Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Argumenter mot neglelakk for småjenter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 12:51   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?

Poden biter ikke negler, og så mye som han graver i skiten så varer neglelakk ikke mer enn en dag eller to.
Han sleiker for øvrig på alt til tider, neglelakk vet man i det minste hva inneholder.
Steiner og pinner, derimot ...

Gammel 27-10-08, 12:51   #22
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

:noterer seg at hun er den eneste med neglelakk-gutt så langt i diskusjonen:

Min 3,5-årige gutt har også hatt på neglelakk i sommer. Han maste fælt, så da fikk han prøve en gang siden storesøstrene også fikk.

Jentene på 7 og 9 har neglelakk, men det er ikke så ofte de får bruke, jeg synes ikke det er så pent med småjenter med neglelakk. Neglelakkene til jentene er i "voksenfarger" (sminkeskrinet var en gave fra en onkel...), så de får ha på en sjelden gang, men ikke når de skal på skolen.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 12:53   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har UTROLIG lang tunge, og liker å strekke den helt opp på nesetippen.

Gammel 27-10-08, 12:54   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestekameraten til Poden for et par år siden kom stadig med neglelakk i barnehagen, i ulike farger - han hadde åpenbart fått det av/fra sin to år eldre søster. Jeg tviler på at jeg ville nektet Poden å ha på neglelakk i barnehagen, om han hadde visst hva det var (jeg bruker det aldri) og bedt om det, og selv om jeg "føler" at gutter har et annet forhold til slikt enn jenter har, ville jeg ikke like å ha ulik standard for jenter og gutter, så mitt svar er vel at jeg synes jenter godt kan få det. Men ikke som del av en standard pyntet/sminket fremtreden, mer på gøy innimellom.

Gammel 27-10-08, 12:55   #25
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er det veldig lite etterspørsel etter neglelakk her i huset, men innimellom vil begge snuppene gjerne ha det på og da får de det. Det jeg er mest imot egentlig er at de tar det på seg selv og sitter og griser med det både her og der. Så lenge jeg får ta det på og de sitter rolig til det har tørket, har jeg ingen motforestillinger. Vi snakker vel om ca én gang 2. hver måned eller noe...

Gammel 27-10-08, 13:01   #26
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Lille Ru - du er herved ikke lenger alene.

Min 4-årige gutt har hatt neglelakk på et par-tre ganger. Han syns han var veldig fin, og jeg ser ikke skaden i at han får på det en sjelden gang, for moro skyld.
Hans mor bruker ikke neglelakk når hun pynter seg, så dette var nok for han bare noe morsomme greier. Søstrene har også fått ha på neglelakk, men vi har holdt oss til litt duse farger. Jeg ser ikke noe galt i dette, dette har da småjenter (og enkelte smågutter - Ru) gjort siden vi var småihvertfall, og sikkert før det også. Uskyldig moro i mine øyne ihvertfall.

Gammel 27-10-08, 13:03   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten er ikke gammel nok til å mase om sånt enda. Siden han har en storesøster, så kommer nok spørsmålet. Jeg her ingen hemninger her, men jeg tror nok at det kommer til sitte litt lenger inne for mannen min. Han er forøvrig litt mer mot at snuppa stadig vekk får neglelakk av bestemor.

Gammel 27-10-08, 13:05   #28
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant en link til. Der står det at enkelte neglelakker også kan innholde benzen, som er kreftfremkallende. Enkelte neglelakker inneholder også stoffer som er hudirriterende eller som kan gi eksem. http://politiken.dk/tjek/dagligliv/f...icle296333.ece
Jeg er forøvrig ikke så sikker på at det bare er spising av nelgelakk som fører til at man får dette i kroppen. Vil ikke stoffene kunne trenge gjennom nelgen/huden og inn i kroppen?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:08   #29
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mot: Det er noe helvetes griseri. Kjøp inn hurtigtørkende lakk! Ikke noe som bruker 100 år på å stivne. Jeg har ingen motforestillinger ellers, ungene mine får sminke seg hver gang de er med meg og handler (fra slike prøvemontre på butikken), de ser helt grusomme ut og de elsker det.

Gammel 27-10-08, 13:12   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida.

Hvorfor ikke? Det er en farge, lissom. På neglene. Får ikke småjentene lov til å bruke armbånd et cetera heller? Eller råsaglitrende strikker i håret? Jeg klarer ikke helt se forskjellen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:26   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke problemet med at småjenter kan få pynte seg med neglelakk. Jeg ser heller ikke på neglelakk som sminke, men mer på linje med smykker, hårstæsj o.l
Poden fikk hårvoks i håret da han var 4-5 år og var nyklipt (ikke hver dag, men når han spurte om det), han har også hatt lekre, røde tånegler en hel sommer. Mellomsøster er verken interessert i hårprodukter eller neglelakk, men lillesøster har fått lakert neglene noen ganger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:27   #32
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen kamper gidder jeg ikke å kjempe. Neglelakk er en av dem. Jentene mine på snart 8 og 3 må gjerne bruke neglelakk. Heller det enn øredobber, som er helt uaktuelt.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:31   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke neglelakk, og ingen av guttene har etterlyst det. Så der har jeg sluppet lett. :knegg; Jeg ser ikke bort fra at jeg kunne gitt etter for maset en sjelden gang, om jeg hadde hatt et barn med dype og inderlige ønsker om lakkerte negler. Men egentlig syns jeg neglelakk er stygt både på voksne og barn, og de få gangene jeg har brukt det har neglene (som vanligvis er sterke som fjell) blitt myke og dårlige og fliket seg opp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:33   #34
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Neida, min gutt har fått neglelakk han og, og prinsessekjole.

Storetuppa har fått neglelakk om hun har spurt om det, og jeg har ikke engang tenkt tanken på at noen kan "himle" med øynene av det?

Gammel 27-10-08, 13:35   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også en neglelakk gutt.
Han er så fornøyd når han får på litt rosa neglelakk.

Gammel 27-10-08, 13:46   #36
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker ikke neglelakk, så Tigerungen har vel egentlig ikke fått øynene opp for det enda...

Gammel 27-10-08, 13:49   #37
TBM
Passiv

Standard

Neglelakk en sjelden gang synes jeg ikke er problematisk.

Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:58   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Malin får neglelakk innimellom. Eller, "nølelakk" som hun kaller det.

Det besteste hun vet er å få velge og vrake blant tantens neglelakker. Da har hun gjerne en farge på hver finger. Alle regnbuens farger fra orange, til blå og råsa. Og jenta er storfornøyd.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 14:29   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden du vet hva neglelakken inneholder kan du kanskje svare meg på om de merkene du har inneholder ftalater og hormonforstyrrende stoffer?

Nei, altså jeg har ikke noe liste her og nå, og jeg vet ikke alle ingrediensene. Så peiling har jeg ikke.
Men jeg tenker at litt neglelakk en gang i året, ikke skader noe særlig.
Vi bruker null og niks såper/shampo/dusjsåper/vaskemidler som inneholder tull og tøys, så da har han litt å gå på.

Men jeg skal sjekke når jeg kommer hjem.

Gammel 27-10-08, 15:08   #40
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Junior har fått negellakk på en negel ved et par anledninger. Jeg bruker det bare om sommeren, så det er kun når han ser at jeg holder på at han også vil ha...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.