|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Min bunad er fra område hvor min far er født og oppvokst. Jeg har aldri bodd der selv. Bunaden min er sydd av damer i familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har arvet min bunad fra moren min, og det var hennes mor som sydde bunad til henne (og til søstrene hennes). Bunaden er fra fylket hvor min mor er født og oppvokst, men jeg har aldri bodd der selv.
![]() |
#43 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Eg har bunad frå området både eg og foreldra mine er frå, og framleis bur. Ingen andre alternativt vurdert med andre ord, og eg trivst godt med bunaden min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Har Bergensbunad og er fra Bergen. Den blå bunaden selvsagt.
![]() |
#46 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har bunad fra det stedet som jeg er født og oppvokst, og som 99 % av slekten min er født og oppvokst, så den tilknytningen er rimelig klar. Det hadde ikke vært aktuelt å ha en annen bunad, så jeg er glad for at bunaden er fin.
![]() |
#47 |
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har den grønne nordlandsbunaden, arvet av min mor som er derfra.
![]() |
#48 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har bunad fra Aust-Agder. Mammas familie kommer derfra, og vi har hytte der. Jeg føler selv at tilknytningen er sterk, vi har alltid vært der i 2 måneder hver sommer fra jeg ble født.
![]() |
#49 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?
bilde?
![]() |
#50 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Nordlandsbunad og er tilhørende her.
![]() |
#51 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har (blå) Nordlandsbunad, selv om jeg er vokst opp i Tromsø. Det var det som tidligere var det vanlige både i Nordland og Troms - mamma, som er fra Kvæfjord i Troms, har også Nordlandsbunad. Pappa er fra Nordland, og farmor, som sydde bunaden til konfirmasjonen min, også - hun hadde Nordlandsbunad selv, da hun var yngre (den ble sydd om til meg da jeg var 9-10).
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Har blå Nordlandsbunad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Nordtrønderbunad. Siden jeg ikke er fra noe sted selv, valgte jeg den samme bunaden som moren min har, fra det stedet hun og faren min er fra. Selv har jeg aldri bodd i Nord-Trøndelag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har islandsk nasjonaldrakt. Vi har bare 3 forskjellige og siden de ikke tilhører noen spesielle landsdeler blir det litt feil å kalle det bunad.
![]() |
#56 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg er fra Nordland og har blå nordlansbunad. Fikk den i komfirmasjonsgave hos foreldrene mine |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har nordlandsbunad. Mor og far er nordlendinger, og anene kan visstnok spores helt tilbake til Benkestok
![]() |
#58 |
--
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?
Jeg synes Østfoldbunaden er kjempeflott jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg er født og oppvokst på det stedet der bunaden min er fra |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Selvfølgelig har aC bergensbunad.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|