|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
Se resultatene: Hva gjør dere med sengetøy før bruk? (flervalg) | |||
Jeg vasker ikke sengetøy før bruk (Barn 0-2 år) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 1,45% |
Jeg vasker sengetøy en gang før bruk (Barn 0-2 år) |
140 | 67,63% |
Jeg vasker sengetøy minst to ganger før bruk (Barn 0-2år) |
18 | 8,70% |
Jeg vasker ikke sengetøy før bruk (Barn 2-12 år) |
12 | 5,80% |
Jeg vasker sengetøy en gang før bruk (Barn 2-12 år) |
148 | 71,50% |
Jeg vasker sengetøy minst to ganger før bruk (Barn 2-12år) |
14 | 6,76% |
Jeg vasker ikke sengetøy før bruk (Barn over 12+ voksne) |
19 | 9,18% |
Jeg vasker sengetøy en gang før bruk (Barn over 12+ voksne) |
161 | 77,78% |
Jeg vasker sengetøy minst to ganger før bruk (Barn over 12+ voksne) |
8 | 3,86% |
Annet |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Nytt sengetøy til oss vasker vi bare én gang før bruk. Dyner til oss selv har jeg vasket dersom det lukter av dem, jeg kjøpte noen sommerdyner i fjor som luktet plast, til tross for at det var dun inni. Jeg har to babydyner liggende her som skal vaskes en eller annen gang før fødsel, og så kommer jeg nok til å vaske sengetøyet til babydynene minst en gang, muligens to. Det står minst to ganger på 60 grader før bruk på de settene jeg har liggende, så jeg kommer sikkert til å følge det siden jeg er hysterisk førstegangsmor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Jeg vasker alt sengetøy en gang før bruk. Det har ikke falt meg inn å vaske det 2 ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Jeg vasker sengetøyet til ungene 2 ganger før bruk, ja. Har pleid å ta det en gang alene først, så sammen med en vanlig klesvask etterpå. Bruksanvisningsfreak som alltid gjør som det står.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Jeg vasker to ganger før bruk om de lukter kjemisk.
Fra: Barns kjemiske hverdag.
![]() |
#7 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Jeg pleier bare å vaske det en gang. Men poden på 7 fikk et star wars sengesett til jul, det var svart, med Darth Vader på, og det måtte to runder i maskinen for å få bort lukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
trøtt
|
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Det er ikke så voldsomt ofte vi har nye sengetøy her i huset, men sist det var noe nytt til barna ble det vasket to eller tre ganger, pga. sterk kjemisk lukt, som Hulda nevner.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)To ganger? Har jeg aldri hørt før. Jeg vasker alltid sengtøy før bruk, men kun én gang. Og tromler det etterpå. Uvasket, nytt sengtøy er bare ekkelt i konsistensen og lukter ikke godt.
![]() |
#10 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Vaskes alltid en gang på 60 grader og tørketromles, uansett hvem som skal ligge i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Normalt vasker jeg bare en gang. Men de siste gangene har det fortsatt luktet og vært rart etter en vask, så da har det fått en omgang til før bruk.
![]() |
#12 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Ja, vasker alltid 2 ganger. Første gang uten skyllemiddel og på de gradene som er anvist på det for å bevare farger best mulig. 2.. gang blir vanligvis på 60 grader og med skyllemiddel, og så senger jeg det i trommelen etterpå.
![]() |
#13 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Det vaskes for alle i familien minst to ganger. Første vask med halv dose pulver, og ekstra skylling. Neste vask med full vaskepulverdose og litt tøymykner, avhengig av hvem av oss som skal ha det. Barna får ikke tøymykner. Tørker det i trommel etterpå.
![]() |
#14 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Jeg vasker ungenes; både 1.5 åringen og 3.5 åringen sine evt. nye sengetøy - sløvere når det kommer til oss voksne!
![]() |
#15 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Vasker alt sengetøy en gang før bruk.
![]() |
#16 |
awesom
|
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)Jeg vasker det en gang før bruk.
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)To ganger før bruk på alt sengetøy, men uten vaskemidler, så man kan vel si det blir grundig skylt opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|