Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevakt på nyttårsaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barnevakt på nyttårsaften?
Nei, aldri. 171 82,21%
Ja, alltid. 2 0,96%
Det har skjedd 29 13,94%
Annet.... 6 2,88%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 23:04   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt på nyttårsaften?

Vi har aldri hatt barnevakt på nyttårsaften, vi drar med ungene dit vi skal og ligger over og lar andre overnatte her. Vi hadde 18 store og små her i fjor, der alle med unger overnattet.

Gammel 30-12-09, 23:06   #22
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nesten alltid hatt det, med unntak av de gangene vi feiret på fjellet med vennepar med barn i samme alder. For øvrig de koseligste nyttårsaftenene.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:08   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det har aldri vært et tema, men jeg ser ikke noe problem med at barn feirer med besteforeldre eller lignende. Selv er jeg for egoistisk og vil være med Mazungen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:10   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke vært aktuelt enda, men jeg regner med at foreldrene mine hadde stilt opp hvis jeg spurte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:11   #25
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Det hadde uansett ikke vært aktuelt.

Og om det skulle vært aktuelt, hadde vi ikke hatt noen som hadde kunnet.

Gammel 30-12-09, 23:11   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, her feires det med unger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:12   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke tenkt på det før, men idealet er nok å ferire med familien, sammen med andre familier. Voksenparty kan man ta på julebordet.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:13   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det har skjedd en gang. Synes å huske at vi var på en stor ikke-barne-nyttårsfest da eldstemann var et par år og da var bestemoren barnevakt. Toåringer har ikke sånn voldsom følelse for nyttårsaften uansett, så jeg tror han kom fra det uten skader.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:15   #29
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vi aldri villet hatt. Vi har vel strengt tatt ikke mulighet heller, men det gjør ingen verdens ting. Jeg vil helst møte det nye året sammen med ungene.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:16   #30
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Det har ikke vært aktuelt de siste 18 årene da nyttårsaften for oss er en familiekveld og på jentenes premisser.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:18   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tror det har skjedd en gang. Synes å huske at vi var på en stor ikke-barne-nyttårsfest da eldstemann var et par år og da var bestemoren barnevakt. Toåringer har ikke sånn voldsom følelse for nyttårsaften uansett, så jeg tror han kom fra det uten skader.

Vi var også på party da eldstemann var nesten 2 år. Vi feiret nyttår sammen med han og gikk på fest da han la seg. Jeg kjørte, mannen drakk en pils og vi dro hjem etter rakettene. For oss var det en vinn-vinn-situasjon den gangen, men nå, med 3 store barn, er det andreledes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:21   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser liksom ikke helt nødvendigheten av å "feire på ungenes premisser" når de er så knøttsmå at de ikke aner hva nyttårsaften er. Da er det jo ikke annerledes for barnet enn å ha barnevakt en annen kveld.

Gammel 30-12-09, 23:23   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke falle meg inn. Iallefall ikke når gutta boys er så små.

Gammel 30-12-09, 23:24   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja, jeg ser liksom ikke helt nødvendigheten av å "feire på ungenes premisser" når de er så knøttsmå at de ikke aner hva nyttårsaften er. Da er det jo ikke annerledes for barnet enn å ha barnevakt en annen kveld.

Samme her, jeg kunne som sagt godt hatt minsten på overnatting hos besteforeldrene akkurat denne kvelden, i og med at han sannsynligvis ville hatt det bedre der han følte seg tryggere om natta osv, og vi slapp en sur og gretten unge som ikke ville sove osv, og da hadde eldste også hatt det morsommere, siden vi foreldrene kunne konsentrere oss om henne og være mer avslappet. Nå er det jo bare å løpe etter ham, trøste ham, få ham til å sove osv. Neste år blir det bedre, heldigvis (håper jeg). Og da skjønner han jo mer av hele greia.

Gammel 30-12-09, 23:25   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt barnevakt nyttårsaften for nøyaktig fem år siden. Da var jeg høygravid, 11 dager på overtid, og så beinsikker på at jeg kom til å føde 31. desember at vi plasserte guttungen på snart 2 hos tanta og onkelen sin i Halden dagen i forveien. Vi antok nemlig at det kom til å bli veldig vanskelig å få spontan barnevakt akkurat den dagen om fødselen skulle starte.

Joda. Så guttungen var borte, og nyttårsaften 2004 satt jeg bare og telte timer og ventet på rier. Da klokka var 20 antok jeg glatt at nå kom det ingen unge dette året, så fikk vi oss bord på en kinesisk restaurant i Drammen og koste oss pip alene mannen min og jeg. Ved midnatt sto vi på lekeplassen og så på fyrverkeri og ble mobbet av naboene fordi jeg ennå gikk der med diger mage.

Og Lillemann? Han venta ennå 4 dager før han kom - 4. januar 05.

Gammel 30-12-09, 23:27   #36
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Det har aldri vært aktuelt. Selv om det hadde vært en super festdag, der jeg vet det er mange koselige vennelag som vi kunne nytt fantastiske festbord og party med, så klarer jeg ikke å levere de fra meg på dagen her.

Det er en så spesiell kveld. Litt dyp kveld med mange følelser både for store og små.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:27   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi kunne sikkert fått barnevakt, men det ville være meningsløst å feire nyttår uten ungene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:28   #38
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det har aldri vært ønskelig fra vår side, men jeg tror nok at svigers hadde vært barnevakt om vi hadde spurt dem. De er stort sett hjemme på nyttårsaften og har rolig besøk av familien (svigermors søster), så jeg tror at de gjerne hadde hatt barnebarna på overnatting dersom vi hadde hatt behov for dette.

For oss er nyttårsaften en familiedag, og vi har derfor ikke hatt behov for barnevakt akkurat denne kvelden.

Slik er det for vår del også... Anser nyttårsaften for en familie-aften, selv om besteforfeldrene sikkert gjerne vil lånt barnebarna på en slik dag...

Gammel 30-12-09, 23:28   #39
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel egentlig bare tenkt at vi vil være med ungene den kvelden, ikke at de har så mye utbytte av det. Knuger dem fast til de drar på egen fest, da sitter vi igjen å bekymrer oss grå tenker jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:32   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

For meg er ikke nyttårsaften så veldig spesiell. Jeg føler ikke at det er annerledes å ha barnevakt for en ett-to-treåring da enn andre kvelder. Men når de blir eldre vil jeg selvfølgelig gjerne at det skal være en hyggelig kveld for hele familien sammen.

Som sagt, jeg har bare hatt barnevakt en eneste nyttårsaften og jeg har hatt barn i 23 år, men jeg skjønner ikke helt hvorfor den dagen er så spesielt umulig å ha barnevakt.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.