Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tradisjonell norsk mat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 00:06   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjonell, norsk mat

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Ja, de er norske. Når jeg sier svigerfamilie, så mener jeg de FRP-stemmende, sandblåste bestemora til sambo. Hvis noen vet om noe jeg kan servere neket for å bli kvitt henne, so let me know!

Samme hva det er, bare putt litt arsenikk oppi så er du kvitt hele problemet.

Gammel 31-07-07, 00:19   #42
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Bacalao er kanskje ikke det mest typisk norske som finnes, men klippfisken er jo så norsk som noe.

Klippfisk er også godt alene sammen med f.eks stekt bacon, kålrabistappe pg poteter. Bare husk å vanne godt ut.

Gammel 31-07-07, 11:48   #43
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme hva det er, bare putt litt arsenikk oppi så er du kvitt hele problemet.

Noteres. Men tror hun kommer til å fatte mistanke hvis jeg plutselig skulle komme til å be henne til middag. Men pytt sann.

Gammel 02-03-08, 08:46   #44
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har endelig fetteren kommet, i natt faktisk. Det tok sin tid å ordne med visum.
Så nå er det bare å brette opp ermene og begynne å lage mat. :husmor:

Gammel 02-03-08, 08:57   #45
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er spent på å få høre hva du serverer dem jeg da.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 18:21   #46
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er spent på å få høre hva du serverer dem jeg da.

I går ble det helstekt indrefilet, som ble helt perfekt takket være god hjelp her inne. Den ble servert med potetstappe, brokkoli og fløtesaus.

I dag har jeg servert kjøttkaker i brun saus med poteter, kålstuing og tyttebærsyltetøy.
De har noe lignende der nede, men kjøttkakene serveres i en slags tomatsaus. Kålstuingen og spesielt tyttebærsyltetøyet var veldig eksotisk og måtte foreviges.

Han syntes det var veldig godt. Det er jo litt moro, da.

Gammel 03-03-08, 18:25   #47
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Er de norske? I så fall bør du nok prøve biller eller noe i den duren. Er de utenlandske vil jeg absolutt tro det funker med smalahove.

Ikke vær sikker på det!

I mange land spiser de det oftere enn en middels vestlending! Hele Midt-Østen, Nord-Afrika og Balkan.

Gammel 04-03-08, 00:04   #48
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Avkokt ørret, kan det være noe?

Jatakk!!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.