|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For 10 år siden var jeg nygift med mannen min. Vi hadde vært samboere i 5 år, begge var ferdige med studiene og vi kjøpte vår første leilighet vinteren -97. En flott tid
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Utrolig mye bedre. Ingen tvil om det, selv om det var fint da også. Var i full gang med å skaffe meg studiekompetanse, som jeg ikke hadde fullført da jeg gikk på skolen, og jeg var gift med den dølleste gubben i Norge. Nei, kanskje ikke den dølleste, men definitivt den kjedeligste. Var i avsluttende vurderingsfase på take-off. Slitsomt og hektisk, for hadde lang vei til jobb, og jobbet fullt ved siden av kveldsskolen, og litt ekstra frustrasjon i forhold til samlivsbruddet som skjedde ikke veldig lenge etterpå. Men som jeg sa innledningsvis, så var det fint, for følte at jeg var i gang med en vesentlig og viktig endring i livet mitt. Jeg hadde på en måte tatt grep, og det føltes godt. |
![]() |
![]() |
#43 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For 10 år siden var jeg student og 20 år. Bodde i en sliten,men trivelig leilighet i Oslo, jobbet på sykehjem og trente aktivt fitness. Kjæresten min og jeg hadde da vært sammen i 4 år, og bodde sammen på 2.året.
![]() |
#45 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For 10 år siden var jeg 25 år og nyforlovet med mannen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Jeg var 26 det året, og det var (fram til barn kom osv.) det mest fantastiske året jeg noen sinne har hatt. Det var enormt spennende med ny jobb, jeg var single og det skjedde enormt spennende ting på den fronten der. Det er kanskje ingen overraskelse at det som skjedde ikke gikk helt som planlagt, men jeg ville aldri vært den jeg er i dag om ikke de tingene som skjedde da hadde vært en del av livet mitt.
![]() |
#47 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 27 år, leide et bittelite hus på en gård og hadde jobbet i jobben min i 9måneder.
![]() |
#48 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 11 år |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Livet er hverken bedre eller verre nå i forhold til for 10 år siden, bare veldig annerledes!
![]() |
#50 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For 10 år siden var jeg akkurat begynt i jobb etter mange års studier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?1997 ja ... Det var tider det. Jeg bodde i kollektiv med tre andre jenter. Jeg studerte, skulle bli psykolog. Jeg dinglet rundt på Blindern, jeg husker særlig godt at jeg spiste pasta med hvit saus og erter på Frederikke. (Jeg satt også i røykedelen, Mandarin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Originala
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 20 år. Jeg hadde nettopp begynt på sosionomutdanningen, og jobbet som ekstrahjelp i en fotobutikk. Sist redigert av Fadese : 14-09-07 kl 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Veldig annerledes, men i stor grad mye bedre.
![]() |
#54 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Forresten tror jeg at det å føle at livet er bedre nå enn tidligere veldig, veldig menneskelig. Når jeg har intervjuet eldre mennesker mener nesten alle at de har hatt et godt liv - på tross av all verdens motgang og ulykker. Vi ønsker oss de gode fortellingene så sterkt at vi gir tilfeldige opplevelser mål og mening i ettertid.
![]() |
#55 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?
Ja, kanskje når man sitter ved veis ende og ser tilbake, men det er ikke dermed sagt at livet alltid føles bedre akkurat nå. Det er jo ikke nødvendigvis en jevnt stigende kurve. Jeg er enig i at det er et menneskelig trekk å forskjønne det vanskelige i ettertid og tilskrive det mening, men det krever jo at man har en viss avstand til de vonde tidene. Hadde noen spurt meg høsten 2005 om jeg hadde det bedre da enn for 10 år siden, ville svaret vært et rungende nei, halvkvalt som jeg var av barnløshet og rusproblemer i nærmeste familie. (Den omtalte hangen til å idyllisere fortiden kan vel for øvrig også gi seg utslag i at man synes alt var bedre før, hvilket jo heller ikke er noen ukjent strategi - verken blant pensjonister eller elinbluer.
![]() |
![]() |
#56 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Jeg har det også bedre nå enn for ti år siden!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 34 år (og mye eldre enn mange av dere er nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 20 år. Jobbet i lekestøysbutikk, og bodde sammen med min nåværende mann. Var tynn som ei "spiggesild" og de helgene jeg ikke festet, satt jeg barnevakt for Cilen.
![]() |
#59 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?
Eller har du rett og slett snudd det hele litt på hodet?
![]() |
#60 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For 10 år siden var jeg 15, jobbet ekstra på Rema.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|