|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#462 |
Borte
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000
Jeg er enig i det altså, men så er det heller ikke meg som har frontet at dette er et rent vestkantproblem. Jeg tror heller ikke at noen blir holdt utenfor av en så ensartet grunn at de ikke har merkeklær.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 28-02-13 kl 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
rakkarpus
|
Dette er et sitat fra deg:
![]() |
#464 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#465 |
rakkarpus
|
Selv om man ikke SELV føler det er et merkepress et sted, kan det jo godt være folk i et annet sosioøkonomisk sjikt på samme sted kan mene det er merkepress der.
![]() |
#466 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja. Også? Jeg argumenterer for at merkepres ikke er noe isolert vestkantproblem, illustrert med et ekempel jeg kjenner godt til. Hvorfor er det synsing når jeg mener noe (som er ulikt det du mener) og ikke synsing men en opplevd sannhet når apan mener noe som hun har akkurat lite eller mye belegg for å kunne si noe bastant om? Og den stein-i-glasshusgreia skjønte jeg ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det fordommer mot vestkanten du reagerer mest på? Det virker som vårt budskap om moderasjon og bevisstgjøring ift merkepress for unger, uansett hvor man bor, drukner i dine såre tær her. Jeg skjønner godt at du får pigger ute hvis du oppfatter tråden som massiv fordom mot vestkanten, men slik oppfatter ikke jeg det. Jeg er fra beryktet nordøst østkanten selv og har slitt med motsatte fordommer og kan bli ganske irritert. Det bor heller ikke bare trygdede, usunne, fattige og slitne mennesker på østkanten, det finnes store villaer, mye penger og snobberi der også.
![]() |
#468 |
Panzerekstremfeminist
|
jeg foreslår at du lese gjennom tråden, så finner du de idiot-uttalelsene. jeg kan ikke skyggefekte med deg hele formiddagen. jeg må tjene penger så jeg kan kjøpe ny mulberry-veske som tiåringen kan ha til gymtøyet sitt. Hun liker ikke Rimi-posen hun bruker nå.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000For meg spiller det ingen rolle hvor man bor, jeg er for moderasjon på utstyrsfronten uansett om man bor på Svalbard, i Holmenkollen eller i Mosvik (preget av Northugseier...).
![]() |
#470 |
Er frisk!
|
Jeg har skrevet at jeg synes det er idiotiske valg, men ikke at noen er idioter - hvis det er meg du tenker på. Stor forskjell. Jeg tar selv enkelte idiotiske valg, men jeg er ikke idiot likevel (tror jeg).
![]() |
#471 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, jeg oppfatter enkelt debattanter i denne tråden som massivt fordomsfulle mot vestkanten, ja. Det er derfor jeg deltar. Jeg tar det overhodet ikke personlig, jeg er en øst/vest-hybrid og synes forskjellene er ganske oppskrytt og utrolig polarisert slik de blir fremstilt av enkelte debattanter i denne tråden.
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Panzerekstremfeminist
|
Hvem er VI som du snakker om? Jeg opplever at for eksempel du og Ine snakker om helt vidt forskjellige ting.
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
rakkarpus
|
Jeg har lest hele tråden, og idiot-uttalelsen jeg finner kommer fra deg.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 28-02-13 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
rakkarpus
|
Stein-i -glasshus: "Alle i denne tråden framsetter vestkanten som et homogent og ensartet miljø" Samtidig sier du; "ja men JEG bor jo på vestkanten, og her er det ikke merkepress, ergo er det ikke merkepress på vestkanten." Ser du ikke selv at du da framstiller vestkanten som et homogent miljø, fordi der DU bor på vestkanten er det ikke kjøpepress?
![]() |
#476 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Vet du Ine - du kan spare deg personangrep, takk. Jeg gidder ikke diskutere med folk som hevder at jeg er barnslig når jeg påpeker enkelte svakheter i argumentasjonen deres.
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Borte
|
Hva slags kommentar er det?
![]() |
#478 |
rakkarpus
|
Eh, og når jeg påpeker svakheter i din argumentasjon, og du ikke har argumenter, men kommer med noe om at du må jobbe så at du kan kjøpe Mulberry-veske, og jeg synes den setninga er barnslig, er det et personangrep?
![]() |
#480 |
Panzerekstremfeminist
|
Hold styr på argumentene dine og mine hvis du vil ha en spissfiendlighetsdebatt. Jeg har ikke hevdet at det ikke er merkepress på vestkanten fordi jeg ikke opplever det. Jeg har hevdet at det ikke BARE er på vestkanten det er merkepress. Og når ble "jeg har hørt det er merkepress på Nordseter, derfor har jeg valgt å ikke ha barna mine der" et bedre argument enn en opplysning fra meg om at jeg ikke opplever merkepress der barnet mitt går på skole?
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|