|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023Min kunne nok likt en slik matgave. Han elsker biff.
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2023Da er også marsipanen ferdiglaget, og jeg har omsider landet de aller siste julegavene. En må bestilles, og printes ut (gaveabonnement på et blad), men det gjør jeg på jobb i morgen. Det er mulig jeg finner noen smågaver i tillegg, bare for moroskyld, men det er ikke noe stress. Skulle hatt en liten ting til faren min fra ungene, for eksempel, så jeg må få dem til å prøve å tenke ut noe.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Juletråden 2023I går fikk Toffskij og jeg gjennomført den årlige konfektlagingen (der champagnetrøflene er det mest sentrale), og lettelsen var stor over at vi greide å finne en kveld da begge kunne! Så nå kan det bare bli jul.
![]() |
#4 |
WF: BNBE
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg tror jammen jeg er ferdig med julegavene, med unntak av at jeg må ta en liten opptelling på det som gjelder barna. Og strikke et par kjappstrikka votter til svigerinna mi, som jeg har kjøpt garn til i dag. Ikke verst!
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Juletråden 2023I går fikk jeg bakt aniskringler (må nok ha en runde til i romjula), lussekatter og safranboller med vaniljefyll. Ble ikke til at jeg bakte til Lucia. Må bare fastslå at jeg ikke er særlig begeistra for safran, men ungene likte det. I dag skal jeg bake rundstykker også skal vi en tur inn til byen på julemarkedet. Vi har bare vært en kjapp tur innom, men det er ønskelig med en tur opp i hjulet og å spise pinnevaffel. Så da gjør vi det.
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2023Eg er midt i leverposteilaging. Måtte ta ei pause for å vente på at alle ingrediensane skal kome i hus, eg hadde sjølvsagt gløymd å sjekke om eg hadde nok krydder.
![]() |
#7 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2023Tror de fortsatt har bra med juletrær igjen Jolie.
![]() |
#8 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg mangler 3 små gaver (men vet hva jeg skal kjøpe) og å bake sandnøtter på fredag. I dag bakte jeg sirupsnipper og kransekakestenger...og venter på å lage krumkaker når mannen er ferdig å lage middag.
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2023Da trodde jeg at jeg var ferdig med årets produksjon av julekaker og -godter, men neida! Bountykulene, som jeg trodde vi skulle droppe i år, skulle bare nedskaleres. Så da må vi få det på plass i morgen. Ellers er det bare storhandel av matvarer, vasking og pynting som gjenstår. Dette bør gå fnt.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023I morges lagde jeg røre til krumkaker hvor jeg byttet hvetemel med glutenfri melblanding. I kveld stektr jeg og mannen dem. Krevde litt mer fett, og han har aldri gjort det før og det er 8 år siden jeg sist var med på det (vet jeg, for jeg var høygravid med hun som fyller 8 år på mandag)
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg vasket ned kjøkkenet i sommer, og da kastet jeg fjorårets julekaker. Så i år tok jeg sjefsbeslutningen: det blir ikke bakt julekaker i år. Noe resten av familien er enig i , de blir rett og slett ikke spist. Jeg har bakt Nennes rundstykker, og siden alle i familien elsker disse skal jeg ta en ny bakerunde i morgen. Mannens tante baker kransekakestenger og så kjøper jeg lefser av en lokal bakedame. Det holder i massevis hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 2023Er ennå ikke helt ferdig med gavene, skal strikke en Hipster lue og er såvidt begynt på et par votter, så dette skal holde hardt. De øvrige gavene er sendt eller overlevert, og alle er ikke med på oversikten under. Jeg glemmer i blant å ta bilde før jeg leverer ting fra meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Juletråden 2023
Så mye fint!
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg er i «totalt overveldet»-fasen og løper rundt meg selv. Vi får gjester 22., 23., 24. og 26., plutselig.
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg sitter med bena på bordet, drikker libanesisk rødvin og ser juleshow med Hannah Waddingham, mens yngstejenta (16) dekorerer pepperkakehuset som jeg bakte og monterte tidligere i kveld. Siste arbeidsdag i morgen.
![]() |
#16 |
Trøtt
|
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg har drukket vin med Miss Norway og sett på juleepisoder av tv-serier. Huset er pyntet, bakte 6 julekaker i ettermiddag og storhandler i morgen. Hakke snøring på status på gaver men det ordner seg.
![]() |
#17 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2023Eg skal hente på fest i natt, så brukte litt tid no på å pakke inn gåvene som skal inn i bygda i morgon. Boksen min med julekort og til- og frålappar må eg ha lagt på ein superlur plass, for eg kan ikkje finne den. Heldigvis slang det nokre lappar i lag med pakkebanda, så det ordna seg.
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg bestilte en siste liten-gave til eldstemann på tirsdag og sannelig lå den ikke i postkassen i dag.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2023Vi setter oss i bilen om litt og kjører til hovedstaden. Familie, Tryvann og hvit jul!
![]() |
#20 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg må "låse inn" guttungen i dag så jeg får pakka inn gavene. Mangler noen småting bare.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|