|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelser på utedresserJeg ville fått butikken til å måle lengden på dressen, så måler du lengden på barnet, og kjøper den dressen som er like høy som barnet.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelser på utedresserVi har en gutt på 8 som bruker vanligvis 134, men tror kanskje han må opp en str i uteklær, har en to-delt dress i str 134 og den er akkurat passelig i bena, så den passer nok sikkert bare noen mnd. Jenta på 2,5 fikk seg en ny Reimadress i str 92, syntes den så så stor ut, men den passer nok antageligvis bare til jul, så da må vi nok kjøpe henne en str større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Størrelser på utedresserPoden er 2.5 år straks og 92 cm, han bruker str. 92 i Reima-dressen han har nå, men vi har str. 98 liggende i ny vårdress (Reima) og vinterdressen (PoP). Han kunne ikke hatt noe mindre, vinterdressen fra ifjor i str. 92 fra PoP er mer eller mindre akkurat passe nå ...
![]() |
#24 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelser på utedresserEldste er 4 år og bruker 104. Minste er 19 mnd og har str. 86. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størrelser på utedresserVår seksåring bruker 128 i yttertøy og annet tøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Størrelser på utedresser2 år: 92
![]() |
#28 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Størrelser på utedresserJeg bommer ofte på dette med dresser og ender opp med å kjøpe nye mot slutten av sesongen. I fjor brukte min da 2,5 - 3 åring str 98 i Troll, som han vokste ut av i februar. Da fikk han en Me too dress i str 104 og en Refleks dress i samme str. Nå for vinteren så skal jeg se hvor lenge disse passer og så har jeg liggende Troll i 110 cm og Reimatec+ i str 104 (de er store).
![]() |
#29 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Størrelser på utedresserSelv om minsten er litt lang for alderen kommer hun til å drukne i 92. Det ville jeg aldri kjøpt til en på 17 mnd. Hun har en fra i fjor fra POP i str. 80 som passer fremdeles, så valget, for meg, stod mellom 80 og 86. Det ble 86 i nye dresser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Størrelser på utedresserNå kjenner jeg ikke til størrelsen på Katvig, men poden brukte 86 i Reimatecvinterdress til han var over 2 år. 92 i vinterdress hadde blitt alt for stort i fjor, han brukte ikke 92 i klær ellers før på våren.
![]() |
![]() |
#31 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Størrelser på utedresserPoden er 2.5 år gammel og bruker stort sett 98 i gensere og 98/104 i bukser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Størrelser på utedresserJeg må prøve det jeg kjøper på turbo. Kan ikke bare ta en størrelse. Mange dresser er korte i overkroppen.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|