Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Velgerguiden 2009: Hvilket parti bør du stemme på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 18:50   #21
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velgerguiden 2009: Hvilket parti bør du stemme på?

SV 74%
KRF 70.3%
V 66.2%
SP 65.1%
AP 63.4%
H 37.2%
FRP 29.9%

hm....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:53   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk Arbeiderpartiet - Noe som jeg godt kan bli med på. At Krf ble høyt oppe på lista overraska meg forøvrig ganske mye...

Gammel 23-07-09, 19:09   #23
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Senterpartiet
AP
Venstre
SV
Høyre
Krf
Frp

Nja. Stemmer vel ikke sånn helt, men de tre siste kom i korrekt rekkefølge.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:14   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Soleklart Høyre på både TV2 og VG sine velgerguider, akkurat som forventet.

Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:15   #25
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

KrF har en del fine innslag på miljøsiden, og ligger langt til venstre når det gjelder bistand og slikt. Det er nok derfor mange sosialister får høye prosenter på dem. Det er egentlig bare på noen få området at det grunnleggende verdisynet deres stikker sitt stygge hode fram.

Jeg havnet selvsagt på SV på begge undersøkelsene.

Gammel 23-07-09, 19:27   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Den på tv2 er bedre

http://www.tv2nyhetene.no/valg09/partitesten/

Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg kom ut på KrF!

Gammel 23-07-09, 19:34   #27
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det ble Rødt hos TV2 og SV hos VG. Skulle likt å vite hva som var nestemann på lista i TV2-testen. Rødt var jo ikke med i VG (som jo sier sitt ).

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:55   #28
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Senterpartiet på VG-testen, Høyre på TV2-testen. Ikke helt enig med meg selv med andre ord.

Gammel 23-07-09, 19:55   #29
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Arbeiderpartiet, men det blir ikke aktuelt å stemme det!

Gammel 23-07-09, 20:12   #30
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

sv 70.3%
sp 63%
ap 58.7%
v 49.3%
krf 48.3%
h 41.9%
frp 26.5%

Gammel 23-07-09, 20:17   #31
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

H 72.1%
AP 64.8%
SP 60.3%
FRP 58.8%
KRF 52.2%
V 44%
SV 32.9%
Undret meg litt over over enigheten med SP i og med at to av mine hjertesaker er "Ja til EU" og "Ulv i den norske faunaen"...

Gammel 23-07-09, 20:19   #32
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har bare tatt Tv 2-testen. Fikk Høyre,- ikke uventet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 20:21   #33
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Tok den testen før jeg så denne tråden her, det eneste jeg husker av tall er AP øverst med 70,4 % og det stemmmer nok bra for min del, har ikke vurdert å stemme noe annet enn AP:

Gammel 23-07-09, 20:25   #34
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble litt usikker av testene. Tok begge. Jeg er trofast Høyre-velger. Men på VG-testen kom Høyre ganske langt ned på lista. Og på begge testene kom FrP ut på topp. På VG-testen kom Krf (!) på 2. plass og SP på 3. plass.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 20:40   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fikk ulikt resultat på vg og tv2, antakelig mest pga valg av hjertesaker, som jeg kanskje føler jeg traff bedre på på vg enn tv2, da jeg ikke helt husket hvilke kategorier hvilke spm var i bestandig...

Men, vg ga meg det jeg antok jeg ville stemme, tv2 ga meg det jeg har stemt det ene året jeg stemte noe annet enn jeg pleier. Tenker jeg holder meg til den jeg pleier holde meg til jeg...

Gammel 23-07-09, 21:25   #36
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

SV med 71, 3 % på VG og Ap på Tv2.
Vg sitt resultat var mest riktig også nedover lista.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:37   #37
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

AP fikk jeg.

Ikke overraskende fikk jeg lavest tilhørighet med KRF og FRP.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:41   #38
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Nja...

Ditt resultat - Mest tilhørighet:

Arbeiderpartiet

Arbeiderpartiet er et sosialdemokratisk parti, og bygger sin politikk på grunnverdiene frihet, likhet og solidaritet. Arbeiderpartiet ønsker en rettferdig verden uten fattigdom, en verden i fred og i økologisk balanse, hvor menneskene er frie og likestilte og har innflytelse over sine livsvilkår.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:47   #39
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Jeg fikk også AP med SV på 2. plass.

Men jeg syns nesten det er skremmende å se på landsgjennomsnittet hvor 35% får FRP på topp. Kanskje ikke overaskende, men det er langt ned til nr2, AP, på kun 16%.

Ikke at det er en helt troverdig test, men alikevel...
(og i min kommune fikk FRP hele 48%)

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:47   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ble SV igjen jeg. Også lurer jeg på hva den sier om man svarer ja til privat eiendomsrett, nei til statlig regulering og ja til revolusjon og avskaffelse av kapitalismen.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.