|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Hos meg er det kun overskudd som gjør at jeg ikke planlegger flere enn to. Ikke det at jeg sliter med lite overskudd, men jeg tror at to barn er nok i forhold til hvor sliten jeg liker å føle meg. I tillegg så liker jeg å ha en jobb som krever mye, som jeg ikke tror jeg ville fått til om jeg hadde flere barn. I grunn skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare det med to barn en gang. Og da blir det bare tull å ta inn en tredjemann. Sist redigert av Pepper Lemon : 21-03-08 kl 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Føler at jeg har fått de barna jeg skal ha med de to jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Skulle jeg hatt flere barn ville jeg hatt økonomi til større bolig og muligheten til å jobbe redusert for å ta vare på meg selv og familien min. Jeg føler jeg ikke har kapasitet til flere barn og full jobb.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Det er flere grunner til at vi ikke skal ha flere barn, men de viktigste er økonomi og min helse.
![]() |
#25 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?
Her kan jeg bare signere :lat: |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
For oss er det som veier tyngst at vi skal ha overskudd til å ta oss av barna slik vi ønsker. Sånn som situasjonen er for oss nå så kjenner vi at tre stykker nesten er i meste laget av og til og nummer fire som vi så for oss tidligere har vi ennå ikke funnet overskuddet til å tenke på. Vi har begge høyere utdanning og jobb med greie nok inntekter, så materielt sett hadde vi taklet både ett og flere barn tror jeg.
![]() |
#27 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med spørsmålet - mener du å spørre om hva som er mest avgjørende for valget om vi skal ha flere barn eller ikke? Det vil jeg si er i hvilken grad vi ønsker flere barn - det er ikke primært praktiske, jobbrelaterte eller direkte økonomiske grunner til det (selv om disse tingene sikkert spiller inn på lysten). Jeg tror hverken jobbsituasjon eller økonomi ville lide voldsomt om vi fikk flere barn - ingen av oss har (eller ønsker) jobber med mye overtid eller ubekvem arbeidstid, og jeg tviler ikke på at vi ville greie å ta oss av flere. Da vil jeg heller si at det med overskudd er mer avgjørende.
![]() |
#28 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Det som stopper meg er alt slitet med å komme dithen at man blir gravid (samt graviditeten) - kombinert med alder. Hadde jeg vært yngre og hatt lettere for å bli gravid (eller hadde jeg fått første barn i normal tid etter at vi begynte prøvingen i sin tid) tror jeg at jeg hadde vært/blitt trebarnsmor. Imidlertid har tiden som UFB'er satt sine spor på en sånn måte at jeg tror jeg skal være glad for de to vi har fått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Vi setter nok strek nå. Det er koselig med unger, men jammen strevsomt og arbeidskrevende også. Og så mangler vi plass både i hus og bil, så en ny unge hadde ført med seg ganske store forandringer for oss slik også. Dessuten tror jeg ikke jeg vil utsette meg for nok et tungt svangerskap med hyperremesis, bekkenløsning og fare for svangerskapsforgiftning. Sist redigert av Kaija : 21-03-08 kl 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Vi har plass, tid og økonomi, men ønsker fortsatt å ha god plass, godt med tid og god økonomi - derfor er det ikke aktuelt å få flere barn. Vi har begge lang utdannelse.
![]() |
#31 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Hensynet til de barna som allerede er her, vi må kunne ta godt vare på de og evnt. flere.
![]() |
#32 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Et barn til, vi har tre, hadde vært ønsket for oss. Opprinnelig ville vi ikke ha noen, men når vi ombestemte oss var det fire vi ville ha. Det er hverken plass, økonomi, tid, jobb o.l. som gjør at vi stoppet på tre. Det var min helse under de to siste fullgåtte svangerskapene som stjal all tid fra de barna jeg hadde fra før. Vi (jeg) orket ikke utsette dem og meg for et svangerskap til. Og jeg hadde mistet noen underveis, det er ikke bra for psyken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
awesom
|
![]() |
#34 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Å kunne ta seg av dem tar jeg som en selvfølge, så lenge jeg er frisk og rask og mannen det samme. Utdanning har vi, jobber har vi og penger tjener vi. Men penger er en issue, ingen av oss kommer fra familier som kan gi oss den ekstra millionen som hadde vært så kjekk å ha for å få bedre plass og mulighet til å ha en skikkelig flokk. Og spørsmålet om vi faktisk kan få fler.
![]() |
#36 |
|
Jeg signerer dette.
![]() |
#37 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?For meg var det barnet. Jeg kjente veldig at det var en som manglet.
![]() |
#38 |
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg har høyere utdannelse, men er 100 % singel så det er egentlig ingen reell problemstilling for meg.
![]() |
#39 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Får oss er det ønsket om antall som er avgjørende, om vi er så heldig å få. Vi bor hverken stort, har en leilighet med 1 soverom å en hems som kan brukes som soverom til oss. Her kommer vi til å bo en god stund til. Jeg jobber ikke, mannen jobber på nordsjøen men vi klarer oss fint for det. Vi ønsker oss 4 tilsammen, så håper på en till etter denne. Jeg å sambo er enig om det meste ang økonomi og bolig etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Teller ned
![]() Sv: Re: Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg har ikke tålmodighet til mer enn to barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|