Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Leppepomade til utrolig tørre lepper?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-12, 13:26   #41
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leppepomade til utrolig tørre lepper?

Jeg sverger til Burt's Bees, men det må være den originale. Til nød honningvarianten.

Gammel 02-12-12, 13:46   #42
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nødløsning: skrubb leppene lett, og smørr på honning. Virker supert her iallefall! La vere på så lenge som mulig... og ha gjerne på over natten.

Lepomader er umulig å finne. Menthol salve på apoteket er det som funker best har jeg funnet ut. Og ceridal kuldekrem!

Gammel 02-12-12, 13:52   #43
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Denne er ikkje spesielt effektiv hos meg heller... Den hjelper litt, men berre der og da.

Eg har hatt betre effekt av ein liten test eg har fått av Kanebo Sensai Total lip treatment. Vurderer å kjøpe den, men antar at den er dyr.

Jeg tror Sensai Total Lip Treatment koster rundt 600 kroner. Det kvalifiserer som dyrt i min bok.

Jeg anbefaler Nuxe Rêve de Miel (apotek); et tykt lag om natten burde funke greit. Den inneholder dessuten bare naturlige ingredienser og lukter nydelig. På dagtid liker jeg stiften fra La Roche-Posay (også apotek), den heter Nutritic Lèvres. Evt. Weleda Everon (helsekost) om du vil ha noe mer naturlig.

For lepper i krise synes jeg et lag Purelan oppå en vanlig lipbalm funker best av alt.

Gammel 02-12-12, 14:37   #44
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Er du tørr på resten av kroppen?
Er det sammenheng mellom hva du spiser og hvor tørr du blir?

På meg høres det ut som et dypere problem siden du flasser og det bare blir verre, så kanskje det ville vært lurt med en time hos en lege?

Hvis du har sår på leppene kan det kanskje hjelpe å smøre med selulen zinksalve om natten? Jeg sliter med svært tørre hender og har hatt diverse problemer pga det. Da jeg begynte å smøre med denne typen salve ble fingrene og hendene min mye bedre. Det hjelper altså i sårtilhelingen.

Dette er bare mine tanker og erfaringer. Jeg har ikke noe faglig grunnlag for å uttale meg.

Gammel 02-12-12, 15:21   #45
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Purelan eller andre salver med lanolin?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 16:13   #46
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg anbefaler Nuxe Rêve de Miel (apotek); et tykt lag om natten burde funke greit. Den inneholder dessuten bare naturlige ingredienser og lukter nydelig..

Denne er fantastisk, også til å smøre på tørre neglebånd!

Gammel 02-12-12, 17:22   #47
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Purelan eller Lansinoh brystvortesalve- ingen over, ingen ved siden.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 20:59   #48
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Mulig jeg ikke tåler de så godt ja. Jeg blir nesten bare verre av Purelan, 8th hour og mange av de nevnte. Huden ramler av i flak.

Akkurat nå blir jeg bare tørrere og tørrere uansett hva jeg prøver. Tenker jeg prøver å ser om mentholatum kan være noe. Den fungerer jo godt i nesa.

Tror jeg skal ha en tube liggende en plass, men hvor?

Begynn å lese innholdsfortegnelsen på de som ikke gjør deg bedre, så kanskje det går opp et lys for deg. Jeg har nesten ikke blitt sår etter at jeg holdt meg unna produkter med bivoks. Huden virkelig prellet av her og, så det kan være allergi.

Sist redigert av Joika : 02-12-12 kl 21:18.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:23   #49
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker Mary Kay Lip Mask og Lip Balm.

Lip mask bruker jeg på kveldene, det er en lett skrubb som fjerner død hud, høres utrolig vondt ut på såre lepper, men det hjelper. Så bruker jeg Lip Balmen.
Den har samme effekt som Dr. Lipp, som jeg også har i lommen min.

Gammel 02-12-12, 21:25   #50
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn puppesalve. Hva heter den igjen? Må google.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:26   #51
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Sånn puppesalve. Hva heter den igjen? Må google.

Dr. Lipp

Gammel 02-12-12, 21:27   #52
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Lana Care bryst creme bruker vi. Veldig god!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:41   #53
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir ikke törr hvis jeg ikke plutselig finner paa aa smöre leppene uten aa tenke meg om. Da blir det kjempetört og ingenting hjelper. Saa mitt tips er: Dropp smöring.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 22:19   #54
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd alt mulig og synes at Nimue lip balm fungerer som bare det. Leppene er så gode og myke, samt at evt. flass er bedre etter en natt med den på og det hjelper å fortsette å smøre seg jevnt og trutt.

Jeg vet noen hudpleiesalonger selger dem.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 23:10   #55
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker biotherm. Den holder hele dagen på meg. 8h cream, loccitane, purelan, aco og flere av de nevnte over her funker dårlig på meg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 23:27   #56
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt Ceralip fra La Roch-Posay på apotek. Den funker veldig bra og holder leppene myke lenge.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 01:54   #57
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Etter å ha prøvd uttallige ble en super salve fra Lush løsningen. Den er utrolig effektiv og hjalp etter kort tid

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 07:12   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leppepomade fra Elisabeth Ardens 8hour cream-serie.

Purelan fungerer ikke på leppene mine når det blir så kaldt som nå.

Gammel 05-12-12, 18:31   #59
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg sverger til Carmex.

Denne bruker jeg også tidvis. Liker ikke så godt å få klint til fingeren, også er det mye bedre lukt/smak på ACO sin. Men denne fikser tørre lepper!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 22:11   #60
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg kom til å tenke på denne tråden da jeg her om dagen fant en lypsyl som var som magi for mine lepper. Jeg var blitt utrolig tørr og sår i begge vikene og under underleppa. Ingen av de jeg hadde fungerte. Så var jeg på XXL og skulle handle og ble var en beholder på disken med lypsyler. Mannen bak disken snakkes selvsagt varmt om denne. Vel, jeg kjøpte den og har ikke angret. Det tok knapt et døgn før leppene var langt bedre og nå er de ikke såre i det hele tatt.

Denne inneholder ikke vann og det er jo en fordel når det er veldig kaldt ute.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.