|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år
Dette har jeg tenk lenge, ikke bare etter ulykken, hvordan tør man å stå og se på rally langs veien? Brått kan det skje noe, og det gjorde det. Utrolig tragisk.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årIkke reagert så veldig på det lille jeg har fått med meg i denne saken, men jeg regner med at den ekte reaksjonen på hvordan dette går inn på gutten ikke kommer frem i media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årTragisk ulykke - men jeg har bare lest om den i VG - det gir ikke akkurat perspektiv på saken.
![]() |
#4 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årJeg tror avisene skriver det som selger, at de sier han har kommet over det er ikke dermed sagt at han ikke fortsatt får mareritt og skulle ønske den dagen aldri hadde skjedd. Å er det hans uttalelser så kan jeg se for meg at han kanskje synst det er mer belastende for seg selv å til stadig bli minnet på ulykken av journalister enn at han sier i en uttalelse at ja nå nå har han kommet over den tragiske saken, noe som jo vil nå si at han mest sannsynlig ikke vil få noen særlig mer spørsmål om denne saken.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årAt han er 100% tilbake som rallyfører, har vel ingenting med hvordan han har det som privatperson, og inni seg å gjøre. Ok, han klarer å sette seg inn i bilen, og fokusere på det han skal gjøre der, nemlig kjøre fort, men hverken VG eller noen andre har vel noen som helst innsikt i hvordan det går med han ellers.
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
#7 |
Passiv
|
Tror du virkelig at han er interessert i å dele sine følelser med hele Norge via media? |
![]() |
![]() |
#9 |
Hvor: Viken
Men hva synes du han skal si da? Hyle, skrike, kaste seg i bakken og grise snørr og tårer utover mikrofonen til reporteren? Hvorfor i all verden får han spørsmål om dette fremdeles? Ethvert oppegående menneske må vel skjønne at en sånn episode ødelegger deg, og gjør noe med deg, men det blir ikke bedre av at man smører sin egen sorg utover tabloidavisene.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årmm. Jeg er helt med på det dere sier om at han reagerer på sin måte og at alle reagerer forskjellig. En annen ting er at ja, kanskje han ikke bør bli spurt om dette 2 mnd etterpå.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årJeg reagerer ikke. |
![]() |
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årDet er ikke hans reaksjoner jeg reagerer på, det er medias fokus og vinkling.
![]() |
#13 |
|
Her er jeg også. Jeg reagerer på VGs ordbruk og vinkling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årJeg reagerer også på medias fokus og vinkling.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 århttp://bilsport.no/nyheter/nbf-gjenn...tiner-i-rally/ Sist redigert av Skvetten : 08-11-09 kl 21:42. Årsak: Lagt til enda en link. |
![]() |
![]() |
#17 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årJeg tror heller ikke han har det godt og har glemt hendelsen. Kynisk nok kan man si at livet må og bør gå videre, jobben hans og hobbyen (mulig dette er jobben hans, jeg er ikke helt med). Hvor lang tid dette skal ta er vel vanskelig å diskutere/vite.
![]() |
#18 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år"Han fremsto som veldig overfladisk og sa merkelige ting. Kan jo håpe det er en reaksjon i seg selv, og ikke slik jeg har fått inntrykk av." uttaler Sybil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årHei Bingo. Jeg sitter på jobb nå, men skal svare på denne ikveld!
![]() |
#20 |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årOk, da skal jeg svare på denne.
Min personlige mening om at dette er en unødvendig sport har jeg heller ikke tenkt å trekke tilbake. Det er noe jeg synes, ikke noe vi trenger å diskutere. Smak og behag.
Jeg er for såvidt enig i dette!
Jeg står for denne ordbruken. Den skildrer det jeg mener. Jeg ønsker meg ikke utdyping av avslutningen av jentas liv. Jeg vil ikke ha tåredryppende intervju. Jeg vil ha debatt rundt å ta med barn på disse arrangementene, fokus på at en liten jente ble drept, og hva kan gjøres for å unngå dette igjen? Erkjennelse av at sikkerhetsforholdene ikke kan ha vært optimale når sånt skjer. Det er det jeg føler i dag.
Jeg kan ta selvkritikk på denne. Meid ned, påkjørt, påkjørt og drept. Drept av en rallybil? Hvordan skal jeg skrive det uten at det skal se brutalt ut?
Tre ting:
Det er helt ok at du reagerer. Du reagerer sikkert slik jeg reagerte på mediedekningen og hans uttalelser.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|