|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVHuff... det er litt rart at det skal være en sånn enorm mangel på fleksibilitet i det systemet. Det skulle jo bli enklere å forholde seg til etter omorganiseringen, men det virker som om man stadig oftere møter en vegg av byråkrati der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVDet var jo et dårlig forslag av NAV da.
![]() |
#24 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVNav, ja... Min mann har en fetter som er spesialist innen trygderett. Han kom veldig godt med da NAV i sin tid forsøkte å snyte meg for kr 6000, - pr måned i lønn da jeg var i fødselspermisjon. Jeg kunne selv vise dem hvor i brosjyra det sto hva jeg hadde krav på av penger og hvorfor, men "nei, slik var det altså bare ikke!" Da fødselspengene kom, var det som sagt kr 6000,- for lite pr måned de ville gi meg. Vi fikk advokatfetteren til å skrive et brev til NAV, og allerede etter et par dager fikk jeg tilbakebetalt en bråte penger.
![]() |
#25 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVOmorganiseringen av NAV er ikke engang halvveis gjennomført, så jeg tror at mye av problemene man møter på er på grunn av at ting tar mye lenger tid enn det folk tror. De fleste tror at NAV-fusjonen var ferdig for minst to år siden, men saken er at dette er en prosess som ikke kommer til å være ferdig før tidligst i begynnelsen av 2010. Det er enormt mange nye NAV-kontorer som skal etableres, og prosessen er kronglete og vanskelig, både i form at personalutfordringer, logistikk og IT. Hver eneste måned blir nye NAV-kontorer etablert, med alt det arbeidet det innebærer på hvert sted. I tillegg har ikke politikerene klart å somle seg til å få på plass et lovverk som gjør at man får utnyttet hele potensialet med å slå sammen arbeid og trygd.
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV
Det er et viktig poeng. Noe fungerer nok, men det er et langt lerret å bleke dersom man skulle tenke seg at NAV klarte å se menneskene bak alle skjemaene de behandler. Noen ganger kan man lure på disse legene som NAV har ansatt som til og med kan motsi internasjonale eksperter i enkelte tilfeller. |
![]() |
![]() |
#27 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVJeg er ikke overrasket.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVDet er selvsagt tragisk når NAV gjør feil, både for dem det gjelder og for omdømmet til NAV. Og det sitter mennesker der som overhodet ikke burde hatt den jobben de har, men det gjelder pinadø i mange yrker. Og har man et regelverk å forholde seg til som er firkantet så er det kanskje ikke så rart at man blir litt firkantet selv også.
![]() |
#29 |
Pauset
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVJeg har vært i NAV-systemet i 7 år i forbindelse med attføring. I mitt utdannelsesløp fikk jeg brystkreft og en del tilleggsproblemer. Jeg var heldig. Jeg hadde en alle tiders saksbehandler i starten. Så begynte de å bytte på saksbehandlere og jeg merket hvor avgjørende det er hvilken saksbehandler man har. Jeg følte uansett at de prøvde å hjelpe meg innenfor de rammene de hadde. Nå var ikke jeg den vanskeligste klientene heller for jeg fant løsninger underveis og var ikke fullt sykemeldt på noe tidspunkt pga kreften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
Det at det sitter mennesker der som burde hatt en annen jobb og at det er slik i mange yrker er jeg veldig enig i. Når det kommer til lovverket, retningslinjene og regelverket de så ofte gjemmer seg bak så er det rimelig sort og hvitt. Men til tross for dette gjøres det grove saksbehandlingsfeil over det ganske land på daglig basis. Der det kan brukes skjønn faller den skjønnsmessige vurderingen tilsynelatende litt vel ofte ikke i brukerens favør. Slikt er trist men kanskje et utslag av at enkelte ansatte i etaten er redd for konsekvensene dersom en sak blir innvilget. Det føres statistikk over det meste i staten og trygdesaker er vel intet unntak vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
#31 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVHusker da jeg tok videreutdanning så ble jeg godt kjent med en medstudent som var en god del eldre enn meg. Etter en tid fortalte hun meg at hun gikk der etter råd fra NAV (attføring) Damen slet med sterk angst og andre psykiske plager men lederutdanningen som vi gikk på var midt i blinken for henne mente de |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVEn annen utfordring i forbindelse med NAV sin omorganisering er også at mange ansatte får gjort om stillingene sine og må begynne å forholde seg til mer omfattende saker. Mens de tidligere kunne sitte på kontoret sitt og kun forholde seg til saker i hht den og den loven, må de i dag kunne mye mer. |
![]() |
![]() |
#34 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Nettopp! Men å si i fra når en føler seg dårlig behandlet så skal en være nokså sterk. Og mange som går igjennom en lengre tid med sykdom er fra før sliten bare av å være i systemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVIngenting med NAV forbauser meg. |
![]() |
![]() |
#36 |
Einsam
|
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVDet er mange historier ja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pauset
|
Enig. Samtidig så vet man inderlig godt at man må ha saksbehandleren med seg videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nettopp.
![]() |
![]() |
#39 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAVJeg blir bekymret av denne tråden mtp uførepensjonsøknaden min. Usj.
![]() |
Emneord |
nav, restarbeidsevne |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|