|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørges
Jeg kunne muligens jobbet 100%, selv med Lillemann. Dette ville likevel bli en såpass stor merbelastning for familien vår i forhold til at han krever mye oppfølging hit og dit, og det er en tung jobb å ha ham hjemme. Skulle jeg jobbet 100%, måtte dermed Lillemann bodd mer i instutisjon enn hjemme, skulle jeg henge sammen fysisk og psykisk. Vi valgte at jeg jobber deltid, ene og alene av økonomiske årsaker, da mannen min tjener mye mer enn hva jeg gjør. Det var enten ham i 80% eller meg i 50%, det gikk nesten ut på det samme. Valget var dermet enkelt å ta - med lett hjerte, og vi har ikke angret en dag.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 23-08-10 kl 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
For en nydelig beskrivelse!
Jeg er enig og med-hårsår med deg. Jeg kommer mye dårligere ut enn deg i sånne diskusjoner, for du møter forståelse når du forteller om Lillemann. Jeg har ingen Lillemann, men ønsker likevel at mine valg skal respekteres. Jeg jobber ikke redusert fordi mannen tjener mer enn meg, men fordi det gir meg så mye å få ta meg av mine egne barn. Jeg er en normalt oppegående person, det er ikke sånn at jeg leker med Lego hele dagen og finner det tilfredstillende å skifte bæsjebleier, altså, men det å få tilbringe så mye tid med mellomsøster og lillebror (og storesøster i sin tid) gir meg utrolig mye. Jeg hørte Creed på radioen i sted, "if today was your last day", og svaret på det, det første som poppet inn i hode mitt var å ha en dag akkurat som i dag. Jeg ville brukt dagen sammen med barna mine, så jeg føler meg virkelig priviligert. Samtidig bidrar jeg til husholdningen. Jeg kjøper all mat og alle husholdningsartiklene, alle bursdags- og julegavene, samt regningen for renhold. Mannen er veldig glad i jobben sin, og har etter 3 måneder hjemme innsett at det ikke var noe for han. Han ble utålmodig og mindre grei av det.
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men her og i Kies tilfelle synes jeg faktisk det er blodig urettferdig at dere ikke får fullt opp med pensjonspoeng for å ta denne "belstningen" selv og ikke overlate den 100 % til samfunnet ellers. Det er jo en helt annen diskusjon, men valget dere har tatt er jo i høyeste grad sammfunnstjenelig, en vinn-vinn situasjon for alle. Det er en helt annen diskusjon og ville ha et par fridager for å style hjemmet eller drikke latte, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørgesDu skrev det jammen fint, Esme.
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
Jeg er så godt som alltid på Esmes side, så det er ikke noe problem for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
Enig. |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Godt for deg at SP ikke selger kjipe feriehus i Spania eller er FrP-politiker, sier nå jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørgesEsme! Esme! Esme!
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørgesStemmer for at Esme får eget underforum her som heter: Esmes svar på alle dilemmaer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørgesKie skrev det veldig bra.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
Denne diskusjonen var jo nettopp oppe, og det blir ekstremt steile fronter mot hverandre. Noe á la det Esme skrev. Så hun bare karrikerte det veldig godt.
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørgesJeg har ikke fått med meg at dette har vært diskusjon her inne, men skjønte det etterhvert i tråden her at det har vært diskusjon om det... ja ja... det kan jo bli andre debattanter og andre synsvinkler for det da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Siste innlegg i den forrige debatten om nøyaktig samme tema ble skrevet for bare litt over en uke siden. Det er grunnen til at folk flest ikke er så ivrige på å debattere akkurat dette akkurat nå. Det er tvilsomt om det kommer opp noe nytt i en diskusjon så kort tid etter den forrige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørgesEsme.
![]() |
![]() |
Emneord |
afi, likestilling |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|