Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du lage rør med tunga?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 08:13   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du lage rør med tunga?

Jeg og storebror kan. Mannen kan ikke.
Lillebror kan forøvrig sette tunga på høykant. Det er vel også genetisk betinget. Ingen av oss andre i familien kan dette - og på min side vet jeg ikke av noen som kan dette.

Gammel 30-11-08, 08:19   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

.

Dersom dette er genetisk, hvordan er "reglene" for det? Er det sånn at dersom en av foreldrene kan det, så kan minst en av ungene det også, og dersom ingen av foreldrene kan det så er det tvilsomt at noen av ungene kan det? Mulig jeg er helt på bærtur altså, men jeg erindrer at vi lærte noe om dette i naturfagen på ungdomsskolen.

Du har vel snudd dette litt opp ned. Dersom barna kan et kan minst en av foreldrene det.

Om barnet kan og mor og far ikke kan, så sjekk postbudet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 08:52   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Du har vel snudd dette litt opp ned. Dersom barna kan et kan minst en av foreldrene det.

Nei, det tror jeg ikke er riktig. Dette hadde vært rett hvis genet var dominant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 08:51   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette MÅ være et ressesivt gen? (Skrives det sånn? Skal det ikke være noen c der? )

Verken jeg eller mannen min kan. Men jentungen vår kan!

Gammel 30-11-08, 09:01   #5
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dette MÅ være et ressesivt gen? (Skrives det sånn? Skal det ikke være noen c der? )

Skrives slik: recessiv

Jeg og jentene kan rulle med tunga, men ikke mannen og guttungen.

Gammel 30-11-08, 09:03   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, ejg fant det ut da jeg googlet det. Men takk likevel!

Gammel 30-11-08, 10:03   #7
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Alle 5 i famililen her kan det.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:23   #8
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:41   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har jeg sjekket med mann, han kan lage rør. Da gjenstår det for han å vise kunsten til lisja, så får vi sa om hun har genet i seg.

Gammel 30-11-08, 21:45   #10
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ja jeg kan.

Min eldste datter kan lage "blomst" også, hun lager en sånn brett med tre bretter i liksom...:klønete forklart: det samme klarer hennes fetter(min nevø).

Gammel 01-12-08, 12:44   #11
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan og sønnen min kan. Mannen kan ikke. Jeg kan i tillegg snu tunga helt på siden (vanskelig å forklare), og det kan verken sønnen min eller mannen.

Gammel 01-12-08, 14:10   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke. LilleVenn kan, jeg vet faktisk ikke om LøveMannen kan....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 08:52   #13
Left
Passiv

Standard

Jeg kan det, men moren min kan det ikke. Eldstemann her kan det, men om minste kan det er litt tidlig å si. Faren kan det også.

Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 09:09   #14
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan vi det alle sammen.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 09:16   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Temmern kan det. Jeg kunne det ikke, men klarte å lære meg det. Lillebror har også lært seg det. Poden og Bonus kan det ikke enda.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 09:17   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene mine bruker dette når de dier; blir det ikke vanskeligere for ungene å få laget vakum når de ikke klarer å krølle tunga rundt bryst"knoppen"?

Gammel 30-11-08, 09:28   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan, mannen kan ikke, den unge mannens tunge ruller i en U når han hoster (så han kan også). Den unge damen har jeg ikke sjekket. Min mor trodde at hun ikke kunne, men etter en kveld med øving klarte hun det likevel (i voksen alder, altså).

Gammel 30-11-08, 09:41   #18
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Går det...

Men småtrollene får det ikke til enda...

Gammel 30-11-08, 10:06   #19
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg kan ikkje, har ingen anelse om resten av gjengen.

Vekker tragikomiske minner frå ungdomsskulen dette. Der gjekk me nemlige i gjennom mangen slike ting. Urt sto rimelig aleine, som den einaste som ikkje klarte ditt og datt.

Gammel 30-11-08, 13:15   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter en empirisk studie i stua for ca et halvt minutt siden, kan jeg fastslå at min kjære og jeg kan lage rør med tunga, men ikke søren om Storebror klarer det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.