Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er redet tomt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er redet tomt?
Ja, her er det ingen hjemmeboende barn lenger 19 11,38%
Ja, delvis. Barnet/barna er studenter og bor hjemmefra 9 5,39%
Delvis, noen har flyttet og noen bor hjemme 32 19,16%
Delvis, noen er borteboende studenter og noen bor hjemme 29 17,37%
Nei, har hjemmeboende studenter og ev. yngre barn 20 11,98%
Nei, alle er i VGS-alder eller yngre og bor hjemme fortsatt 48 28,74%
Annet som jeg ikke har greid å tenke på 10 5,99%
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-24, 15:25   #41
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Er redet tomt

5, snart 9 og 13 år her. Så regner med at det er sånn 15 år til😅

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 15:38   #42
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellomste flytter nå i august for å studere annet sted. Har hatt jobbeår siste året. Hun har bodd hjemme til nå delvis hos faren og delvis hos meg. Jeg har eldste hjemme på fulltid og faren har minstemann hjemme på fulltid, men det hender jo at de er litt hos den andre innimellom. Så ser for meg mange år hjemme med unger ennå. Men minstemann fyller 18 nå om 1 uke, og om han får lappen da så blir ting litt mer fleksibelt og praktisk selv om mellomste tulla flytter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 16:18   #43
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vår er 21 og har allerede vært utenlandsstudent i tre år snart. Regner ikke med at han kommer til å flytte hjem igjen, så jeg krysset av for tomt rede. Var veldig rart de første 2-3 månedene, men nå er det den nye normalen og vi trives godt med det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 16:24   #44
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Storebror på 20 har bodd borte et år allerede. Storesøster flytter nok om et år. Lillebror har fem år igjen av vanlig skolegang - takk og lov. Gruer meg som en hund til helt tomt rede. Må virkelig få nye hobbyer og verv før den tid, trives ikke hjemme i stille og tomt hus.

Gammel 22-07-24, 16:34   #45
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp fått tilbake 17-åringen som har vært ett år på Sicilia. Nå blir det minst ett år med begge hjemme, på videregående skole.

Allerede om ett år kan det tenkes at det blir tomt et skoleår igjen, hvis yngste drar på utveksling og eldste i militæret.

Gammel 22-07-24, 16:55   #46
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ja delvis. Yngste begynner på folkehøgskole nå og da er alle ute av redet for en stund.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 17:31   #47
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det skjønte jeg jo av overskriften på tråden, det blei bare så tydelig for meg at mange her inne er et annet sted i livet enn jeg er! Men det går vel raskt nok dit …

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Du och jag!

Ja, vi er flere her med barneskolebarn fremdeles.

Gammel 22-07-24, 17:53   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Storebror på 20 har bodd borte et år allerede. Storesøster flytter nok om et år. Lillebror har fem år igjen av vanlig skolegang - takk og lov. Gruer meg som en hund til helt tomt rede. Må virkelig få nye hobbyer og verv før den tid, trives ikke hjemme i stille og tomt hus.

Det er da du skal nikose med mannen, spille kjempehøy musikk og danse så rart du bare vil, ikke lage middag hvis du ikke gidder, invitere venner på besøk og se på tv-serier midt på dagen hvis du vil. Og det kommer INGEN og spør deg om noe eller bare skal fortelle noe, men hvis DU vil snakke med dem, så ringer du når det passer for deg, og så trenger du heller nesten ikke vaske klær.

(Ja, jeg vet at man kan gjøre dette med barn hjrmme også, men jeg tuller bittelitt og setter ting på spissen.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 18:02   #49
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Delvis. Yngste begynner på vgs nå; eldste flytter for å gå på folkehøyskole i Trøndelag. Neste år skal hun studere, sannsynligvis på UIO, så hun flytter ikke hjem igjen.

Gammel 22-07-24, 18:14   #50
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Eldste har beholdt rommet sitt mens hun har vært student og i de fleste sommerferiene har hun vært hjemme to-tre måneder og jobbet her.

Nå begynner hun å jobbe og flytter "på ordentlig". Utstyr og møbler som ikke har fått plass på hybelen blir nå med i en leilighet. Skap og hyller tømmes og rommet hennes blir reint gjesterom.

Jeg forventer henne hjem til jul og på helgebesøk, men regner ikke lenger med at hun kommer på lengre opphold hos oss. Det er forskjellen.

Skjønner. Klarer likevel ikke å se den store forskjellen i praksis; flytta er flytta for meg. Men de er selvsagt alltid velkomne for lengre eller kortere perioder hvis det skulle bli aktuelt.

Gammel 22-07-24, 18:31   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flyttet fra yngste - hun bor igjen i dat gamle huset vårt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 18:36   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg som en unge til tomt rede.

Gammel 22-07-24, 18:38   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan bo hjemme som ung voksen selv om man ikke studerer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 18:47   #54
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Delvis. Yngste begynner på vgs nå; eldste flytter for å gå på folkehøyskole i Trøndelag. Neste år skal hun studere, sannsynligvis på UIO, så hun flytter ikke hjem igjen.

Akkurat samme her

Gammel 22-07-24, 18:53   #55
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er da du skal nikose med mannen, spille kjempehøy musikk og danse så rart du bare vil, ikke lage middag hvis du ikke gidder, invitere venner på besøk og se på tv-serier midt på dagen hvis du vil. Og det kommer INGEN og spør deg om noe eller bare skal fortelle noe, men hvis DU vil snakke med dem, så ringer du når det passer for deg, og så trenger du heller nesten ikke vaske klær.

(Ja, jeg vet at man kan gjøre dette med barn hjrmme også, men jeg tuller bittelitt og setter ting på spissen.)

Jeg gjør alt dette nå - kjenner meg selv så godt at jeg vet det blir beintøft. Gråter i to måneder når elevene mine slutter… Var grusomt når Storebror flyttet i høst.

Gammel 22-07-24, 19:02   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er faktisk huset fullt, to som jobber og en som har ferie. Dette skoleåret har vi hatt en vgs-elev hjemme, en folkehøyskolestudent langt borte og en borteboende student.

Neste år skal eldste ut igjen, i praksis på Vestlandet, mellomste hjem for å jobbe og minsten har jo to år igjen på VGS.

Kos å ha alle hjemme, men de roter fælt.

Gammel 22-07-24, 19:09   #57
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man kan bo hjemme som ung voksen selv om man ikke studerer.

Ja, det ser ut som mange på forumet forventer at barna skal studere.

Jeg har vært aleneboende i flere år. Ungen flytta for seg selv for et par år siden, jobba og tjente penger. Ifjor begynte ho på universitetet og flytta til studentbolig.
Men nå er det flytting til UiO, så jeg har fått en masse saker til lagring i boden. Og formelt har jeg fått ho tilbake, siden ho ikke ønsker å melde flytting til hybelen i Oslo. I praksis er det faren som huser henne når ho er hjemme her i byen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 19:17   #58
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, vi er flere her med barneskolebarn fremdeles.

Min yngste har flere år igjen i barnehagen.

Jeg er også litt fascinert av det store fokuset på studenter her.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 19:17   #59
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Delvis, eldste på 25 bor i egen leilighet, yngste på 19 bor her, men er på sjøen de neste månedene. Sambos 3 døtre, de to eldste er gifte og bor med sine ektemenn i et annet nordisk land, yngste hans bor hos moren.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 20:04   #60
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Denne sommeren er det 5 år siden alle mine var flyttet hjemmefra. Og jeg savner ofte å ha barn å kjøre overalt og ha tenåringer ut og inn til stadighet. Det var en veldig fin tid.
Men jeg savner IKKE å krangle om middag hver dag fordi vi aldri likte samme maten, det er et kapittel jeg er glad jeg er ferdig med.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.