Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 21:57   #41
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er jo artister som veldig mange her i landet har et forhold til, og er med på å lage en trygghetsfølelse. Ærlig talt synes jeg ikke akkurat denne konserten trenger å være den spreke, nye arenaen for nye artister. Det er jo ikke det det handler om - denne gangen.

Enig. Og Marit Larsen har da vært mye spilt ifm 22/7, så det er da ikke så rart. de Lillos er et band med sterk Osloidentitet, så etter min mening passer de fint inn. Og har man ikke verre ting å fylle hode med i dag enn feil artister på minnekonserten, så er man heldig.

Gammel 22-07-12, 22:00   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det blir trist når mediene sier hvert kvarter "... og kanskje Springsteen kommer!", "... nå er gitar tech´en til Springsteen her!", "... nå er trailern til Springsteen her!", det blir i mine øyne et feil fokus.

Det var vel også grunnen til at Springsteen sa at han var skeptisk til å stille opp, at han ikke ville ta for mye fokus.

Å sånn ja. Jeg fikk ikke med meg det der jeg.

Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 22:01   #43
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg så hele konserten. Haddy var fantastisk og det som gjorde mest inntrykk var teksten til Knausgård. Ellers var det vel artister man kunne forvente og som stort sett passet til anledningen. Boine er urkvinnen!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 22:01   #44
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Nei hun bookes ikke alltid.

Sant. Jeg har en tendens til å overdrive litt, bare sånn innimellom.

Gammel 22-07-12, 22:02   #45
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Eh. Jeg er vel sikkert en av de vanskeligste å gjøre til lags, så egentlig bør jeg holde kjeft. Men, det har vært en og annen reaksjon på at dette var svært forutsigbart.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor de absolutt ville ha Springsteen.

Ah, da forstår jeg hva du mente. Og jeg er veldig uenig.

Jeg synes det blir trist når mediene sier hvert kvarter "... og kanskje Springsteen kommer!", "... nå er gitar tech´en til Springsteen her!", "... nå er trailern til Springsteen her!", det blir i mine øyne et feil fokus.

Det var vel også grunnen til at Springsteen sa at han var skeptisk til å stille opp, at han ikke ville ta for mye fokus.

DET er jeg derimot enig i. Teit å "late som" hele tiden.

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg kjenner jeg kjøper argumentene deres ift Boine med en gang, selv om jeg fremdeles ikke er helt overbevist rent personlig. Men jeg tror jo også at det helt sikkert finnes andre artister, både av den eldre og yngre garde, som også fortjener å trekkes frem i sånne situasjoner som dette.

Nå fikk ikke jeg med meg hele konserten, dessverre, men synes det er ålreit at det var en mix av gamle og nye artister også. Representanter for hele Norge på en måte. =)

Og for øvrig: Jeg må si avsluttningen var bra, med klokkene i Rådhustårnet. Det ble både litt storslagent og høytidelig på en gang.

Ja, jeg må si at det skapte frysninger på ryggen.

Jeg syns markeringen var flott. Artistene gjorde en fin jobb, og at de ikke skulle være "bra nok" (ok, litt dårlig valg av ord men det er slik jeg leser det) er noe av det siste jeg har tenkt på.

Gammel 22-07-12, 22:02   #46
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes boine er skikkelig flink. DeLillos er jo kanskje det bandet jeg forbinder mest med Oslo egentlig. Stenbergs familie har et forhold til arbeiderbevegelsen uten at det forklarer bookingen, men som kanskje sier noe om hans personlige motivasjon. Aner ikke. Jeg syntes konserten var fin og spesielt KRIK og rådhusklokkene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 22:04   #47
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Og har man ikke verre ting å fylle hode med i dag enn feil artister på minnekonserten, så er man heldig.

Det er det flere som har, definitivt inkludert meg selv, men det betyr ikke at man ikke kan henge seg opp i dustete små ting innimellom.

Gammel 22-07-12, 22:09   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Og Marit Larsen har da vært mye spilt ifm 22/7, så det er da ikke så rart. de Lillos er et band med sterk Osloidentitet, så etter min mening passer de fint inn. Og har man ikke verre ting å fylle hode med i dag enn feil artister på minnekonserten, så er man heldig.

Når man jobber med slikt som dette daglig er det ganske naturlig at man også tenker over disse tingene. Det betyr dog ikke at det ikke går an å ha andre tanker i hodet samtidig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 22:44   #49
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er et diskusjonsforum, og som du kan se er det mange tråde om ulike temaer, også denne dagen.
Det betyr altså ikke at man ikke bryr seg om det som skjer denne dagen, men at man i tillegg til å bry seg om det også kan tenke på andre temaer som engasjerer. Noen av oss er i denne bransjen og interesserer seg kanskje mer teknisk, i tillegg til det emosjonelle.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:37   #50
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Starten med Tine Thing Helseth og slutten med rådhusklokkene og KORK var magisk. Mari Boine sang skjærende på et par kritiske steder, i likhet med gitarspillet til Bruce/Steven.
Og DeLillos er et veldig typisk osloband, sånn sett passet det veldig godt inn - selv om jeg personlig kan styre meg for det musikalske innholdet.
Lillebjørn.

Gammel 22-07-12, 23:39   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er klar over at Mari Boine er dyktig og verdenskjent, men jeg personlig er ingen stor fan. "Samisk alibi", tenkte jeg.

Skuffende få vestlendinger, da....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:54   #52
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal innrømme at jeg reiv meg litt i håret da Lillebjørn Nilsen sang Barn av regnbuen. Det føltes veldig feil etter at han har gått ut gjentatte ganger og sagt at han ikke likte at den ble brukt i denne sammenhengen. Jeg sa faktisk høyt at jeg var glad han ikke sang den, og så kom den.

Gammel 23-07-12, 00:04   #53
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes det flott av Bruce og Steve å spille, men har ikke fått med meg all virvaren rundt om han kom eller ikke tydeligvis. Syntes nemlig ikke han tok fokuset fra at det var en minnekonsert. Jeg likte Eidsvåg sin tekst og sang, men DeLillos sin sang var jo ... tja, respektløst, upassende...

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 00:10   #54
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

[quote=amylin;3353921 men DeLillos sin sang var jo ... tja, respektløst, upassende...[/quote]

Jøss. Nå har jeg ikke hørt den sangen, og skjønner jeg må lete den opp på nettet, men nå lurer jeg på hva som var respektløst og upassende med sangen deres?

Gammel 23-07-12, 00:12   #55
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er upassende å lage en sang som i mine øyne handler om han som tok livet av menneskene og i grunnen var sangen forferdelig. Falt overhodet ikke i smak hos meg.

Gammel 23-07-12, 00:13   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både mannen og jeg skvatt skikkelig da vi hørte den teksten, ja. Nå finlyttet jeg ikke til hele, men vet ikke om jeg vil si den var respektløs - kanskje heller veldig pussig.

Gammel 23-07-12, 00:14   #57
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Ok, kanskje ikke respektløs, men definitivt ikke en sang jeg kommer til å høre på eller like.

Gammel 23-07-12, 01:25   #58
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ikke noe kjennskap til Mari Boine, og reagerte heller ikke på at hun deltok.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg skal innrømme at jeg reiv meg litt i håret da Lillebjørn Nilsen sang Barn av regnbuen. Det føltes veldig feil etter at han har gått ut gjentatte ganger og sagt at han ikke likte at den ble brukt i denne sammenhengen. Jeg sa faktisk høyt at jeg var glad han ikke sang den, og så kom den.

Ganske det samme skjedde her. Jeg sa til mannen min at jeg var så inderlig glad for at man valgte "God natt kjære Oslo" som en avslutning, det føltes så riktig på alle mulige måter. Og så kom barn av regnbuen etterpå. Jeg ble puteflau da DeLillos sang, og jeg er i utgangspunktet begeistret for Lars Lillo Stenberg.

Bidraget med rådhusklokka var et sterkt øyeblikk for meg, da gråt jeg så snørr og tårer rant. Totalt sett synes jeg det var et flott og verdig arrangement.

Gammel 23-07-12, 01:27   #59
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

P.K. her, og jeg liker Boine.

Det meste var fint, varmt og rørende etter min mening.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 03:21   #60
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser konserten på TV nå (reprise), og jeg har ikke noe spesielt forhold til Boine, men hun sang unektelig rimelig surt store deler av sangen. Mulig dette er en sjangergreie og at det skal være sånn, men fint var det ikke.

Spesielt, ja. Fint, nei. Skjønner godt at du stusser.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.