|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NetrollJeg og mange, mange andre med meg gikk på en skikkelig smell for flere år siden på et annet forum. Nettbrukeren var svært aktiv, og hadde en utrolig fascinerende og for min del overbevisende historie. Andre var dog mer edruelige enn meg og begynte å fatte mistanke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Netroll
Den husker jeg godt, og jeg var en av de blonde som gikk fem på.
![]() |
#3 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, jeg ble faktisk veldig lei meg på hennes vegne rett før det ble gjennomskuet, syntes historien var så trist at jeg ble helt dårlig. Så var det bare tull ... Jaja.
![]() |
#5 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Jeg husker så godt den historien det hintes til. Plutselig en dag da jeg logget meg på etter å ha vært utenlands, var hele brukeren forduftet, men jeg skjønte at det hadde vært noe helt hårreisende som hadde skjedd. :roll:
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: NetrollJeg tenker på "nettroll" som personer som går mer grundig til verks enn å bare dikte opp noen hårreisende meninger fra tid til annen. "Nettroll" har et helt vilt fantasiliv, det skjer noe 24/7 og det er alltid noe som fenger. De har barn, gjerne mange barn, som ofte feiler noe, og så dukker det opp den ene ville episoden etter den andre, alt fra dødlige sykdommer til trøbbel med barnets far eller mor. De er svært aktive på nett, med daglig aktivitet, men så etter en stund virker bare alt for utrolig til å være sant, de snubler kanskje litt i sine egne løgner og så blir de avslørt til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
Ja, som sagt ser jeg at det er sånn ordet ofte brukes nå - men til å begynne med (jeg så det først brukt på Usenet) betydde det å trolle å "henge ut agn" for å se om noen biter på. Ofte bare som en spøk innimellom, kanskje særlig overfor nye. Og når noen bet på (særlig hvis det var noen mer etablerte, som burde vite bedre), kunne man le litt av at de hadde slukt agnet "hook, line and sinker". Og så ble "troll" (som jo også betyr et, nettopp, troll) etter hvert brukt om folk (eller rettere sagt "brukere") som kom inn bare for å lage bråk.
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: NettrollÅh, jeg kjenner at jeg har for lite oppegående ekte folk rundt meg til daglig. Jeg liker godt å fundere på etiske grenser og retningslinjer.
![]() |
#11 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: NettrollVår histore med minstemann var det noen som stilte seg skeptiske til.. Jeg forklarte derimot at andre brukere har sett minstemann, og jeg la ut bilder av meg og han sammen o.l. ( datomerking i hjørnet. Er ikke noe geni, så noen som sikkert kan forfalske det også.. ) Er det en ting du ikke orker så er det å ta en slik runde i tillegg når du har sykt barn/ tragiske hendelser i livet ditt som du deler på nett.
![]() |
#12 |
weird
![]() Sv: Nettroll
Det er det som er litt kjipt for de som kanskje ønsker å bevare litt anonymitet også. Som kanskje ikke ønsker å delta på treff eller lignende. Man blir ekstra sårbar der andre har erfart at "folk hadde nok trodd at jeg er et nettroll, men heldigvis er det noen som har møtt meg i RL". For det har jo flere sagt her i tråden.
Jeg har forøvrig også blitt mistenkt ved et par anledninger. (Uten at jeg vil være så respektløs å påstå at mine og dine erfaringer er like ellers. Tro for all del ikke det!) En av gangene var det i grunnen ikke så ille. Jeg hadde nemlig gjort noe så uvanlig (dengang) som å dra hjem noen timer etter en fødsel. Dum og glad som jeg var startet jeg en tråd på DOL om at sønnen min hadde blitt født den natten/morgenen. Ungen sov, jeg var stolt og hadde nok ropt det fra hustakene om jeg hadde giddet å klatre opp dit.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 21-12-09 kl 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() |
#14 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Nettrollkie: jeg er veldig enig i det du skriver..
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Smart - tre år er ingenting når det gjelder å opparbeide seg tillit. Ikke slå til før du er sikker på at du har oss alle i din hule hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
weird
Jeg skjønner godt at du valgte å gjøre det sånn, altså. Jeg vil på ingen måte angripe folk for å være mindre anonyme.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Å oute som første reaksjon har jeg lite tro på. (I alle fall dersom poenget er å unngå opprivende eller sårede reaksjoner.) Man kan jo i det minste sende en privat melding til personen først, for å si hva man mistenker og gi dem muligheten til å svare. Og, som sagt, hvis det er her på FP: En innrapportering til oss før man eventuelt starter bråket på egen hånd setter vi veldig pris på.
![]() |
#19 |
Sær og kresen
Her skulle du hatt
![]() |
#20 |
flisespikker
|