Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du misfornøyd med sommerværet?
Ja! 111 53,62%
Nei! 77 37,20%
Har ikke vært i Norge 13 6,28%
Solkrem 6 2,90%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 00:39   #41
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Om helsa holder blir jeg klimaflyktning som pensjonist.

Gammel 03-08-15, 00:40   #42
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hadde ikke forventet bedre. Har vært kvalm hele sommeren så sikkert like greit at varmen har uteblitt her.

Gammel 03-08-15, 00:44   #43
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sommeren i Trøndelag var jeg ikke akkurat strålende fornøyd med, men det var da heldigvis noen få godværsdager innimellom. De siste to ukene har vi vært på Østlandet, og jeg skjønner ikke hva østlendingene klager over når det kommer til været. Greit at det ikke var tropesommer som i fjor og året før (?), men været har absolutt vært helt fint.

Gammel 03-08-15, 01:09   #44
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt mange netter med under 10 grader i juli. Det har regnet omtrent hver eneste dag. I bøttevis! Akkurat i år, hvor vi har bedrevet graving og stødig og bygging av plattingen og uteboden om skulle males og tak som skal på, og ja.... Håper på litt tørrere august så vi får fullført prosjektet her altså.

Og badevær hadde vært fint. Men vi har hatt mye glede av bålpanna i det minste.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 01:10   #45
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes sommeren her på østlandet har vært fin. Jeg liker ikke for mye varme så man kommer aldri til å se meg på sydenferie om det så var snø hele sommeren.

Gammel 03-08-15, 07:06   #46
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan jeg ikke påstå. Det har ikke vært særlig varmt, men jeg liker heller ikke sterk varme. Det har vært varmt nok til sommerklær, stort sett. Ellers er ferie for meg ikke veldig avhengig av været, vi har hatt fine uker sammen likevel.

Gammel 03-08-15, 07:18   #47
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overraskende nok, så nei, jeg er ikke misfornøyd. Selv om jeg egentlig trenger en uke med stekvarme for å føle at jeg har hatt sommer. Ferien har ellers vært så fin, og vi har gjort ting som ikke har krevd supervær, at jeg er veldig godt fornøyd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 07:37   #48
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ikke misfornøyd i det hele tatt.
Og jeg har bare vært i Norge. For øyeblikket sitter jeg med ullsokker og ulljakke, men det spiller ingen rolle. Men så gjør jo jeg motsatt av veldig mange andre, nemlig å dra nordover mens de fleste andre drar sørover. I kofferten er både bikini og ulltøy.
Jeg er lei værgnålet egentlig. Får ikke gjort noe med det uansett.

Tada, det der er meg. I fjor hjalp det ikke å dra nordover, det var like uutholdelig varmt over alt.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har vært kaldere enn det pleier, men jeg synes ikke været ellers har vært så ille. Jeg er stort sett fornøyd med oppholdsvær og litt sol, og bryr meg ikke så veldig mye om temperaturen.

Statistisk kaldere? I hele Norge eller bare der du har vært? Spør fordi jeg i morgentåken ikke klarer finne statistikkene jeg leter etter.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg bryr meg ikke så hardt om det er kjempevarmt eller iskaldt, men jeg ser på plantene i hagen at sommeren er uvanlig. Tulipanene sto kjempelenge, syrinen blomstrer fortsatt og ripsen er grønn. Til og med markjordbærne er sure.

Jøss, her nær Bunnefjorden trives alle plantene våre som bare det, frodige, blomstrende og med mengder av modne bær nå. Frukttreblomstringen derimot, var ikke 100 % synkront med insektene, så to av epletrærne har lite frukt.

Jeg er fornøyd, men kunne overlevd med flere anledninger til å hoppe i havet her Østpå. På Nordnorgebiten av ferien hadde vi det passe temperert og nedbørsfritt, med mye bruk av kortbukse. Så jeg er kjempefornøyd med sommeren.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 07:58   #49
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Tjah... Det hadde jo vært fint med litt badevær noen dager, slik at svigers kunne fått vann i bassenget sitt. Dette er første gang på de femten årene de har hatt bassenget at de ikke har fyllt det... Men vi hadde flotte dager med høye temperaturer da vi var i Danmark, og jeg hadde skikkelig sommer den helgen jeg var i Oslo, så jeg er egentlig fornøyd.

Men så er jeg en sånn særing som trives best om høsten/vinteren, som ikke liker temperaturer over 22 grader noe særlig, og som ikke liker å gå lettkledd.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 08:01   #50
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ikke misfornøyd, for vi har hatt sol omtrent hver dag og fått dratt ut masse med båten.
Skulle ønske temperaturen var litt høyere så jeg hadde følt for å bade.
Ellers har vi gått i shorts, badebukser og bikini omtrent hver dag.
Brune og fine har også blitt!
Vi har vært ved kysten i Fredrikstad, ikke langt fra Hvaler.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 08:04   #51
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg er misfornøyd med trønderværet. Det har knapt vært temperaturer over 15 grader, og om det har vært det har det vært et lite blaff en dag. Har også vært i Danmark i sommer, men det var det samme der også. Jeg har ikke fått brukt særlig mye sommerklær, og er bittelitt værsyk.......

Gammel 03-08-15, 08:23   #52
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har vært kaldere enn det pleier, men jeg synes ikke været ellers har vært så ille. Jeg er stort sett fornøyd med oppholdsvær og litt sol, og bryr meg ikke så veldig mye om temperaturen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 08:36   #53
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi var en uke i syden sånn at vi fikk badet. Og med syden mener jeg Oslo. De klaget på været og vi syntes vi hadde kommet til tropene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 08:39   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Statistisk kaldere? I hele Norge eller bare der du har vært? Spør fordi jeg i morgentåken ikke klarer finne statistikkene jeg leter etter.

Her i Oslo er jeg ganske sikker på at det har vært kaldere enn det pleier; jeg har ikke lest statistikker selv, men mener det stod i avisene at det var den kaldeste mai og juni siden ... en gang før? I juli var jeg ikke så mye i Norge, men etter at vi kom hjem har det også vært ganske kjølig.

(I løpet av de nesten fire dagene vi var nordpå fikk vi derimot to dager med strålende sol og over 20 grader, så slik jeg ser det, var det en værmessig utmerket sommer der oppe. )

Sist redigert av Skilpadda : 03-08-15 kl 08:54.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 08:58   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Du finner litt statistikk for hver enkelt målestasjon på yr.no. Ser at den siste måneden her på Kjeller målestasjon (som er nærmest for oss) har vært 0,8 grader kaldere enn normalen - og litt mer blir det nok når de varme dagene i starten av juli forsvinner ut av månedsoversikten.

Gammel 03-08-15, 08:59   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blindern den siste måneden ligger for øvrig 0,7 grader under normalen.

Gammel 03-08-15, 09:00   #57
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adressa skrev tidligere i sommer at det har vært "kaldeste juni på 92 år", og som mannen min tørt påpekte: "Det er jo ikke alle som får oppleve det".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 09:02   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser nå at det var "kaldeste første halvdel av juni", og at artikkelen er fra 17. juni, men det var likevel temmelig symptomatisk for hvordan resten av trøndersommeren har vært.
http://www.adressa.no/vaeret/article11210577.ece

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 09:03   #59
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt en helt super Norgesferie, med stort sett oppholdsvær hele ferien og ganske mye sol. Vi har brukt både luer og votter og jeg har til og med hatt på dunjakke et par ganger, men vi er vant til å feriere i Norge/Sverige, og da er forventningene deretter. 2-3 dager på stranden har det blitt, men ellers har det vært 5-15 gr. der vi har vært. (Noe sier meg at jeg må finne fram boksen med D-vitaminer ganske snart. )

Gammel 03-08-15, 09:08   #60
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig misfornøyd med sommeren i år. Vi har ikke giddet å kjøpe plaskebasseng engang. Og vi har ikke vært på stranda en eneste gang her hjemme i Trøndelag.
Takk og lov for de nesten to ukene på sørlandet. For dette gjør meg deppa. Jeg er absolutt ikke kravstor, men å fyre i ovnen hele sommeren igjennom,sittende ullpledd, bruke dunjakke ute, ha uteputene ute to ganger i løpet av juni/juli. Vel, det er ikke sommer altså. Grønnsakshagen ser fortsatt ut som om det er mai, og det er idet hele tatt ganske trist.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.