|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg er så glad for min familie og venner.
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?
Jeg også. Har ingen avtaler om sånt. Og hvis jeg finner noe kjempefint på salg, betyr jo kanskje det at noen får en finere gave enn de ellers ville fått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg hadde nok blitt litt grinete om jeg fant ut at en jeg hadde avtalt gavepris med hadde handlet på salg. Altså ikke det å handle på salg i seg selv, men jeg hadde handlet for hele summen, og hadde forventet det samme tilbake om det var avtalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Det ville jeg synes var en direkte fjollete ting å gjøre, skal jeg være ærlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Det tenker jeg aldri på. Vi har løse avtaler om ca. pris til både jul og bursdager mellom venninner og nær familie, men det er først og fremst fordi vi har blitt enige om å begrense oss.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg syns det er helt greit å avtale ca-priser på gaver. Det er gjerne venners barn det gjelder, og det er kjekt å vite om man skal legge seg på 100 kroner eller 300 kroner liksom. Ikke at pengene er så viktige, men jeg vil jo ikke gi for lite, jeg syns det er kjipt hvis vi har gitt for en hundrelapp og så får vi skikkelig dyr gave tilbake, og på samme måte syns jeg det er kjipt hvis vi gir en mye dyrere gave, jeg vil jo ikke at de vi gir til skal føle press på å gi dyrere gaver. Det er jo ikke noen big deal, vi har bare avtalt sånn løst en sum, om det blir litt over eller under spiller ingen rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg synes det er litt tullete å drive å bytte gaver til en eksakt pris. Det er jo tanken som teller. Om du har funnet en flott ting til en verdi av 400, og du tror gaven faller i smak hos vedkommende, kan jeg ikke begripe at du skal måtte kjøpe noe mer.
![]() |
#9 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Enig
![]() |
#10 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg handler gjerne på salg og mener det er varens verdi, ikke den faktiske prisen du betalte som gjelder. Jeg har heller ikke avtaler om hvor mye man må kjøpe for, men heller en makspris. Får man tak i noe fint, som gjerne er på ønskelista til en billigere pris på salg så er jo det en vinn-vinn situasjon er det ikke?
![]() |
#11 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønte det, og er enig med deg.
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Syns igrunn begge deler er litt snålt, jeg da.
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Altså. Det er ikke noe sånn problem i vår familie eller noe.
![]() |
#14 |
Erfaren
|
Enig!
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg synes det er tanken som teller å ikke prisen
![]() |
#16 |
Nattrangler
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Er det vanlig å bli enig om en pris på gaver ? har aldri hatt noen avtaler om pris på gaver jeg, hverken makspris eller en minstesum. Kjøper det jeg tror mottakeren blir glad for.
![]() |
#17 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Åh jeg kjenner jeg blir oppgitt.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg syns det å avtale en pris er en veldig merkelig ting å gjøre i utgangspunktet, så jeg er vel ikke egentlig rett vedkommende til å svare, men jeg for min del er troende til å handle på salg for å få mest mulig ut av de pengene jeg har til rådighet (altså bruke de 300 kronene til å kjøpe noe som har vært dyrere), men jeg ville overhodet ikke ha reagert om noen kjøpte en ting til meg som var satt ned fra 400 til 200, hvis avtalen var 300. (Hvordan skulle jeg kunne vite det, forresten? Jeg vet da ikke hva folk har funnet på salg eller ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Ja, ikke sant? Og hva hvis noen har kjøpt gaven for penger de selv har fått i gave? Da har de jo egentlig fått den gratis!
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg og søstrene har feks avtalt i hvilket prisnivå vi skal ligge på til hverandre, og til barna. Ikke sånn akkurat 250 - men hvor vi ligger. Jeg synes det er litt greit jeg. Men det er ikke sånn at det er vesentlig om det koster 50 kr +/-.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|