|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel bør barna være for og dra og bade alene?Jeg har nok midre barn ja, og jeg vet nok ikke helt hvilke ferdigheter barn har i den aldere. Men det kommer jeg nok til og forstå med tiden. Er vel defor jeg tenker slik jeg gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Christian fikk dra alene i fjor med noen kompiser på et offentlig badebassengplass like i nærheten i fjor. Han er som fisken i vannet og er veldig flink til å svømme så har ingen betenkeligheter der. Han blir 11 i sommer.
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Det kan jo være litt miljøforskjeller her. Jeg dro til stranda uten voksne da jeg var 11 år, men jeg bor i en badeby ved kysten og hadde tilbragt utallige ferier i båt, utallige timer på stranda og dette var en naturlig del av livet mitt (om sommeren). Hvis man vokser opp i innlandet eller steder der badetemperaturen aldri kommer særlig over 15 C så kan det jo være jeg hadde hatt andre regler.
![]() |
#25 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Det er helt vanlig at barn som er 10 år (og svømmedyktig) får bade uten foreldre i basseng.
![]() |
#26 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?I basseng fikk jenta mi reise alene med venner fra hun var 11 tror jeg (eller var det fra 10). Det var ihvertfall tidligere enn hun fikk lov til å reise alene på stranda.
![]() |
#27 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Er greit så lenge de er flere sammen mener jeg. Da jeg var liten fikk vi lov til å dra alene og bade fra ungdomskolen, altså 13 år. I disse tider har jo barna også mobiltelefon, og det bidrar jo positivt for saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Jeg har ei på 9, og vil tro at jeg om et år tør å sende henne til svømmehallen uten voksne. Tror jeg ville drøyd et år eller tre til (altså 11-13) før jeg slapp henne på stranda uten voksne, men det handler kanskje mer om strandtilgjengeligheten enn om svømmeferdighetene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Mellombror fikk dra fra slutten av juli i fjor. Han skal også sjekke mobilen hver gang han er på land, om vi har ringt. Sånn ca. hver halvtime.
![]() |
![]() |
#30 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Vi har to flotte badevann i nabolaget, så dette spørsmålet er høyst aktuelt her i huset...
![]() |
#31 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Dette var en nyttig påminnelse om å lære ungene godt opp i livredning på et eller annet tidspunkt. Lærer man det på svømmekurs, eller?
![]() |
#32 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?
Verdens beste argument.
![]() |
#33 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Jeg har aldri sett folk i svømmedyktig alder bade med redningsvest, og jeg har heller aldri pleid å ha redningsvest på mindre barn når vi bader. (De blir jo passet på). Jeg ser ikke på redningsvest som noe man brukewr til å bade med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Er de flere sammen og svømmedyktige ser jeg ikke problemet med å la 12 - 13 åringer bade uten redningsvest og voksene tilstede. En eller annen gang må man slippe dem løs uten hjelm, for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Jeg syns svømmeferdigheter teller mer enn alder. Og at de er flere sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?
Enig. Vil plusse på personlighet og en viss evne til å vurdere egne ferdigheter og risikofaktorer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Det kommer an på om barna er svømmedyktige nok. Mange 10 åringer er så svømmedyktig at det er forsvarlig andre er det ikke. Selv sendte jeg 10 åringen min alene sammen med venner for å svømme, nå skal det sies at ungen var svømmedyktig som 6 åring. Ha i bakhodet at de som har gått flere kurs og er svømmedyktige også har lært livredning samt at de aller fleste mellom 10-13 også har livredning på skolen. |
![]() |
![]() |
#39 |
Ferdig!
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Min første tanke er; aldri :vip-medlem av krisemaksimeringsklubben: |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?Storerbror fikk dra på stranda alene den sommeren han var 10. Men, de måtte være flere sammen.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|