Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du stemme ved kirkevalget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-11, 18:40   #41
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du stemme ved kirkevalget?

Nope, utmeldt de siste 10 årene.

Gammel 23-08-11, 18:44   #42
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis man skal forhåndsstemme må man ha med valgkortet.

http://kirkevalget.no/

Neida, om man har glemt valgkortet, kan et nytt fylles ut på stemmestedet. Det er viktig å ha med legitimasjon da.

Ja, jeg skal stemme.

Gammel 23-08-11, 18:44   #43
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Den gangen jeg hadde stemmerett, brukte jeg undergrave kirken ved å stemme på de hesligste svovelpredikantene

Gammel 23-08-11, 18:45   #44
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, jeg er ikke medlem av statskirken og det er derfor uaktuelt.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:48   #45
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

en verden av nei, faktisk. Kunne ikke bry meg mindre, nesten.

Gammel 23-08-11, 18:50   #46
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke medlem av statskirken. Ikke er jeg bli innmeldt igjen heller, enda det har skjedd et par ganger.

Siden jeg er Harriet-tvertimot, så vurderer jeg å melde meg inn igjen, nettopp for å kunne bevare en raus statskirke for folk flest. Gudstro er strengt tatt ikke vesentlig når det gjelder å ha en mening om institusjonen, kirker som kulturhus og kulturminner, kirken som samlingssted og åsted for viktige overgangsritualer.

Gammel 23-08-11, 19:09   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg går aldri i kirka, så det bryr meg virkelig ikke hvem som sitter i kirkerådet.

Og forresten er jeg medlem av statskirka på pur F, og det skal jeg være helt til den dagen svigerfar slutter å gnåle om at jeg må se til å melde meg ut.

Gammel 23-08-11, 22:04   #48
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke stemt før, men har tenkt å gjøre det nå. Ikke fordi jeg er aktiv i kirken, men fordi det er greit å bruke stemmerettene man har. Og etter valget melder jeg meg kanskje ut.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:14   #49
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor har ikke jeg fått valgkortet?? Jeg er, og har alltid vært, medlem i statskirken.

Gammel 23-08-11, 22:17   #50
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skal stemme, og etter de samme kriteriene som Ru.

Gammel 23-08-11, 22:19   #51
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Selvsagt.
For 2 år siden ble det mobilisert stort for å unngå at det kom bare konservative fjotter i bisperådet, jeg husker jeg sto med mobiltelefonen og sjekket "juskelappen" før jeg stemte.
Jeg kjenner mange av de som stiller til valg til menighetsrådet, så det blir en enkel affære.

Nå måtte jeg inn på kirkevalget.no og se på kandidatene til bispedømmerådet, og der var det 4,5 som ikke var så negativ til homofile prester, så da skal jeg stemme på dem. :lett som en plett:

(For Bjørgvin: ELSETH, EIVIND EIDHEIM, HALSTENSEN, CATHRINE , ØDEGAARD, JULIE-ANE , ØIESTAD, VEMUND ATLE , og til dels GRØNÅS, SIGBJØRN om jeg tolker svaret hans riktig.)

Vet du hvem jeg kan stemme på når jeg "heier" på han Will'ett eller annet presten i Ostereidet?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:44   #52
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal stemme. Men infoen er ikke veldig tilgjengelig. Mitt menighetsråd har kun info om 1 person på valg...

De som liker en raus folkekirke kan lese her:

http://www.blikk.no/nyheter/item/7479-kirkevalgkampanje

Info om rause kandidater:

http://rausfolkekirke.no/

Jeg stemmer fordi jeg vil at kirken skal være åpen og inkluderende. Og da antar jeg at slike folk bør velges inn, slik at man minimerer risikoen for prester som ikke vil be for homofile (de må gjerne vie dem for min del!), snakker synd og skam om dåpsbarn osv. Men sånn ellers er jeg ikke voldsomt engasjert i praksis.

Sist redigert av Pelle : 23-08-11 kl 23:04.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:45   #53
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Eh, lese HI litt bedre neste gang og ikke kun overskrift. Jaja, en god link kan klikkes på flere ganger, hehe.

Gammel 23-08-11, 22:48   #54
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nei, er utmeldt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:53   #55
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Den gangen jeg hadde stemmerett, brukte jeg undergrave kirken ved å stemme på de hesligste svovelpredikantene

Sjempemorsomt.

Gammel 23-08-11, 23:00   #56
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Har kastet valgkortet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 23:01   #57
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Ja, bispe-delen er bra dekket. Dog skjønner jeg ikke alltid om de de mener er bra eller dårlig, hehe. Men jeg har funnet frem til ok folk tror jeg, via Folk Med Kunnskap og nøye lesing.

I menighetsrådet så ligger ihvertfall medlemmene ute, og de sier at det skal ligge info under hver person. Da er det tafatt at det ikke gjør det.

Gammel 23-08-11, 23:05   #58
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Er utmeldt og har ikke stemmerett.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 01:11   #59
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, har av eget valg ikke stemmerett i det valget...

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 21:52   #60
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det skal jeg. Har folk jeg kjenner som jeg gjerne vil ha inn i menighetsrådet her hos oss.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.