Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Størrelser på utedresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-08, 00:02   #21
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelser på utedresser

Jeg ville fått butikken til å måle lengden på dressen, så måler du lengden på barnet, og kjøper den dressen som er like høy som barnet.

Gammel 05-09-08, 00:55   #22
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Vi har en gutt på 8 som bruker vanligvis 134, men tror kanskje han må opp en str i uteklær, har en to-delt dress i str 134 og den er akkurat passelig i bena, så den passer nok sikkert bare noen mnd. Jenta på 2,5 fikk seg en ny Reimadress i str 92, syntes den så så stor ut, men den passer nok antageligvis bare til jul, så da må vi nok kjøpe henne en str større.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 11:27   #23
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Poden er 2.5 år straks og 92 cm, han bruker str. 92 i Reima-dressen han har nå, men vi har str. 98 liggende i ny vårdress (Reima) og vinterdressen (PoP). Han kunne ikke hatt noe mindre, vinterdressen fra ifjor i str. 92 fra PoP er mer eller mindre akkurat passe nå ...

Gammel 06-09-08, 11:31   #24
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Eldste er 4 år og bruker 104. Minste er 19 mnd og har str. 86.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 14:06   #25
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

K er 25 mnd og bruker 92 i Troll og 86 i Reima.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 15:46   #26
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår seksåring bruker 128 i yttertøy og annet tøy.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 19:18   #27
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

2 år: 92
5 år: 122

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:32   #28
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bommer ofte på dette med dresser og ender opp med å kjøpe nye mot slutten av sesongen. I fjor brukte min da 2,5 - 3 åring str 98 i Troll, som han vokste ut av i februar. Da fikk han en Me too dress i str 104 og en Refleks dress i samme str. Nå for vinteren så skal jeg se hvor lenge disse passer og så har jeg liggende Troll i 110 cm og Reimatec+ i str 104 (de er store).

Jeg hadde nok kjøpt 92 til en som er 17 mnd nå.

Gammel 11-09-08, 05:00   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om minsten er litt lang for alderen kommer hun til å drukne i 92. Det ville jeg aldri kjøpt til en på 17 mnd. Hun har en fra i fjor fra POP i str. 80 som passer fremdeles, så valget, for meg, stod mellom 80 og 86. Det ble 86 i nye dresser.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 08:27   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg ikke til størrelsen på Katvig, men poden brukte 86 i Reimatecvinterdress til han var over 2 år. 92 i vinterdress hadde blitt alt for stort i fjor, han brukte ikke 92 i klær ellers før på våren.

I år har han en dress i 98 som han skal bruke. Den blir nok litt i største laget, men jeg er redd 92 ikke hadde holdt ut sesongen. Han ble 3 år i forrige uke, og bruker 92/98 i vanlige klær.

Gammel 11-09-08, 10:16   #31
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Poden er 2.5 år gammel og bruker stort sett 98 i gensere og 98/104 i bukser.
Jeg har en Reima og en Troll dress, begge i 98 og de er kjempestore, holder hele sesongen, garantert.
I fjor kjøpte jeg dress til han som "passet", (86) altså den var ikke kjempestor for jeg var redd han ikke skulle få beveget seg skikkelig i for stor dress.
Resultatet ble at jeg måtte ut og handle ny i januar for da var dressen allerede for snau på bena.
Jeg tror fint han kunne hatt 92 nå på begynnelsen av sesongen, men da hadde de ikke holdt hele vinteren så han får heller "bade" litt i dressene nå i starten.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 10:30   #32
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må prøve det jeg kjøper på turbo. Kan ikke bare ta en størrelse. Mange dresser er korte i overkroppen.
Så enten må jeg kjøpe å levere tilbake eller ha han med. Men som oftest har jeg funnet ut hvor vi skal å prøve før jeg tar han med hehe

Prøvde i vår en reima på salg på han. i størrele 122. turbo er 5 år og kommet ut av hvor lang han er etter at han paserte meteren da han var 2.
Da var den akurat passe, så kjøpte den ikke. de hadde ikke 128 på salg. Og godt var det for han har vokst 5 cm i sommer.

Det turbo hadde da han begynnte i bhg, var størrelse 92 da han var 1\2, regnklær,parkdresser osv. det svømmer snoopy i. Hun har en parkdress i størrelse 80 som er litt stor. Hun var 80 cm på 15 mnd kontrollen i slutten av juli.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.