|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
16-10-17, 20:11 | #41 |
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Mer kjøttfri mat. Hvilke matvarer er det greit å ha i hus?Aluminiumsfolie, altså? *noterer*
16-10-17, 20:11 | #42 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
|
Sv: Mer kjøttfri mat. Hvilke matvarer er det greit å ha i hus?
Det stemmer nok ikke helt, kun for de som er livssyns veggiser. Jeg og de fleste andre vegetarianere jeg kjenner foretrekker vegetar mat , ikke kjøtterstatningsprodukter. De smaker jo som kjøtt, og for meg er det ikke så veldig attraktiv at vegebitene smaker kylling, da jeg ikke har noe behov for å spise noe som smaker kylling.
16-10-17, 20:31 | #43 |
finner ut av mye
|
Ja, det fungerer veldig bra, selv til koriander som pleier å visne så fort den kommer innomhus omtrent.
16-10-17, 20:36 | #44 |
Rastløs dagdrømmer
|
17-10-17, 08:47 | #45 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
Ja, jeg har merket det motsatte, men så er jeg jo veganer og veganere er det som regel ikke pga. helse eller miljø eller smak, men pga. dyr (jeg er ikke noe dyremenneske så jeg er litt lett blanding), og da savner man ofte å spise som før. Man vil bare spise uten å skade noen så godt det lar seg gjøre, og da er det greit å kunne ty til tradisjonsretter og de rettene en selv og barna er vant med gjennom oppveksten. Men det er jo en smakssak.
03-11-17, 11:45 | #46 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2017
|
Sv: Mer kjøttfri mat. Hvilke matvarer er det greit å ha i hus?Fint innlegg! Dette skjer ofte med meg også, plutselig har det gått flere uker uten at jeg har spist kjøtt! |
05-11-17, 11:56 | #47 |
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Mer kjøttfri mat. Hvilke matvarer er det greit å ha i hus?Takk igjen for inspitasjon i denne tråden! Jeg er så fornøyd med at jeg startet den!
|
|