Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket kamera har du?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-07, 08:15   #1
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Canon Ixus 40 (Kompakt)
Nikon D40 (Speilrefleks) med objektivene: 55-200 mm og 18-50 mm
Nikomat (Nikon fra 1967 - analogt) med objektivene: 50, 200 og fisheye

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 08:36   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fujifilm Finepix F30 .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 09:13   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Canon Eos 300, speilreflekskamera og Canon Eos 350D som er et digitalt speilreflekskamera. Vi har ikke annet enn objektivet som er 18-55 mm tror jeg det er på noen av dem, men har kjøpt en veldig bra blits i tillegg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:49   #4
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Canon EOS 350D (med ekstern blitz), med bare 18-55 mm.

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilke(t) objektiv(er) kjøpe videre..

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 12:04   #5
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Canon EOS 350D med to objektiver.
Nikon Coolpix 950

Gammel 01-04-07, 12:21   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har Canon EOS 300d med to egne objektiver (og så låner jeg to fra jobben...). Dette blir naturlig nok mye og mest brukt.

Jeg har også et gammelt Canon analogt speilreflekskamera.

Og så har jeg Canon Ixus v2 - gammelt og godt, er ekstremt fornøyd med det kameraet.

I tillegg har jeg et 60 år gammelt Kodak Brownie som jeg leker meg med innimellom. Det er mellomformat og bruker 120 film.

Gammel 18-04-07, 10:18   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nikon D50 - som jeg ikke kan leve uten!

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 19:12   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

-Canon EOS 3000
-Canon EOS 350D
-Et olympus digitalkamera som jeg ikke husker navnet på

Gammel 07-04-07, 20:36   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har:

Canon EOS 350d
105 mm Sigma macroobjektiv
17-85 Canon objektiv m/ stabilisator
Sigma EF 500 ekstern blitz
Fujifilm kompaktkamera jeg ikke husker navnet på
Ordinær Canon speilrefleks (brukes ikke lenger)

Kompaktkameraet burde jeg vel egentlig selge. Det er ikke veldig gammelt, men jeg bruker det så og si aldri. Kvalitetsforskjell sammenlignet med 350d blir for stor, så da drasser jeg heller på speilrefleksdroget.

Har muligens også en liten "skatt" liggende ifht fotoutstyr. Pappaen min var fotoentusiast, og jeg har ikke rukket (eller orket) å se igjennom hva han hadde etter at han døde. Vi kastet mørkeromsutstyret i forbindelse med rydding i leiligheten hans, det angrer jeg litt på nå.

Gammel 07-04-07, 22:39   #10
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Olympus E-300 (digitalt speilrefleks) med to objektiver; 14-45mm og 40-150mm.
Venter på at postmannen skal komme med ekstern blitz og macroobjektiv så snart påsken er over.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:01   #11
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Canon Ixus 65.

Har to eldre her også og det er:

Canon Powershot A70
Nikon Pronea S

Gammel 26-06-07, 11:22   #12
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Canon EOS 350D

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.