Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-16, 13:30   #421
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg lurer på hvor tidlig man har lov å dele ut julekortene. Jeg liker jo å få dem tidlig selv, så de henger oppe mest mulig av desember.

Gammel 30-11-16, 13:32   #422
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tenkt at det er helt greit å sende/dele ut julekort nå. Adventen er jo begynt. Og, som deg, synes jeg at det er hyggelig å ha dem hengende fremme lenge. Selv har jeg ikke fått mine ennå, så jeg ser for meg niskriving når de kommer. Jeg skal lade opp med kaffe og julemusikk, så går det nok bra.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-16, 13:41   #423
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker også å få julekort tidlig siden jeg henger dem opp og har dem der til over nyttår. Vi kommer nok til å poste våre på lørdag når vi er ute og handler.

I morgen er det 1. desember (og storebrors bursdag). Julekalenderene er klare og i natt hadde Tøysenissen tegnet ansikter på alle klementinene i fruktskålen. Det syntes barna var riktig festlig.

Baking har jeg ikke tenkt å begynne med ennå, vi baker helst siste uken før jul. I år tror jeg det blir pepperkaker, bordstabelbakkels, shortbread, kokosmakroner, pikekyss/marengs (mest fordi vi får så mye eggehvite til overs fra andre ting), kongelige nøttekaker og kransekake. Jeg slengte ut et forslag om pepperkaketog (i fjor hadde vi Mummihuset, det syntes barna var gøy), noe de falt for med en gang, så spørs om det ikke blir det. Da må jeg tegne en mal selv tror jeg.

Gammel 30-11-16, 13:43   #424
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tenkte kanskje jeg kunne begynne å dele dem ut til helgen. Det er jo tross alt andre adventshelg i år.

Baking klør jeg i fingrene etter å begynne med, men de tingene jeg lager er stort sett sånt som ikke holder seg i all uendelighet eller bør spises hele desember... Men pepperkaker og kakemenn kan vi snart gå i gang med, for det er sånt som helst spises før julehøytiden uansett.

Gammel 30-11-16, 14:15   #425
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min plan er å bake noe til helgen, litt usikker på hva, men kanskje gode rundstykker til julefrokost og så noen småkaker. Så må jeg begynne på julekortene, i alle fall de(t) som skal til USA. I år har jeg bestilt doble kort med tekst på en side, så det blir nok ikke alle som får noe håndskrevet, men noen som jeg ikke ser så ofte får nok det.

Mangler noen gaver, men stresser ikke. Ut og finne gave til min bror i ettermiddag, så overleverer jeg det til dem når han kommer hit fredag.

Gammel 30-11-16, 15:39   #426
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Alle kalenderne er ferdig, lager totalt fem, mannen i huset må jo også få.
Jeg kan ikke begynne å bake ennå, da er alt spist opp til jul. Vi skal også lage marsipan og karameller, men det må vi ta siste uken før jul.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 21:33   #427
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg mente det lå oppskrift på julesnickers i denne tråden, men finner den ikke. Noen som vet?

Gammel 02-12-16, 21:35   #428
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har jo sett den på fp, men hvor, tro?

Gammel 02-12-16, 21:35   #429
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er snart ferdig med julegaver

Gammel 02-12-16, 21:41   #430
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har jo sett den på fp, men hvor, tro?

Jeg vet at den ligger her et sted, men får ikke til å søke.Jeg er veldig dårlig på brukernavn også, men hun som la den ut har profilbilde av ei krukke, mener jeg.

Gammel 02-12-16, 21:43   #431
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg mente det lå oppskrift på julesnickers i denne tråden, men finner den ikke. Noen som vet?

Her.

Gammel 02-12-16, 21:50   #432
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Her.

Der var den ja. Tusen takk!

Gammel 02-12-16, 22:14   #433
millact

Standard

Fikk levert julegaver til min bror i dag (bor i Oslo) da han var her. Mangler et par til dem, men de er på vei i posten. Han skal snart nedover igjen, så da får han dem med seg.

I helgen har vi få planer, lyst å gjøre noe hyggelig. med barna. Vi tenker å bake litt og lage noe, kanskje lage fuglemat og gi i julegave til noen voksne som ekstragaver fra dem.

Burde få kjøpt en julegave også, til pappas kone. Usikker på hva. Det er jo ikke lenge siden han døde, så har lyst å finne en fin gave, noe litt personlig til henne. Må visst tenke litt.

Mangler ellers et par gaver til, men det kan jeg ta en av dagene.

Gammel 02-12-16, 22:19   #434
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi skal på kino imorgen å se Snekker Andersen.

Gammel 02-12-16, 22:21   #435
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi skal på kino imorgen å se Snekker Andersen.

Fin film, så dere kan glede dere.

Gammel 02-12-16, 23:48   #436
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Millact: Hva med en serie på DVD og tilbehør? Noe å fylle litt av all den plutselig stillheten med for henne.

Snekker Andersen har vi også tenkt å få sett før jul på kino. Egentlig er det mange jeg ville sett men det er ikke lommeboka enig i så ved nøye gjennomtenking fallt valget på den. Gleder meg. Det blir en slags greie fra herr Tulle, eventuelt at han liksom setter oss på ideen iallfall.

Han kom med brev, døra og postkassa og det hele natt til 1. Forrige natt hadde han spilt kort, bygd korthus osv. Stablet legoklosser, lagd legotrapp osv for å nå kortene i skapet. Funnet små venner å spille med hadde han også. I natt hinter han på egg til frokost, tegnet på alle eggene i kjøleskapet (med blyant, var usikker på om tusj kunne trekke gjennom).

Har ellers ikke kommet noe særlig lengre pga sykdom. Prøver å ikke stresse men, ja sykdom passer aldri!

Gammel 03-12-16, 08:45   #437
millact

Standard

Høres ut som gøye påfunn!

Tips til DVD serie?

Gammel 03-12-16, 08:52   #438
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så gøy Acino. I natt hadde Tøysenissen stjålet pepperkaker og det var en sti av smuler fra pepperkakeboksen og bort til døra hans.

Gammel 03-12-16, 08:53   #439
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ekstra artige i dag ble at ingen av tegningene ble borte under koking, stor stas.

Noe du tror hun kan like, hvilke sjangere?
Jeg liker downton Abbey, Star trek tng, Haven, Fringe, miss Fisher, Fader Brown, Call the midwife, osv for å nevne noen helt få sånn at det er nok lurt å komme med sjanger om jeg skal gi tips.

Gammel 03-12-16, 09:50   #440
millact

Standard

Kanskje Downtown Abby? Ellers er hun glad i å se sport, går tur med nabohund hver dag, har hus med hage og leilighet på fjellet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.