|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Barnevakt på nyttårsaften? | |||
Nei, aldri. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
171 | 82,21% |
Ja, alltid. |
2 | 0,96% |
Det har skjedd |
29 | 13,94% |
Annet.... |
6 | 2,88% |
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Vi har aldri hatt barnevakt på nyttårsaften, vi drar med ungene dit vi skal og ligger over og lar andre overnatte her. Vi hadde 18 store og små her i fjor, der alle med unger overnattet.
![]() |
#22 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Jeg har nesten alltid hatt det, med unntak av de gangene vi feiret på fjellet med vennepar med barn i samme alder. For øvrig de koseligste nyttårsaftenene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har aldri vært et tema, men jeg ser ikke noe problem med at barn feirer med besteforeldre eller lignende. Selv er jeg for egoistisk og vil være med Mazungen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har ikke vært aktuelt enda, men jeg regner med at foreldrene mine hadde stilt opp hvis jeg spurte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Nei. Det hadde uansett ikke vært aktuelt.
![]() |
#26 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Nei, her feires det med unger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Har ikke tenkt på det før, men idealet er nok å ferire med familien, sammen med andre familier. Voksenparty kan man ta på julebordet.
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Jeg tror det har skjedd en gang. Synes å huske at vi var på en stor ikke-barne-nyttårsfest da eldstemann var et par år og da var bestemoren barnevakt. Toåringer har ikke sånn voldsom følelse for nyttårsaften uansett, så jeg tror han kom fra det uten skader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har vi aldri villet hatt. Vi har vel strengt tatt ikke mulighet heller, men det gjør ingen verdens ting. Jeg vil helst møte det nye året sammen med ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
X First Lady
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har ikke vært aktuelt de siste 18 årene da nyttårsaften for oss er en familiekveld og på jentenes premisser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?
Vi var også på party da eldstemann var nesten 2 år. Vi feiret nyttår sammen med han og gikk på fest da han la seg. Jeg kjørte, mannen drakk en pils og vi dro hjem etter rakettene. For oss var det en vinn-vinn-situasjon den gangen, men nå, med 3 store barn, er det andreledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Ja, jeg ser liksom ikke helt nødvendigheten av å "feire på ungenes premisser" når de er så knøttsmå at de ikke aner hva nyttårsaften er. Da er det jo ikke annerledes for barnet enn å ha barnevakt en annen kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her, jeg kunne som sagt godt hatt minsten på overnatting hos besteforeldrene akkurat denne kvelden, i og med at han sannsynligvis ville hatt det bedre der han følte seg tryggere om natta osv, og vi slapp en sur og gretten unge som ikke ville sove osv, og da hadde eldste også hatt det morsommere, siden vi foreldrene kunne konsentrere oss om henne og være mer avslappet. Nå er det jo bare å løpe etter ham, trøste ham, få ham til å sove osv. Neste år blir det bedre, heldigvis (håper jeg). Og da skjønner han jo mer av hele greia.
![]() |
#35 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Vi har hatt barnevakt nyttårsaften for nøyaktig fem år siden. Da var jeg høygravid, 11 dager på overtid, og så beinsikker på at jeg kom til å føde 31. desember at vi plasserte guttungen på snart 2 hos tanta og onkelen sin i Halden dagen i forveien. Vi antok nemlig at det kom til å bli veldig vanskelig å få spontan barnevakt akkurat den dagen om fødselen skulle starte.
![]() |
#36 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Det har aldri vært aktuelt. Selv om det hadde vært en super festdag, der jeg vet det er mange koselige vennelag som vi kunne nytt fantastiske festbord og party med, så klarer jeg ikke å levere de fra meg på dagen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Vi kunne sikkert fått barnevakt, men det ville være meningsløst å feire nyttår uten ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik er det for vår del også... Anser nyttårsaften for en familie-aften, selv om besteforfeldrene sikkert gjerne vil lånt barnebarna på en slik dag...
![]() |
#39 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?Vi har vel egentlig bare tenkt at vi vil være med ungene den kvelden, ikke at de har så mye utbytte av det. Knuger dem fast til de drar på egen fest, da sitter vi igjen å bekymrer oss grå tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barnevakt på nyttårsaften?For meg er ikke nyttårsaften så veldig spesiell. Jeg føler ikke at det er annerledes å ha barnevakt for en ett-to-treåring da enn andre kvelder. Men når de blir eldre vil jeg selvfølgelig gjerne at det skal være en hyggelig kveld for hele familien sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|