|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Det sto at han bodde i barnebolig, skjønte det som om det var hjemmet hans og det hørtes så trist ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Blir bare oppgitt over slike foreldre jeg. Man kan ikke skaffe seg et barn for å bruke nanny til å ta seg av det. Da kan man la vær å få barn, og heller låne tanteunger osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...De fleste av oss har nok ikke helt klart for oss hva vi går i møte når vi får barn første gangen.
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...
Ja, jeg ville også blitt oppgitt over slike foreldre. Mine venner er imidlertid ikke foreldre, så da stiller saken seg helt annerledes. Det er klart de ikke kommer til å ta seg av barnet på den måten. Jeg kjenner min venninne, og vet at hun er myk på bunnen. Hun vet bare ikke hva hun har i vente. Det gjorde ikke jeg heller. Derfor sitter jeg og flirer for meg selv, fordi jeg kjenner meg igjen. Alt kommer til å endre seg. Og det antakeligvis sånn ca på det tidspunktet hvor hun kjenner det første sparket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
seru
|
Jeg håper du har rett. Ellers er jeg enige med dem som ikke ser poenget med å sette barn til verden med en sånn innstilling.
![]() |
![]() |
#6 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Egentlig ikke for å forsvare meg, men er det ikke en ørliten forskjell på å ha et multihandikappet barn og et barn hvis eneste handikap er at det er autistisk. Og det er ikke snakk om å ha noe avlastning, men det er snakk om å ikke ha barnet i det hele tatt. Fordi det ikke passer inn med det man forventer seg av det å ha barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har rett i at det er forskjell. Det er forskjell på funksjonshemminger, på funksjonsnivå og det er store forskjeller innenfor en og samme diagnose. Det er forskjell på hvor problemene utarter seg mest. Det er også store forskjeller på foreldre og hva de makter. Ikke bare av rent fysiske arbeidsoppgaver.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
Jeg ser at du forsøker å moderere deg og forklare hva du mener. Du klarer nesten å overbevise meg om at vi er på samme planet likevel, også kommer slike utsagn som den setningen jeg har uthevet over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg har tidligere vært "lille frøken karriere". Jeg var veldig usikker på hvordan jeg selv ville takle å få barn. Jeg var ikke så flink til å være i permisjon. Så etter 8 måneder fikk vi til en ordning sånn at jeg og mannen jobbet 50% hver. Denne gangen gjør vi det samme etter 7 måneder.
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg lo gjenkjennende av hovedinnlegget. For jeg husker selv at jeg hadde veldig klare meninger om hvordan ting skulle gjøres når jeg fikk barn. Jeg trodde at ville dra på venneferie i påsken, mens Snupp var hos besteforeldre, at mannen og jeg skulle få vår helg en gang i måneden og at farmor eller mormor selvfølgelig skulle få passe Snupp minst en uke om sommeren. Mamma lo litt av meg når jeg presenterte tankene mine, og sa at hun nok heller trodde at hun kom til å måtte kjempe seg til mormortid med Snupp. Jeg fnøys av henne og mente at der tok hun nok helt feil. Eller. Eh. Det var det visst jeg som gjorde. En helg borte fra Snupp i ny og ne er deilig, men innebærer så enormt med savn at det nesten ikke er verdt det. Det var jeg virkelig ikke forberedt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...En ting er de vennene som bare er foreløpig barnløse, de setter seg ofte inn i den nye situasjonen deres venner med barn er i og forstår ofte veldig godt mange av sidene av den saken.
![]() |
#14 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg tror denne tråden har tatt en helt annet vinkling enn det HI skriver om.Hvis jeg har skjønt rett da!? Selv snakker jeg ikke om de som har syke barn. Jeg snakker bare utfra holdningen til å ikke ville prioritere barnet sitt. Men enhver familie må velge å leve sitt liv slik som er best for dem. Men bare de ikke forsømmer barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg blir forresten litt oppgitt over den ovenfra og ned-holdningen enkelte har til dem som ikke har barn, men som håper på å få det. "Bare vent du, lille venn, så skal du få se hva jeg snakker om, og oppdage at jeg nok vet mye mer enn deg." Klart at man ikke vet alt om det å ha barn om man ikke har barn, men du verden hvor lite enkelte som faktisk har barn, kan om det å ha barn.
![]() |
#16 |
intro
|
Det er akkurat det jeg reagerer på også.
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Det bruker nå helst å være min replikk da.
![]() |
#18 |
Peppy!
|
Nå vet jeg ikke om du sikter til meg, men antar det ettersom jeg startet tråden. Da har jeg nemlig formulert meg klønete. Det finnes ikke noe ovenfra-og-ned i mine tanker om dette. Det er godlynt gjenkjennelse. Det er klart det er ting ved foreldretilværelsen jeg har erfart som de ikke har, ettersom jeg har barn. Det er mange ting de fleste ikke klarer å se for seg før de får barn. Esme nevner blant annet dette med den fysiske og psykiske avhengigheten. Hvem klarte vel å forestille seg det før man selv fikk barn? Ikke jeg, i hvert fall. Jeg synes ikke det er farlig å tenke for meg selv "bare vent, så skal du se". Det er ikke noe arroganse i det. Det er heller, som sagt, munter gjenkjennelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig!
![]() |
#20 |
godt brukt
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg oppfattet Monsoon riktig tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|