|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
This is normal!
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men
Enig. Og Marit Larsen har da vært mye spilt ifm 22/7, så det er da ikke så rart. de Lillos er et band med sterk Osloidentitet, så etter min mening passer de fint inn. Og har man ikke verre ting å fylle hode med i dag enn feil artister på minnekonserten, så er man heldig.
![]() |
![]() |
#42 |
Passiv
|
Å sånn ja. Jeg fikk ikke med meg det der jeg. |
![]() |
![]() |
#43 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg så hele konserten. Haddy var fantastisk og det som gjorde mest inntrykk var teksten til Knausgård. Ellers var det vel artister man kunne forvente og som stort sett passet til anledningen. Boine er urkvinnen!
![]() |
#45 |
lettere utlada
|
Ah, da forstår jeg hva du mente. Og jeg er veldig uenig.
DET er jeg derimot enig i. Teit å "late som" hele tiden.
Ja, jeg må si at det skapte frysninger på ryggen.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg synes boine er skikkelig flink. DeLillos er jo kanskje det bandet jeg forbinder mest med Oslo egentlig. Stenbergs familie har et forhold til arbeiderbevegelsen uten at det forklarer bookingen, men som kanskje sier noe om hans personlige motivasjon. Aner ikke. Jeg syntes konserten var fin og spesielt KRIK og rådhusklokkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det flere som har, definitivt inkludert meg selv, men det betyr ikke at man ikke kan henge seg opp i dustete små ting innimellom.
![]() |
#48 |
|
Når man jobber med slikt som dette daglig er det ganske naturlig at man også tenker over disse tingene. Det betyr dog ikke at det ikke går an å ha andre tanker i hodet samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Rockesøster
|
Dette er et diskusjonsforum, og som du kan se er det mange tråde om ulike temaer, også denne dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
frakoblet
|
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menStarten med Tine Thing Helseth og slutten med rådhusklokkene og KORK var magisk. Mari Boine sang skjærende på et par kritiske steder, i likhet med gitarspillet til Bruce/Steven.
![]() |
#51 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg er klar over at Mari Boine er dyktig og verdenskjent, men jeg personlig er ingen stor fan. "Samisk alibi", tenkte jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg skal innrømme at jeg reiv meg litt i håret da Lillebjørn Nilsen sang Barn av regnbuen. Det føltes veldig feil etter at han har gått ut gjentatte ganger og sagt at han ikke likte at den ble brukt i denne sammenhengen. Jeg sa faktisk høyt at jeg var glad han ikke sang den, og så kom den.
![]() |
#53 |
One of These Days
|
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg syntes det flott av Bruce og Steve å spille, men har ikke fått med meg all virvaren rundt om han kom eller ikke tydeligvis. Syntes nemlig ikke han tok fokuset fra at det var en minnekonsert. Jeg likte Eidsvåg sin tekst og sang, men DeLillos sin sang var jo ... tja, respektløst, upassende... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men[quote=amylin;3353921 men DeLillos sin sang var jo ... tja, respektløst, upassende...[/quote]
![]() |
#55 |
One of These Days
|
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg synes det er upassende å lage en sang som i mine øyne handler om han som tok livet av menneskene og i grunnen var sangen forferdelig. Falt overhodet ikke i smak hos meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
intro
|
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menBåde mannen og jeg skvatt skikkelig da vi hørte den teksten, ja. Nå finlyttet jeg ikke til hele, men vet ikke om jeg vil si den var respektløs - kanskje heller veldig pussig.
![]() |
![]() |
#58 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg ikke noe kjennskap til Mari Boine, og reagerte heller ikke på at hun deltok.
Ganske det samme skjedde her. Jeg sa til mannen min at jeg var så inderlig glad for at man valgte "God natt kjære Oslo" som en avslutning, det føltes så riktig på alle mulige måter. Og så kom barn av regnbuen etterpå. Jeg ble puteflau da DeLillos sang, og jeg er i utgangspunktet begeistret for Lars Lillo Stenberg.
![]() |
#59 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menP.K. her, og jeg liker Boine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Pauset
|
![]() Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menSer konserten på TV nå (reprise), og jeg har ikke noe spesielt forhold til Boine, men hun sang unektelig rimelig surt store deler av sangen. Mulig dette er en sjangergreie og at det skal være sånn, men fint var det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|