|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?
Nå har det seg faktisk sånn at ganske nøyaktig INGEN i denne tråden har sagt at man er en dårlig mor om man ikke gråter når barna drar bort.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg lurer på hvordan denne tråden hadde blitt på NM.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
Hi, hi ..... jeg har en mistanke om at den hadde utviklet seg litt anderledes. Det er det som er morsomt med å være på to så forskjellige forum som egentlig skal handle om det samme.
![]() |
![]() |
#5 |
Drømmer
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Synes ikke det har noe med omsorgsevene å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg blir så glad og takknemlig over at Vesla har andre omsorgspersoner enn meg om noen ønsker å ha henne med seg noe sted. Kunne ikke falt meg inn å ha negative følelser i forhold til det når jeg vet at hun har det supert, og ikke minst når jeg vet at hun har mange som er glad i seg. For meg er det å skape et trygt og godt nettverk for Vesla noe av det viktigste jeg gjør. Jeg vil at hun skal ha mange voksne personer hun er glad i i livet sitt. Jeg ser på det som en omsorgsoppgave på lik linje med alle andre omsorgsoppgaver jeg utfører overfor henne.
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Mine unger har mange voksenpersoner som vil være med dem og som har dem på overnatting og med på reise. Jeg er ikke overbeskyttende, men jeg liker best å ha dem rundt meg. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være motsetninger slik som mange sier. Det er vel normalt å like å ha ungene rundt seg, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I could be violet sky
Hvor: Oslo
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Dette går vel mest på at man føler forskjellig på ting. Mannen og jeg er veldig sånn som både gjerne vil ha (og trenger!) litt avlastningstid i blant, og som savner barna veldig når de ikke er hos oss. Men for meg blir det litt feil å si at det er rart man ikke blir trist og savner barna. Det blir riktigere å si "det er ikke rart at man savner barna". Det er naturlig å gjøre det, men det er ikke nødvendigvis rart å ikke gjøre det. Alle føler forskjellig selv om vi er like glade i barna våre alle sammen.
![]() |
#9 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Eg saknar lille A etter ein dag i barnehagen eg :enkel:. Men eg er heilt sikker på at det er 100 gongar værre for meg å vere vekk frå han enn for han å vere vekke frå meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Slenger med på de andre i sutrekoret om å ha noen man kan sende barnet til. Vi har besteforeldre på begge sider, men av forskjellige årsaker vil vi ikke sende barna med/til dem. Eller, størstejenta kan, men hun vil ikke. Og det er ikke noe avlastning for oss å sende avgårde bare henne, så da blir det ikke heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
Jeg kan også kun sende størstejenta avgårde, ingen sjangs for at noen av de andre hadde får lov til å bli med noen av besteforeldrene over lengre tid. Ting har endret seg siden eldste var lita. Det er ikke avlastning i å sende en 12 åring bort.
![]() |
#12 |
|
Jepp. Men samtidig er det godt å savne, og jeg ser absolutt at eldstemann på fire har godt av helgeturer til besteforeldre innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg synes jo at det er bare positivt at barna kan være sammen med/ ha hyggelige opplevelser med andre enn foreldrene. Har klokketro på at det gir barna noe verdifullt og trygt. Dert være seg en tur på sirkus en ettermiddag eller en uke på ferie med besteforeldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?***
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05) Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|