|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er redet tomt? | |||
Ja, her er det ingen hjemmeboende barn lenger |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 11,38% |
Ja, delvis. Barnet/barna er studenter og bor hjemmefra |
9 | 5,39% |
Delvis, noen har flyttet og noen bor hjemme |
32 | 19,16% |
Delvis, noen er borteboende studenter og noen bor hjemme |
29 | 17,37% |
Nei, har hjemmeboende studenter og ev. yngre barn |
20 | 11,98% |
Nei, alle er i VGS-alder eller yngre og bor hjemme fortsatt |
48 | 28,74% |
Annet som jeg ikke har greid å tenke på |
10 | 5,99% |
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() Sv: Er redet tomt5, snart 9 og 13 år her. Så regner med at det er sånn 15 år til😅 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er redet tomtMellomste flytter nå i august for å studere annet sted. Har hatt jobbeår siste året. Hun har bodd hjemme til nå delvis hos faren og delvis hos meg. Jeg har eldste hjemme på fulltid og faren har minstemann hjemme på fulltid, men det hender jo at de er litt hos den andre innimellom. Så ser for meg mange år hjemme med unger ennå. Men minstemann fyller 18 nå om 1 uke, og om han får lappen da så blir ting litt mer fleksibelt og praktisk selv om mellomste tulla flytter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er redet tomtVår er 21 og har allerede vært utenlandsstudent i tre år snart. Regner ikke med at han kommer til å flytte hjem igjen, så jeg krysset av for tomt rede. Var veldig rart de første 2-3 månedene, men nå er det den nye normalen og vi trives godt med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er redet tomtStorebror på 20 har bodd borte et år allerede. Storesøster flytter nok om et år. Lillebror har fem år igjen av vanlig skolegang - takk og lov. Gruer meg som en hund til helt tomt rede. Må virkelig få nye hobbyer og verv før den tid, trives ikke hjemme i stille og tomt hus.
![]() |
#45 |
intro
|
![]() Sv: Er redet tomtVi har nettopp fått tilbake 17-åringen som har vært ett år på Sicilia. Nå blir det minst ett år med begge hjemme, på videregående skole.
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er redet tomtJa delvis. Yngste begynner på folkehøgskole nå og da er alle ute av redet for en stund.
![]() |
#47 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Er redet tomt
![]() |
#48 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er da du skal nikose med mannen, spille kjempehøy musikk og danse så rart du bare vil, ikke lage middag hvis du ikke gidder, invitere venner på besøk og se på tv-serier midt på dagen hvis du vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er redet tomtDelvis. Yngste begynner på vgs nå; eldste flytter for å gå på folkehøyskole i Trøndelag. Neste år skal hun studere, sannsynligvis på UIO, så hun flytter ikke hjem igjen.
![]() |
#50 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Skjønner. Klarer likevel ikke å se den store forskjellen i praksis; flytta er flytta for meg. Men de er selvsagt alltid velkomne for lengre eller kortere perioder hvis det skulle bli aktuelt.
![]() |
#51 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Er redet tomtVi har flyttet fra yngste - hun bor igjen i dat gamle huset vårt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Tittel og tittel....
|
Akkurat samme her
![]() |
#55 |
Er frisk!
|
Jeg gjør alt dette nå - kjenner meg selv så godt at jeg vet det blir beintøft. Gråter i to måneder når elevene mine slutter… Var grusomt når Storebror flyttet i høst.
![]() |
#56 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er redet tomtAkkurat nå er faktisk huset fullt, to som jobber og en som har ferie. Dette skoleåret har vi hatt en vgs-elev hjemme, en folkehøyskolestudent langt borte og en borteboende student.
![]() |
#57 |
heimføing
|
Ja, det ser ut som mange på forumet forventer at barna skal studere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Min yngste har flere år igjen i barnehagen.
![]() |
![]() |
#59 |
![]() Sv: Er redet tomtDelvis, eldste på 25 bor i egen leilighet, yngste på 19 bor her, men er på sjøen de neste månedene. Sambos 3 døtre, de to eldste er gifte og bor med sine ektemenn i et annet nordisk land, yngste hans bor hos moren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er redet tomtDenne sommeren er det 5 år siden alle mine var flyttet hjemmefra. Og jeg savner ofte å ha barn å kjøre overalt og ha tenåringer ut og inn til stadighet. Det var en veldig fin tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|