Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 21:25   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?

Jeg bruker en ullkåpe. Veldig deilig. Min er med avtakbar hette på, så den kan være enten kul/røff eller pen og litt pyntet.

Gammel 07-01-10, 16:16   #22
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg er liksom verken pels- eller saueskinstypen, tror jeg ... Men hvor selger de saueskinsjakker, sånn i tilfellet?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det lurer jeg på og.

Samme steder som de selger pelskaaper vil jeg tro. Det var et saant sted jeg fant min i alle fall.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:20   #23
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går i en ullblandingskåpe fra HM. Under den har jeg en omslagsjakke i ull, og under der pleier jeg å ha vanlige topper (evt i ull) og evt ulltrøye under. Det er fortsatt plass til å spe på med en ullcardigan under omslagscardiganen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:52   #24
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi bruker ikke dun. Ikke i noen form -etter å ha sett dokumentar om ribbingen av gjess. :grøss:

Bergans bruker dun som er et biprodukt av matproduksjon leste jeg ett eller annet sted tidligere i dag, er ikke det greit å bruke heller?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:56   #25
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Her bruker vi dunjakker og holder oss varme og gode. Ullundertøy og ullgensere/sokker er også på. Deilig.

Gammel 07-01-10, 17:14   #26
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ull på ull med vindttett ytterst. :frysepinn:

Jeg også syns saueskinnsjakker må være ok, da sauen faktisk også blir brukt som mat, og forhåpentlig har levd et godt saueliv på forhånd, og ikke fostret opp i et bur hvor den knapt kunne legge seg ned og hadde netting å stå på.

Sauen blir slaktet for kjøttets del uansett, og det ville være synd å ikke bruk skinnet til noe.
Altså er mitt tips:
Saueskinnskåpe.
Jeg har en diger, tykk, vrengt sau som er det eneste som virkelig hjelper når gradestokken viser 20 blå.
Jeg elsker den og vet ikke hva jeg hadd gjort uten.

Gammel 07-01-10, 17:19   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Pels. :dukker sammen med allium: (Hvis man ikke ser på det etiske, så er pels noe av det varmeste og mest behagelige som finnes).

Jeg har en vintage ozelotpels, kjøpt brukt, og ingenting er så varmt som den. :dukker veldig: Jeg ville aldri kjøpt den ny altså, og ozeloten er ikke oppdrettsdyr.

Ull på ull med vindttett ytterst. :frysepinn:

Ja, jeg holdt meg faktisk varm mel ullundertøy, tynn ulljakke, tykk ulljakke og skalljakke her om dagen.

Jeg er liksom verken pels- eller saueskinstypen, tror jeg ... Men hvor selger de saueskinsjakker, sånn i tilfellet?

Fretex og pelsbutikker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 18:25   #28
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Bergans bruker dun som er et biprodukt av matproduksjon leste jeg ett eller annet sted tidligere i dag, er ikke det greit å bruke heller?

Om det stemmer er det vel greit.

Gammel 07-01-10, 18:28   #29
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at jeg fryser er muligens at klærne som jeg bruker ble kjøpt da jeg var en del kilo mindre. Det vil kan hende hjelpe å kjøpe større klær, eventuelt slanke seg litt brennkvikt, for å få nok ullklær under buksa og jakka.

Det funker ikke - før det første så isolerer fett og du fryser enda mere, for det andre skrur du jo ned forbrenningen om du skal gå ned raskt i vekt, og da fryser du enda mere. Har du ikke lest Dagens Tråd, menneske?

Gammel 07-01-10, 18:35   #30
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det funker ikke - før det første så isolerer fett og du fryser enda mere, for det andre skrur du jo ned forbrenningen om du skal gå ned raskt i vekt, og da fryser du enda mere. Har du ikke lest Dagens Tråd, menneske?

Gammel 07-01-10, 18:37   #31
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Acsa: Fantastisk poeng!

Gammel 07-01-10, 19:26   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en saueskinnkåpe som jeg har arvet etter moren min, og den er superdeilig nå.
Ellers bruker jeg dunjakke, men den er kort så jeg syntes ikke den er så veldig varm. Jeg har også en pels som er 23 år, og ærlig talt må jeg si at ingenting varmer bedre enn denne akkurat nå.
*dukker veeeldig*

Gammel 08-01-10, 20:04   #33
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har en vintage ozelotpels, kjøpt brukt, og ingenting er så varmt som den. :dukker veldig: Jeg ville aldri kjøpt den ny altså, og ozeloten er ikke oppdrettsdyr.

Moren min har en nydelig og skrekkelig uetisk pels som er omtrent like gammel som meg. Jeg har lånt den en gang, i spregkulde (ned mot -30), da jeg skulle i stivt selskap midt på vinteren. Og jeg holdt meg faktisk varm i den, med kun tynn selskapskjole uten ermer under.

Jeg kjenner at jeg sliter med tanken på å skulle bruke pels, samtidig som jeg ikke helt kan se at det er formålstjenelig å bare skulle forkaste den den dagen den blir min. Så jeg satser på at moren min lever riktig så lenge og at jeg slipper å forholde meg til problemstilling i andre situasjoner enn der jeg ønsker å låne den.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:27   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har arvet en blårevpels etter min mor - stor og vakker og minst 30 år gammel. Men jeg får meg søren ikke til å gå med den.

Gammel 08-01-10, 20:30   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lammeskinnspelsjakken min holder meg også varm med bare selskapskjole under. Annen pels har jeg ikke prøvd, men jeg tror det skal mye til å finne noe varmere enkeltplagg som ikke er pels.

Gammel 08-01-10, 20:30   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått masse med ozeloten min, men ikke de siste årene. Det har mindre med mine følelser rundt den, og mer med at jeg er redd noen skal herpe den. Nå skal det sies at den er så spesiell at ingen tror den er ekte,jeg ble til og med forsøkt sjekket opp av en militant dyreverner mens jeg hadde den på. Det kan selvfølgelig hende vedkommende hadde tenkt til å få meg med hjem og drepe meg da.

Gammel 08-01-10, 20:37   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Juksepels er også veldig godt og varmt, faktisk, men det er jo plent umulig å få tak i sånne kåper nå, kun korte jakker.

Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:39   #38
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Glitter: Det skal du ikke se bort fra! Ozelot, det er et kattedyr, ja? Sånn leopardlignende som lever nær vann?

Jeg har fått testet ut ørti lag med ull i dag, og jeg kan konstatere at jeg er godt kledd. Bortsett fra at det trekker litt kaldt fra sør når jeg går med skjørt. Hvorfor kjøpte jeg ikke ull-mamelukker mens jeg først var på Nøstebarn?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:43   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Glitter: Det skal du ikke se bort fra! Ozelot, det er et kattedyr, ja? Sånn leopardlignende som lever nær vann?

Ja, kattedyr med flekker, ble nesten utryddet, men er ikke truet lenger.

Gammel 08-01-10, 21:03   #40
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker parkas. Idag med bomullsgenser innerst, ulljakke utenpå, fleecejakke utenpå der og så parkasen. Den er vattert. Det holdt i nitten minus idag tidlig. Supplert med votter, varme sko, lue, fleeceskjerf OG hals.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.