Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-16, 03:09   #541
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Lønnen har kommet inn i dag. Halv skatt og greier då føler meg sabla rik nå.
Vi skal ut på shopping i morgen så håper vi får kjøpt det meste da.

Gammel 10-12-16, 10:20   #542
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi er visst like, vi.

Planen er å få ryddet godt nå i helgen. Det vil hjelpe godt.

Kjøpt servietter til julaften i dag, handlet litt julegodteri fordi det var tilbud og jeg likevel skulle ha brød samt kjøpt et par gaver og funnet ut hva kjøper til resten. I morgen skal jeg ordne et gavekort på Kilden, kanskje innom en bokhandel og finne en bok og så må vi bake mer. Men jeg har i grunnen ingen julestemning, men den kommer kanskje etter hvert.

Ja, rydding vil hjelpe. Også må vi få opp de julestjernene, få juleserviset ned fra loftet slik at vi kan ha frokost på det. Jeg skal innom et julemarked i dag, kjøpe en ribbe og håper det hjelper.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 14:11   #543
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har fått kjøpt noen glutenfrie julekaker, så nå er jeg fornøyd.

Hva kjøpte du?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 18:18   #544
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mangler en julegave, resten er kjøpt og ting til strømpene er ordnet. I morgen må jeg skrive resten av kortene. Fikk sendt en haug pakker i dag. Vi er godt i rute da.

Gammel 10-12-16, 18:26   #545
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi har sett Arthurs Julegaverace idag, Snøfall og nå har jeg på Michael Bubles jul for å få opp julestemningen i plaskregn og tåke.

Gammel 10-12-16, 18:35   #546
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi har sett Arthurs Julegaverace idag, Snøfall og nå har jeg på Michael Bubles jul for å få opp julestemningen i plaskregn og tåke.

Minsten og jeg så Arthurs Julegaverace på torsdag. Den var så koselig, og så mye bedre enn tittelen ga meg forventning om. Jeg likte den mye bedre enn Polarekspressen, som må være min største julefilm-skuffelse.

Gammel 10-12-16, 18:40   #547
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nå er alt julesnopet i hus. Vi har sett en julefilm hver lørdag hele desember og i går så vi også Alene Hjemme. Storebror holdt på å le seg fillete. Mannen og jeg skal se The Holiday i kveld og så må vi få sett Love Actually en gang også. Arthurs Julegaverace er fin, den tror jeg blir neste lørdag.
Baking må jeg vel begynne med neste uke, usikker på hvor mange slag jeg skal bake i år, men det blir vel 5-6 tror jeg.

Gammel 10-12-16, 18:49   #548
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Alle julegavene er i hus.

Neste lørdag skal vesla ha to venninner på besøk, de skal bake tre forskjellige slags kaker å koke karamell. Jeg har kjøpt hjem kakebokser å tenker sende med venninnene en del av bakst og karamell hjem.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 20:15   #549
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har bakt ut pepperkaker, i morgen pynter vi dem. Mannen har henta en gave på posten og kjøpt en til, så da er de viktigste to i boks. Lillebror får noe på handlekvelden vår, han har ikke ønska seg noe spesielt. Kortene ligger klare til å skrives på, og vi skal se Snekker Andersen med de to eldste i morra. (Og jeg har bare tolv stiler igjen.) Har ikke planer om så mye mer enn å rydde og vaske litt hus og sette ut pynt på lille julaften, og så skrive julemeny og handle inn mat og godter og gaver litt før det. Kanskje vi baker en sort eller to til.

Gammel 10-12-16, 21:55   #550
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Juhu, da har vi tatt familie-selfie (inkludert skyggen av panisk katt i et hjørne) og jeg har bestilt julekort. Det blir første gang på i hvert fall fire år. Og det beste er at det gikk an å redigere teksten hos Optimalprint, så jeg kunne skrive "God jul" i stedet for "God Jul".

Gammel 10-12-16, 22:28   #551
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er både litt juleflat og har julestemning. Jeg har null ork til å sette i stand huset til jul, og det er både rotete og u-julete. Samtidig vil jeg helst at det skal være julete nå. Får ta et raus i helga. Vi er i gang med gaver, ser julefilmer og drikker gløgg altså. Så vi juler oss egentlig helt fint.

Sett vekk i fra gavene og gløggen, kunne dette vært skrevet av meg.
Jeg er ikke vant med å jobbe så mye før jul, og bruker opp alt jeg har av energi på jobb. Resultat: zombie hjemme!
Det flyter over alt, og ingenting er gjort. Det står en siupsnipp-deig på kjøkkenet som skulle bakes ut i dag...vel, den står fint til i morgen!

Gammel 10-12-16, 23:34   #552
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste og jeg har sett Love Actually nå i kveld, første gang hun så den. Hun likte den sånn passe bare. Arthurs Julegaverace så vi for et par uker siden.

Kjøpt inn noe julegodteri, men vet at det nok er mye i matkassen fra jobb fra tiden vi var Orkla-eid, så venter og ser om vi trenger å kjøpe.

Gammel 10-12-16, 23:48   #553
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene har bakt pepperkaker, mer baking blir det nok ikke. Jeg har kjøpt to julegaver (), og har lastet inn bilder som skal bli en fotobok til mamma. I morgen, kanskje. Ikke i kveld i alle fall.
Julekort utgår i år også, og det er avklart at vi blir hjemme på julaften og får tre gjester.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 16:33   #554
millact

Standard

To sorter bakt i dag og ferdig med julekort. Da gjenstår handling av mat, vasking og pynting.

Gammel 11-12-16, 16:53   #555
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Baking tar jeg neste helg fant jeg ut. I dag bakte vi bare lussekatter.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 18:35   #556
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi var en tur i Jul i Vinterland i Oslo Sentrum og det er skrøpelig greier, mat og husflid og fikk ikke mer julestemning av det. Vi kjøpt gave også så nå er alke gaver til en side av familien ferdig.
Ikke har vi pyntet noe mer til jul heller. Jeg er som Taien og jobber nå og har ikke gjort det på en stund og føler alt faller på meg. Hjelper heller ikke med kurs og oppgaveskriving som bør bli ferdig. Føler alt bare suger energi uten å få påfyll.

Gammel 11-12-16, 18:47   #557
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi var en tur i Jul i Vinterland i Oslo Sentrum og det er skrøpelig greier, mat og husflid og fikk ikke mer julestemning av det. Vi kjøpt gave også så nå er alke gaver til en side av familien ferdig.
Ikke har vi pyntet noe mer til jul heller. Jeg er som Taien og jobber nå og har ikke gjort det på en stund og føler alt faller på meg. Hjelper heller ikke med kurs og oppgaveskriving som bør bli ferdig. Føler alt bare suger energi uten å få påfyll.

Det er akkurat sånn det er!

Jeg klarte å bake sirupsnipper i dag, og det var en bragd! Jeg jublet () da jeg var ferdig.

I morgen skal jeg og M ha koseettermiddag i byen, med gavehandel, kakao på kafé og adventskos. Håper det kan gi meg litt påfyll av julestemning.

Gammel 11-12-16, 23:33   #558
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Ikveld har mannen og jeg fått pakket inn og klargjort gaver som skal sendes og de som skal avleveres senere i uka.

Sist redigert av Millen : 12-12-16 kl 00:14.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 23:56   #559
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Fotobok ferdig og bestilt. I siste liten som vanlig.

Gammel 12-12-16, 00:23   #560
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Fotobok ferdig og bestilt. I siste liten som vanlig.

Samme her. Jeg synes det er møkk kjedelig å lage disse bøkene, og det ble derfor en lite spenstig bok.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.