Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Juletre - plast eller ekte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 12:20   #21
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nemlig. Noen som vet om juletrær blir brukt til noe fornuftig når de kastes? Unntatt å fyres med, det er det jo ikke alle som har muligheten til uansett. Jeg er ikke helt fan av den der bruk- og kast-mentaliteten altså.

I Trondheim samler kommunen inn alle juletrærne "etter bruk". De blir malt opp og brukt til kompost.

Vi bruker kun ekte.

http://www.trondheim.kommune.no/cont...sId=1117612771

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:22   #22
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Her er det plasticfantastic som gjelder. Ikke pokker om jeg drar inn et ekte tre i stua med muggsporer og edderkopper og alle endre uhumsketer som finnes på et ekte tre.

Gammel 10-10-07, 12:23   #23
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det må være ekte, juletrelukten er jo halve julestemningen.

Gammel 10-10-07, 12:29   #24
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Plast.

Men har noe granbar på trappa.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:32   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lukter da ikke jul av et plasttre?

Vi kjøper norsk gran av en lokal bonde. Etter bruk legger vi treet ut i komposthaugen vår sånn at det kan bli til jord som nye trær kan vokse i.

Og forresten; INGEN plasttrær ser helt ekte ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:33   #26
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Plastikktrejulekos:

Lille juleaften samles familien til bygging av juletreet.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:35   #27
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Plastikkjuletrær er virkelig noe av det mest utrivelige jeg veit om. Edderkopper og annet småkryp bryr jeg meg ikke noe om. Juletreet MÅ være ekte. Sånn er det bare med den saken.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:36   #28
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Vi bruker ekte. Det jeg nettopp leste om alle dyrene som følger med velger jeg å fortrenge kjenner jeg.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:37   #29
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plast? Plasttre er ikke juletre, det er en blek etterligning. Vi har ekte tre, selvsagt. :vanedyr:

Gammel 10-10-07, 12:44   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøh, lukten har jeg aldri kjent noe særlig til i alle de årene vi har hatt ekte tre (og vi har hatt alle typer), og det blir like mye jul av plasttre som ser ekte ut som av et ekte tre. Eller baserer dere kun hele julen på et tre?
Jeg er jo som sagt verdens største julefreak, og når JEG kan ha fanastiske juler med plasttte så kan alle det.

Gammel 10-10-07, 12:48   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ekte juletrær lukter nydelig. Vi pleier å ha serbergran. Ikke drysser det heller og treet blir kompostert (greinene) og brent (stammen).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:48   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekte juletre. Noe annet er uaktuelt så sant ikke noen skulle bli allergiske.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:50   #33
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt enig at det er forferdelig med denne bruk og kast mentaliteten, men akkurat når det gjelder juletrær så skal de være ekte altså - til tross for kort nyttetid. Da får vi heller forsøke å holde igjen litt ellers i året og være flinke med å ikke kaste for mye unødvendig.
Ikke noe er som lukten av granbar inne til jul - gleder meg allerede veldig til denne sanseopplevelsen.
Edderkoppene får bare være der...

Gammel 10-10-07, 12:51   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje jeg skulle ha granbar i en vase i tillegg? Etter å ha gått over grenene med lupe selvsagt.

Gammel 10-10-07, 12:57   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klementiner, appelsiner, pepperkaker og grantre. Det lager ekte julelukt i huset. Hvis en av de skulle mangle så blir det ikke skikkelig jul.

Jeg kunne sikkert kost meg like mye med et plasttre, men det ville føltes tristere og som at noe manglet. Juletreet handler om tradisjon og stemning for meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:59   #36
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Det kunne ikke ramle meg inn en gang å ha juletre i plastikk.
Det må være ekte og lukte kvae ! Edderkopper kan jeg ikke huske å ha sett heller. Men, nå har jeg ikke kikket så nøye etter dem - de gjør hverken meg eller andre familiemedlemmer noenting.

Edderkopper må jo også ha jul !?

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:59   #37
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har alltid ekte tre ja. Edelgran må vite.

Jeg vasker forøvrig treet før jeg tar det inn. Hiver over 3-4 bøtter med godt grønnsåpevann, og deretter endel bøtter med rent, lunket vann. Da blir det sååå flott, rent og fritt for utøy atte. "....nå har jeg vasket gulvet, og jeg har vasket treeeeeee...". Og dere vil ikke tro hvor grønt en edelgran virkelig er etter noen skyllinger.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:00   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det var lurt!! Å vaske det med grønnsåpevann.

Gammel 10-10-07, 13:01   #39
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kanskje jeg skulle ha granbar i en vase i tillegg? Etter å ha gått over grenene med lupe selvsagt.

du kan jo koke de først og få ut udyrene

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:04   #40
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Ekte.
Jeg liker furu, for det er jeg oppvokst med.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.