Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-23, 12:10   #501
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Angående dette med høyttaler på tlf i samfunnet både telefon, spill, film osv. Her er det skrevet kronikk om akkurat det.

https://www.nrk.no/ytring/desibeldustane-1.16314539

Takk for tips. Den var ganske pent og "rolig" skrevet syns jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-23, 21:58   #502
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Stem Liberalistene!

Det var det med å barbere seg og skjøre av seg hodet da. Jeg liker vin, men jeg synes det er brillefint at vi har reguleringer av ting og tang i samfunnet, all dem tid det er alt for mange egoistiske idioter i samfunnet til at alt ikke hadde gått til helvete om alle fikk gjøre som de ville til en hver tid.

Mht sex og bilkjøring og positive sider, så vil jeg hevde at det er positive sider med alkohol også, opptil flere. Og det er negative sider med sex (voldtekt, incest) og bilkjøring (forurensing, ulykker). Satt på spissen i en upopulære meninger-tråd så går jeg for at vi forbyr alt som potensielt sett kan skade andre. Neida.

Jeg leste forøvrig en gang at å jogge forlenger livet ditt omtrent like mye som den tiden du bruker på å jogge, som om du skal jogge, bør du virkelig like det.

Og om å drikke vin forkorter livet mitt med 6 mnd, så går nok det helt fint. Egentlig.

Gammel 06-03-23, 08:57   #503
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A propos å forby ting vi ikke liker og siden sexkjøpsloven ble nevnt her. I tråd med trådens formål:

Av og til tenker jeg at sexkjøpsloven er et gode mest for oss hvite middelklassekvinner som ønsker at kvinner ikke skal være en handelsvare, fordi det gjør noe med synet på alle oss kvinner, og det har mange negative konsekvenser for oss. Men ofrene er "de andre" kvinnene. Sexarbeiderne som har fått mye farligere arbeidsforhold, ofre for menneskehandel som ikke tør spørre om hjelp. Så egentlig er loven ganske usosial.

Gammel 06-03-23, 09:21   #504
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der er jeg enig med deg Polyanna. Det er kanskje en av mine mest unpopular opinions, at jeg ikke tror at sexkjøpsloven er rett vei å gå.

Jeg er redd for at ofre for menneskehandel og andre kriminelle får det enda verre.

Og, selv om jeg ikke ville ønske det selv, så tror jeg at det finnes de som selger sex frivillig. Og, som i en atmosfære der det hadde vært mer åpenhet, kunne levd et bedre liv med det.

Og at det finnes helt normale hyggelige mennesker, som kan tenke seg å kjøpe sex, av ulike årsaker. Og som kan gjøre det på en ikke-voldelig, ikke utnyttende måte.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 09:32   #505
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner faktisk ei som selger sex og gjør det helt frivillig. Hun sier det er en hyggelig jobb, med god lønn og at hun ser på det som en form for sosialarbeid. Mange av kundene hennes er menn som ellers ikke opplever fysisk nærhet med andre mennesker. Hun forteller også at ofte kommer menn for å kjøpe sex, men ender opp med å bare ligge inntil henne, snakke eller være stille, spille kort eller andre ting. Men for veldig, veldig mange kvinner (og menn, som også tvinges til prostitusjon) er det jo ikke sånn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 09:42   #506
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg kjenner faktisk ei som selger sex og gjør det helt frivillig. Hun sier det er en hyggelig jobb, med god lønn og at hun ser på det som en form for sosialarbeid. Mange av kundene hennes er menn som ellers ikke opplever fysisk nærhet med andre mennesker. Hun forteller også at ofte kommer menn for å kjøpe sex, men ender opp med å bare ligge inntil henne, snakke eller være stille, spille kort eller andre ting. Men for veldig, veldig mange kvinner (og menn, som også tvinges til prostitusjon) er det jo ikke sånn.

Jeg tror også at det kan være sånn for noen. At det finnes menn som kun kan få nærhet (og sex) ved å kjøpe det. Det har vel også vært snakk om menn som er fysisk utviklingshemmet (hva er riktig å si her, man kan umulig bruke hemmet lengre??) som har kjøpt sex. Så jeg er veldig splitte mht sexkjøpsloven. Det har neppe gjort ting bedre for dem som selger sex. For sex selges jo enda. Det er jo ikke forbudt. Som i mitt hode er helt idiotisk. Det er jo akkurat som om de skulle legalisere det å selge narkotika, men fremdeles forby å bruke det. Hva var tanken bak det liksom??

Gammel 06-03-23, 09:44   #507
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meningen med å gjøre kjøp straffbart, men ikke salg, er jo en tanke om at de som selger sex er ofre, og da skal de ikke straffes mer. Akkurat det er jo en god innretning. Men jeg er fremdeles mot. Jeg mener selvsagt at vold, tvang og menneskehandel skal straffes strengt, men ikke det å kjøpe.

Og, både kvinner og menn kan ønske seg sex og kan ønske å kjøpe det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 09:47   #508
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg leste nettopp en bok (fiction, men basert på virkeligheten) om trafficking, og det gjorde vondt langt inn i sjelen. Jeg tror det er vanskelig å få stopp på faenskapen, men lurer på om ting kunne blitt bedre og markedet ødelagt en smule av lovregulert prostitusjon som skjedde i «dagslys» og med rettigheter som arbeidstakere. Jeg aner virkelig ikke. Men når ting er ulovlig så skaper det jo er marked hvor onde jævler kan utbytte mennesker på en måte som hadde blitt hakket mindre attraktiv om det fantes et hvitt marked for det samme?

Gammel 06-03-23, 09:47   #509
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt generelt, så mener jeg at det man må forby, er det man er imot. Ikke via-via.

Er det menneskehandel man vil til livs, så er det det man må forby og bruke ressurser på å bekjempe.

Gammel 06-03-23, 09:48   #510
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ja. Selvfølgelig kan også kvinner ønske å kjøpe sex.

Gammel 06-03-23, 09:48   #511
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er vel litt sånn man tenker med narkotika, Input. At ved legalisering så kan man få mer "orden" slik at man kommer alt "det andre" til livs - smugling, mafiavirksomhet, etc.

Gammel 06-03-23, 09:54   #512
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er vel litt sånn man tenker med narkotika, Input. At ved legalisering så kan man få mer "orden" slik at man kommer alt "det andre" til livs - smugling, mafiavirksomhet, etc.

Jeg er veldig splittet der. Ekstremt. For jeg tror også det er noe i akkurat det. At legalisering ville fjernet en god del av inntektsgrunnlaget og faenskapen. Men det vil sannsynligvis alltid være et svart marked for narkotika, selv om det også ble tillatt solgt i regulerte former. Samtidig så synes jeg det er spinnvilt å slippe løs noe man egentlig ikke ønsker. Sex er en hekt annen greie, sex er i utgangspunktet en fin ting, om man slipper voldtekt og faenskap (som jo ikke er sex, men vold).

Med hensyn til narkotika er veldig for en omvendt politikk i forhold til det med sexsalg. Slutt å straffe brukeren, straff de som selger narkotika (i stor skala). Narkomani er en sykdom.

Gammel 06-03-23, 09:54   #513
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Men med narkotika er det jo mer komplisert enn "bare" å legalisere, fordi det også ville måttet innebære at staten tok ansvar for produksjon, ikke bare salg, dersom man skal få slutt på menneskehandel, kriminalitet osv. knyttet til det. Det meste av narkotika produseres under forhold som gjør at staten ikke akkurat kunne bare kjøpt derfra og solgt lovlig her.

Gammel 06-03-23, 10:08   #514
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, man får jo ikke kontroll på hele kjeden, dessverre.

Og som med alkohol, alt det illegale forsvinner jo ikke med å ha kontrollert omsetning. Både heimebrent, smugling, smuglerbrennevin av ukjent opphav, sprit-taxier og hvahardu, er jo et problem.

Gammel 06-03-23, 13:27   #515
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kom jeg på en upopulær mening, eller kanskje en fordom helst.

Jeg "tenker mitt" om mennesker som handler kartongvis av P-Max og lignende i Sverige og som drikker brus til frokost.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 14:58   #516
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja. Men med narkotika er det jo mer komplisert enn "bare" å legalisere, fordi det også ville måttet innebære at staten tok ansvar for produksjon, ikke bare salg, dersom man skal få slutt på menneskehandel, kriminalitet osv. knyttet til det. Det meste av narkotika produseres under forhold som gjør at staten ikke akkurat kunne bare kjøpt derfra og solgt lovlig her.

Veldig mye av det som kalles narkotika er illegale rusmidler, men som samtidig er legale legemidler når det foreskrives av lege. Så det lages ikke bare under dårlige produksjonsforhold, men på store fabrikker av legemiddelindustrien.

Gammel 06-03-23, 15:12   #517
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå kom jeg på en upopulær mening, eller kanskje en fordom helst.

Jeg "tenker mitt" om mennesker som handler kartongvis av P-Max og lignende i Sverige og som drikker brus til frokost.

Det er vel en ganske gjengs oppfatning? Fordommer mot menneskers lyter er vel noe av det vanligste som finnes. Det er vel for eksempel derfor det er så belastende å slite med overvekt, for de fleste bare antar at det er fordi en har dårlig selvkontroll.

Gammel 06-03-23, 15:36   #518
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er vel en ganske gjengs oppfatning? Fordommer mot menneskers lyter er vel noe av det vanligste som finnes. Det er vel for eksempel derfor det er så belastende å slite med overvekt, for de fleste bare antar at det er fordi en har dårlig selvkontroll.

Er det å drikke mye (sukkerfri)brus en lyte?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 18:19   #519
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Tja, det er jo ikke sunt, sukkerfritt eller ei. Fylt av diverse tilsetningsstoffer og masse syre som skader tennene. Dyrt er det også. Så for MEG, så tenker jeg at å være avhengig av noe som koster masse penger og gir negative helseeffekter, selv om det ikke akkurat tar livet av deg, noe som er litt flaut. Som å snuse, eller være avhengig av Candy crush.

Gammel 06-03-23, 19:41   #520
Input

Input sin avatar

Standard

I følge Preben Aavitsland er sukkerfri brus bare vann med smak og helt uproblematisk å drikke enorme mengder av (4-5 liter daglig), med unntak av faren for syreskader. Og det ER ingen forskning som viser at tilsetningsstoffene er skadelige i de mengdene vi klarer å få i oss.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.