Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nettroll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 13:45   #1
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Netroll

Jeg og mange, mange andre med meg gikk på en skikkelig smell for flere år siden på et annet forum. Nettbrukeren var svært aktiv, og hadde en utrolig fascinerende og for min del overbevisende historie. Andre var dog mer edruelige enn meg og begynte å fatte mistanke.

Etter hvert som historien eskalerte, var det flere som outet i trådene fordi moderatorene følte seg maktesløse all den tid de ikke klarte å bevise feil - og fordi de var livredde for å tråkke på brukeren dersom historien skulle vise seg å holde stikk på de viktigste punktene.

Jeg skrev aldri noe i trådene, og jeg kjente meg aldri personlig berørt eller ble på noe vis såret, men jeg lærte mye av den episoden.

For det første ble jeg litt mer skeptisk, og jeg ble overrasket over hvor lettlurt jeg var.

For det andre lot jeg meg storlig forundre over hvor såret svært mange ble da det ble kjent at hele historien var oppspinn, dersom jeg husker riktig var det flere studenter som stod bak brukeren som en del av et skoleprosjekt. Men den dag i dag undrer jeg meg over hvorfor så mange ble så snurt over at de ble lurt og la hele skylden på personene bak brukeren. Jeg kan godt forstå at man blir sinna på seg selv, men nettet er for alle - også for dem som bevisst går inn for å bruke mulighetene som finnes der på forskjellig vis.

(Sidespor: jeg er også av dem som lar meg overraske over at det ikke skal være lov å følge etter folk på nett - så la være å poste noe personlig/privat, da mann!)

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:49   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg og mange, mange andre med meg gikk på en skikkelig smell for flere år siden på et annet forum. Nettbrukeren var svært aktiv, og hadde en utrolig fascinerende og for min del overbevisende historie. Andre var dog mer edruelige enn meg og begynte å fatte mistanke.

Etter hvert som historien eskalerte, var det flere som outet i trådene fordi moderatorene følte seg maktesløse all den tid de ikke klarte å bevise feil - og fordi de var livredde for å tråkke på brukeren dersom historien skulle vise seg å holde stikk på de viktigste punktene.

Jeg skrev aldri noe i trådene, og jeg kjente meg aldri personlig berørt eller ble på noe vis såret, men jeg lærte mye av den episoden.

For det første ble jeg litt mer skeptisk, og jeg ble overrasket over hvor lettlurt jeg var.

For det andre lot jeg meg storlig forundre over hvor såret svært mange ble da det ble kjent at hele historien var oppspinn, dersom jeg husker riktig var det flere studenter som stod bak brukeren som en del av et skoleprosjekt. Men den dag i dag undrer jeg meg over hvorfor så mange ble så snurt over at de ble lurt og la hele skylden på personene bak brukeren. Jeg kan godt forstå at man blir sinna på seg selv, men nettet er for alle - også for dem som bevisst går inn for å bruke mulighetene som finnes der på forskjellig vis.

(Sidespor: jeg er også av dem som lar meg overraske over at det ikke skal være lov å følge etter folk på nett - så la være å poste noe personlig/privat, da mann!)

Den husker jeg godt, og jeg var en av de blonde som gikk fem på. Hadde ikke gjort det i dag, ikke etter å ha vært borti en haug med slike troll i ettertid. Nå er jeg mye mer skeptisk og lukter lunta veldig fort. Men noen er jo veldig flinke til å lyve/finne på historier.

Gammel 16-12-09, 13:52   #3
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den husker jeg godt, og jeg var en av de blonde som gikk fem på. Hadde ikke gjort det i dag, ikke etter å ha vært borti en haug med slike troll i ettertid. Nå er jeg mye mer skeptisk og lukter lunta veldig fort. Men noen er jo veldig flinke til å lyve/finne på historier.

Historien var jo utrolig godt laget, fordi den gikk over så uendelig lang tid, fordi "brukeren" var såpass oppegående og hjelpsom i forhold til mange tema (ikke så rart, all den tid det stod flere bak), og fordi den ikke som så mange andre begynte med det tragiske. Det var da det tragiske begynte hele saken ble gjennomskuet...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:55   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Historien var jo utrolig godt laget, fordi den gikk over så uendelig lang tid, fordi "brukeren" var såpass oppegående og hjelpsom i forhold til mange tema (ikke så rart, all den tid det stod flere bak), og fordi den ikke som så mange andre begynte med det tragiske. Det var da det tragiske begynte hele saken ble gjennomskuet...

Ja, jeg ble faktisk veldig lei meg på hennes vegne rett før det ble gjennomskuet, syntes historien var så trist at jeg ble helt dårlig. Så var det bare tull ... Jaja.
Jeg har faktisk en oppskrift av henne i en kokebok-perm. XXXX sine amerikanske pannekaker.

Gammel 16-12-09, 18:02   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg husker så godt den historien det hintes til. Plutselig en dag da jeg logget meg på etter å ha vært utenlands, var hele brukeren forduftet, men jeg skjønte at det hadde vært noe helt hårreisende som hadde skjedd. :roll:

Jeg er nok ellers også blant de blåøyde som tror godt om folk, for jeg har erfart at det finnes så mange ville meninger der ute i verden.

Gammel 16-12-09, 13:41   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skjedde med overskriften nå? Er det et nettroll?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:48   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker på "nettroll" som personer som går mer grundig til verks enn å bare dikte opp noen hårreisende meninger fra tid til annen. "Nettroll" har et helt vilt fantasiliv, det skjer noe 24/7 og det er alltid noe som fenger. De har barn, gjerne mange barn, som ofte feiler noe, og så dukker det opp den ene ville episoden etter den andre, alt fra dødlige sykdommer til trøbbel med barnets far eller mor. De er svært aktive på nett, med daglig aktivitet, men så etter en stund virker bare alt for utrolig til å være sant, de snubler kanskje litt i sine egne løgner og så blir de avslørt til slutt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:54   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tenker på "nettroll" som personer som går mer grundig til verks enn å bare dikte opp noen hårreisende meninger fra tid til annen. "Nettroll" har et helt vilt fantasiliv, det skjer noe 24/7 og det er alltid noe som fenger.

Ja, som sagt ser jeg at det er sånn ordet ofte brukes nå - men til å begynne med (jeg så det først brukt på Usenet) betydde det å trolle å "henge ut agn" for å se om noen biter på. Ofte bare som en spøk innimellom, kanskje særlig overfor nye. Og når noen bet på (særlig hvis det var noen mer etablerte, som burde vite bedre), kunne man le litt av at de hadde slukt agnet "hook, line and sinker". Og så ble "troll" (som jo også betyr et, nettopp, troll) etter hvert brukt om folk (eller rettere sagt "brukere") som kom inn bare for å lage bråk.

Gammel 16-12-09, 13:45   #9
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Trolllene er jo ofte relative gjennomsiktige, og da er det bare og oute som bare det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:50   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettroll

Åh, jeg kjenner at jeg har for lite oppegående ekte folk rundt meg til daglig. Jeg liker godt å fundere på etiske grenser og retningslinjer.

Nei det er heldigvis ikke forbudt å lyve på nett. Men det er godt å ha et sted hvor jeg føler meg trygg på at de aller fleste snakker sant.

Og jeg tror også jeg greier å skille mellom ekte uenighet og oppviglere som jobber hardt for å provosere, og innimellom greier det ganske godt. Det kan jo være artig å se på hvem som biter på også da.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:01   #11
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vår histore med minstemann var det noen som stilte seg skeptiske til.. Jeg forklarte derimot at andre brukere har sett minstemann, og jeg la ut bilder av meg og han sammen o.l. ( datomerking i hjørnet. Er ikke noe geni, så noen som sikkert kan forfalske det også.. ) Er det en ting du ikke orker så er det å ta en slik runde i tillegg når du har sykt barn/ tragiske hendelser i livet ditt som du deler på nett.

Regel nr en er vel å sende blomster/gave om barnet eller personen ligger syke på sykehuset/ hjemme. Kan/vil ikke personen redegjøre for hvor de ligger er dette et stort tegn. Men dog, den er ikke idiotsikker

Gammel 18-12-09, 16:33   #12
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Vår histore med minstemann var det noen som stilte seg skeptiske til.. Jeg forklarte derimot at andre brukere har sett minstemann, og jeg la ut bilder av meg og han sammen o.l. ( datomerking i hjørnet. Er ikke noe geni, så noen som sikkert kan forfalske det også.. ) Er det en ting du ikke orker så er det å ta en slik runde i tillegg når du har sykt barn/ tragiske hendelser i livet ditt som du deler på nett.

Regel nr en er vel å sende blomster/gave om barnet eller personen ligger syke på sykehuset/ hjemme. Kan/vil ikke personen redegjøre for hvor de ligger er dette et stort tegn. Men dog, den er ikke idiotsikker

Det er det som er litt kjipt for de som kanskje ønsker å bevare litt anonymitet også. Som kanskje ikke ønsker å delta på treff eller lignende. Man blir ekstra sårbar der andre har erfart at "folk hadde nok trodd at jeg er et nettroll, men heldigvis er det noen som har møtt meg i RL". For det har jo flere sagt her i tråden.

Hva om de ikke hadde noe ønske om å delta på treff? Hva om de følte at bevaring av en viss anonymitet i RL var en forutsetning for å kunne dele på nett? Tenk på alle de finingene som kanskje ville ha blitt skvist ut av FP i spekulasjoner og trolljakt.

Jeg synes det er dumt dersom man skal la grad av anonymitet være vanntesten her. En ting er jo at noen tror noe er usant etc. Men trollanklager handler jo også mye om hvilken intensjon man tillegger folk. Og det som i utgangspunktet er et godt råd om å "ikke mate trollet" blir da i realiteten utfrysing av en høyst reell person i en høyst reell krise.

Er det virkelig verdt det? Må vi knuse noen egg underveis for å lage omelett? Er det å få has på et og annet troll så verdifullt at vi glatt ofrer noen av oss?

Jeg er veldig enig i det du sier her:

Sitat:

Er det en ting du ikke orker så er det å ta en slik runde i tillegg når du har sykt barn/ tragiske hendelser i livet ditt som du deler på nett.

Jeg har forøvrig også blitt mistenkt ved et par anledninger. (Uten at jeg vil være så respektløs å påstå at mine og dine erfaringer er like ellers. Tro for all del ikke det!) En av gangene var det i grunnen ikke så ille. Jeg hadde nemlig gjort noe så uvanlig (dengang) som å dra hjem noen timer etter en fødsel. Dum og glad som jeg var startet jeg en tråd på DOL om at sønnen min hadde blitt født den natten/morgenen. Ungen sov, jeg var stolt og hadde nok ropt det fra hustakene om jeg hadde giddet å klatre opp dit.

Resultatet var jo masse spekulasjoner. Dette var jo før tidlig hjemreise ble noe flere gjorde. Og hva for en mor var jeg egentlig, som satt ved dataen så kort etter fødselen? Hvis det i det hele tatt hadde vært noen fødsel. Nei, en nybakt mor oppfører seg nok ikke slik. Hun blir på sykehuset i 3 dager og fokuserer all sin oppmerksomhet om amming og baby i de første ukene. Selvsagt. Jeg var nok fake. I en periode etter det ble innleggene mine om barnet og familien min som regel fulgt av en anonym "verden vil bedras"-kommentar. Heldigvis hadde jeg noen fininger i det forumet å støtte meg til. Litt kjipt var det jo allikevel.

Men det er overhodet ingenting i forhold til å bli mistenkeliggjort når det føles som om livet går i stykker rundt deg.

Så der synes jeg vi skal være ekstra forsiktige og respektere at folk har forskjellige grenser og ønsker mtp. privatliv. Når de står til knes i en krise. Kanskje spesielt i forhold til barns medisinske tilstander, behandlinger etc. Man blir sårbar på en helt annen måte i en sånn situasjon enn man gjør ved f.eks. en gledelig begivenhet som barnefødsel og lignende.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 21-12-09 kl 17:42.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 12:18   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det er det som er litt kjipt for de som kanskje ønsker å bevare litt anonymitet også. Som kanskje ikke ønsker å delta på treff eller lignende. Man blir ekstra sårbar der andre har erfart at "folk hadde nok trodd at jeg er et nettroll, men heldigvis er det noen som har møtt meg i RL". For det har jo flere sagt her i tråden.

Hva om de ikke hadde noe ønske om å delta på treff? Hva om de følte at bevaring av en viss anonymitet i RL var en forutsetning for å kunne dele på nett? Tenk på alle de finingene som kanskje ville ha blitt skvist ut av FP i spekulasjoner og trolljakt.

Jeg synes det er dumt dersom man skal la grad av anonymitet være vanntesten her. En ting er jo at noen tror noe er usant etc. Men trollanklager handler jo også mye om hvilken intensjon man tillegger folk. Og det som i utgangspunktet er et godt råd om å "ikke mate trollet" blir da i realiteten utfrysing av en høyst reell person i en høyst reell krise.

Er det virkelig verdt det? Må vi knuse noen egg underveis for å lage omelett? Er det å få has på et og annet troll så verdifullt at vi glatt ofrer noen av oss?

Jeg er veldig enig i det du sier her:
Jeg har forøvrig også blitt mistenkt ved et par anledninger. (Uten at jeg vil være så respektløs å påstå at mine og dine erfaringer er like ellers. Tro for all del ikke det!) En av gangene var det i grunnen ikke så ille. Jeg hadde nemlig gjort noe så uvanlig (dengang) som å dra hjem noen timer etter en fødsel. Dum og glad som jeg var startet jeg en tråd på DOL om at sønnen min hadde blitt født den natten/morgenen. Ungen sov, jeg var stolt og hadde nok ropt det fra hustakene om jeg hadde giddet og klatre opp dit.

Resultatet var jo masse spekulasjoner. Dette var jo før tidlig hjemreise ble noe flere gjorde. Og hva for en mor var jeg egentlig, som satt ved dataen så kort etter fødselen? Hvis det i det hele tatt hadde vært noen fødsel. Nei, en nybakt mor oppfører seg nok ikke slik. Hun blir på sykehuset i 3 dager og fokuserer all sin oppmerksomhet om amming og baby i de første ukene. Selvsagt. Jeg var nok fake. I en periode etter det ble innleggene mine om barnet og familien min som regel fulgt av en anonym "verden vil bedras"-kommentar. Heldigvis hadde jeg noen fininger i det forumet å støtte meg til. Litt kjipt var det jo allikevel.

Men det er overhodet ingenting i forhold til å bli mistenkeliggjort når det føles som om livet går i stykker rundt deg.

Så der synes jeg vi skal være ekstra forsiktige og respektere at folk har forskjellige grenser og ønsker mtp. privatliv. Når de står til knes i en krise. Kanskje spesielt i forhold til barns medisinske tilstander, behandlinger etc. Man blir sårbar på en helt annen måte i en sånn situasjon enn man gjør ved f.eks. en gledelig begivenhet som barnefødsel og lignende.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 12:52   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

kie: jeg er veldig enig i det du skriver..

Men jeg kan bare svare for meg selv, at jeg ikke hadde noen problemer med anonymiteten. Jeg ville at alle skulle vite det, så alle kunne gjøre det de kunne for å hjelpe ( blodgivning o.l. )
Men jeg forstår helt tankegangen din..

Gammel 20-12-09, 23:31   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er fullstendig , har gullfiskhukommelse og hadde aldri oppdaget et troll som diktet på seg et liv. Jeg har null styr på hvem som er hvem her inne i særlig grad, og hadde garantert gått fem på om noen begynte å dikte opp et tragisk liv. Men troll som bare skriver provoserende innlegg for å starte en krangel, er rimelig lette å spotte.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er egentlig et troll, men jeg liker å bruke lang tid på å opparbeide tillitt først.

Smart - tre år er ingenting når det gjelder å opparbeide seg tillit. Ikke slå til før du er sikker på at du har oss alle i din hule hånd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:36   #16
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

kie: jeg er veldig enig i det du skriver..

Men jeg kan bare svare for meg selv, at jeg ikke hadde noen problemer med anonymiteten. Jeg ville at alle skulle vite det, så alle kunne gjøre det de kunne for å hjelpe ( blodgivning o.l. )
Men jeg forstår helt tankegangen din..

Jeg skjønner godt at du valgte å gjøre det sånn, altså. Jeg vil på ingen måte angripe folk for å være mindre anonyme.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:54   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må naturligvis oute på åpent forum.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:57   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man outer dem selvsagt.

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Trolllene er jo ofte relative gjennomsiktige, og da er det bare og oute som bare det.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man må naturligvis oute på åpent forum.

Å oute som første reaksjon har jeg lite tro på. (I alle fall dersom poenget er å unngå opprivende eller sårede reaksjoner.) Man kan jo i det minste sende en privat melding til personen først, for å si hva man mistenker og gi dem muligheten til å svare. Og, som sagt, hvis det er her på FP: En innrapportering til oss før man eventuelt starter bråket på egen hånd setter vi veldig pris på.

Gammel 16-12-09, 14:01   #19
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En innrapportering til oss før man eventuelt starter bråket på egen hånd setter vi veldig pris på.

Her skulle du hatt for full effekt, Skilpadda.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 14:06   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Her skulle du hatt for full effekt, Skilpadda.

Du sier noe. (Jeg tenkte meg kanskje at folk hadde begynt å legge den på mentalt selv, samme hva jeg gjorde.)

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.