|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du misfornøyd med sommerværet? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
111 | 53,62% |
Nei! |
77 | 37,20% |
Har ikke vært i Norge |
13 | 6,28% |
Solkrem |
6 | 2,90% |
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Om helsa holder blir jeg klimaflyktning som pensjonist.
![]() |
#42 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Hadde ikke forventet bedre. Har vært kvalm hele sommeren så sikkert like greit at varmen har uteblitt her.
![]() |
#43 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Sommeren i Trøndelag var jeg ikke akkurat strålende fornøyd med, men det var da heldigvis noen få godværsdager innimellom. De siste to ukene har vi vært på Østlandet, og jeg skjønner ikke hva østlendingene klager over når det kommer til været.
![]() |
#44 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Vi har hatt mange netter med under 10 grader i juli. Det har regnet omtrent hver eneste dag. I bøttevis! Akkurat i år, hvor vi har bedrevet graving og stødig og bygging av plattingen og uteboden om skulle males og tak som skal på, og ja.... Håper på litt tørrere august så vi får fullført prosjektet her altså.
![]() |
#45 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Jeg synes sommeren her på østlandet har vært fin. Jeg liker ikke for mye varme så man kommer aldri til å se meg på sydenferie om det så var snø hele sommeren.
![]() |
#46 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Nei, det kan jeg ikke påstå. Det har ikke vært særlig varmt, men jeg liker heller ikke sterk varme. Det har vært varmt nok til sommerklær, stort sett. Ellers er ferie for meg ikke veldig avhengig av været, vi har hatt fine uker sammen likevel.
![]() |
#47 |
villende
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Overraskende nok, så nei, jeg er ikke misfornøyd. Selv om jeg egentlig trenger en uke med stekvarme for å føle at jeg har hatt sommer. Ferien har ellers vært så fin, og vi har gjort ting som ikke har krevd supervær, at jeg er veldig godt fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?
Tada, det der er meg. I fjor hjalp det ikke å dra nordover, det var like uutholdelig varmt over alt.
Statistisk kaldere? I hele Norge eller bare der du har vært? Spør fordi jeg i morgentåken ikke klarer finne statistikkene jeg leter etter.
Jøss, her nær Bunnefjorden trives alle plantene våre som bare det, frodige, blomstrende og med mengder av modne bær nå. Frukttreblomstringen derimot, var ikke 100 % synkront med insektene, så to av epletrærne har lite frukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Tjah... Det hadde jo vært fint med litt badevær noen dager, slik at svigers kunne fått vann i bassenget sitt. Dette er første gang på de femten årene de har hatt bassenget at de ikke har fyllt det... Men vi hadde flotte dager med høye temperaturer da vi var i Danmark, og jeg hadde skikkelig sommer den helgen jeg var i Oslo, så jeg er egentlig fornøyd.
![]() |
![]() |
#50 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Ikke misfornøyd, for vi har hatt sol omtrent hver dag og fått dratt ut masse med båten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Ja, jeg er misfornøyd med trønderværet. Det har knapt vært temperaturer over 15 grader, og om det har vært det har det vært et lite blaff en dag. Har også vært i Danmark i sommer, men det var det samme der også. Jeg har ikke fått brukt særlig mye sommerklær, og er bittelitt værsyk.......
![]() |
#52 |
En som trener
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
flisespikker
|
Her i Oslo er jeg ganske sikker på at det har vært kaldere enn det pleier; jeg har ikke lest statistikker selv, men mener det stod i avisene at det var den kaldeste mai og juni siden ... en gang før? I juli var jeg ikke så mye i Norge, men etter at vi kom hjem har det også vært ganske kjølig.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 03-08-15 kl 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
intro
|
Du finner litt statistikk for hver enkelt målestasjon på yr.no. Ser at den siste måneden her på Kjeller målestasjon (som er nærmest for oss) har vært 0,8 grader kaldere enn normalen - og litt mer blir det nok når de varme dagene i starten av juli forsvinner ut av månedsoversikten.
![]() |
![]() |
#58 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Ser nå at det var "kaldeste første halvdel av juni", og at artikkelen er fra 17. juni, men det var likevel temmelig symptomatisk for hvordan resten av trøndersommeren har vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Vi har hatt en helt super Norgesferie, med stort sett oppholdsvær hele ferien og ganske mye sol. Vi har brukt både luer og votter og jeg har til og med hatt på dunjakke et par ganger, men vi er vant til å feriere i Norge/Sverige, og da er forventningene deretter. 2-3 dager på stranden har det blitt, men ellers har det vært 5-15 gr. der vi har vært. (Noe sier meg at jeg må finne fram boksen med D-vitaminer ganske snart.
![]() |
![]() |
#60 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Jeg er veldig misfornøyd med sommeren i år. Vi har ikke giddet å kjøpe plaskebasseng engang. Og vi har ikke vært på stranda en eneste gang her hjemme i Trøndelag.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|