å være stolte av. Vi har ikke militærparade i taktfast marsj nedover Karl Johan. Vi har ikke pompøse generaler som viser fram tanks og raketter. Vi har små barn som synger og roper med spede stemmer, som tusler av sted i vindskeive rekker. En upretensiøs, ufarlig og optimistisk forestilling. Det er en forbrytelse mot sjelen til denne feiringen å komme med forbud, pålegg og trusler.
Det er vakkert med barnetog, og det hadde vært enda vakrere om vi hadde gjort som for eksempel bergenserne, og sluppet til all verdens flagg. Det israelske og det palestinske flagget side om side. Det pakistanske og det indiske. Det amerikanske og det irakiske. Det norske og det tyske. Det kunne ha vært et tog som sa «peace and love», i stedet for «det er Norge som er bra, det er Norge som er best» til man ble rød, hvit og blå i trynet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 09:09   #59
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Det er essensen, Glitter! Du har så rett.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 09:14   #60
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir ikke støtt verken av andre nasjonaldrakter eller andre flagg på 17. mai. Jeg syns at alle feiringer bør tilpasses samtiden og at det er positivt at 17. mai-feiringen speiler det at vi lever i et flerkulturelt samfunn.

Det er jo ikke akkurat et problem at vi er for lite nasjonalistiske her i landet, og det at det er så lite rom for noe så banalt som fremmede flagg i barnetoget viser vel at vi har veldig godt av å se nettopp det.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg ser på 17. mai som en feiring av Norge. Norge består av mennesker med ulik bakgrunn, og alle sammen er en like viktig del av vårt norske samfunn. Jeg synes det er gammeldags, enfoldig og en tanke sprøtt å ikke skulle bejuble alle mulige flagg og drakter på denne dagen. Nasjonalisme er ikke søtt, og heller ikke nødvendig i et land som vårt. Fellestankegang osv har vi i bøtter og spann hva gjelder det "opprinnelig" norske. Det er på tide å utvide begrepet en smule, og glede oss over mangfoldet i Norge, også på 17. mai.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg syns det er flott med alle som vi feire vår nasjonaldag sammen med oss, og hedre vårt land. At de pynter seg i drakter fra sine egne land er bare flott.

Jeg er derimot enig med Nenne om at dette er Norges dag og da heiser man Norges flagg.
Dersom det var min bursdag ville jeg jo sette pris på at folk feiret meg, og ikke seg selv for å dra en enkel sammenligning.

Jeg er enig med deg at man heiser Norges flagg. Men i barnetogene kan barna fint få gå stolte med flagg fra sine hjemland.

Ellers så beskrev kommentaren i Dagsavisen det godt.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.