Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Karens of the world - si fra!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-24, 18:53   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karens of the world - si fra!

Søsteren min har også samme navn. Jeg tror på teorien.

Gammel 21-05-24, 19:02   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en regeltro type, så jeg velger mine kamper med omhu.

Folk som opptar seter med bagasjen sin på smekkfulle tog og barn som tar bomba i offentlige boblebad (der jeg sitter) er blant tingene jeg gidder å ta. Et velplassert "Unnskyld meg, men hva gjorde/sa/mente du nå?" pleier også å gjøre susen. Jeg sier alltid fra veldig blidt, ellers er prisen for å si fra for høy for meg.

(Jeg har også ved noen anledninger blitt så RystetTM at hele kroppsspråket har sagt hva jeg mener om ulike ting, men det tilhører heldigvis sjeldenhetene. Sist det skjedde var da noen brukte tid på et FAU-møte til å diskutere om vi skulle melde skolen på Åndenes makt fordi det spøkte der. Jeg sa ingenting, men antakelig sa fjeset mitt , for det ble kommentert av noen andre, slik at samtalen ble parkert. )

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 19:05   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes ut som et ganske GØY foreldremøte!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 19:17   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

(Jeg har også ved noen anledninger blitt så RystetTM at hele kroppsspråket har sagt hva jeg mener om ulike ting, men det tilhører heldigvis sjeldenhetene. Sist det skjedde var da noen brukte tid på et FAU-møte til å diskutere om vi skulle melde skolen på Åndenes makt fordi det spøkte der. Jeg sa ingenting, men antakelig sa fjeset mitt , for det ble kommentert av noen andre, slik at samtalen ble parkert. )

Avsporing: men jeg vet at det ble gjort på en skole i hjembygda mi (kanskje ikke Åndenes makt da, men ett eller annet grep ble i alle fall tatt for å drive spøkelser ut av skolen, tror kanskje en prest ble hyret inn). Til alt overmål er dette skolen som min far engang jobbet på, og jeg ler høyt bare av å forestille meg hans reaksjon dersom det hadde foregått mens hans jobbet der. Han er den siste jeg kan forestille meg bli med på noe sånt. Heldigvis skjedde det lenge etter at han sluttet.

Sist redigert av My : 21-05-24 kl 19:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 19:25   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Avsporing: men jeg vet at det ble gjort på en skole i hjembygda mi (kanskje ikke Åndenes makt da, men ett eller annet grep ble i alle fall tatt for å drive spøkelser ut av skolen, tror kanskje en prest ble hyret inn). Til alt overmål er dette skolen som min far engang jobbet på, og jeg ler høyt bare av å forestille meg hans reaksjon dersom det hadde foregått mens hans jobbet der. Han er den siste jeg kan forestille meg bli med på noe sånt. Heldigvis skjedde det lenge etter at han sluttet.

Var det den skolen det ble laget en podcastepisode om? En gang hørte jeg en slik historie om enten en skole eller en barnehage hvor de hadde fordrevet ånder. Men det kunne fortsatt knake i veggene enda.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 19:23   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg sier sjelden fra på mine egne vegne, men dæven så harmdirrende sint jeg kan bli på andres vegne. Sist på trikken mot tre voksne kvinner som snakket så komplett ut av ræva (unnskyld språket) om rusavhengige. Før jeg visste at jeg hadde tenkt til å si noe hørte jeg meg selv fortelle hvor David kjøpte ølet for å plassere skapet i. Eller noe sånt. Det gjorde de andre rundt oss og.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 19:27   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Dette som Millact og Bokormen sier her er helt vanlig har jeg skjønt,men for meg personlig litt rart. Jeg bryr meg lite om at folk bruker begge do/bad, finner seg en skive, låner senga mi eller annet. Det skal ganske mye til før jeg reagerer på barn også. Pølsebrødspising er såpass vanlig at det bruker jeg å ta høyde for. Men herjing for å herje eller ødelegge setter jeg seff ned foten for.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 19:29   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åndenes makt-diskusjon på foreldremøte! Da hadde nok jeg sett rimelig himmelfallen ut også.

Gammel 21-05-24, 19:36   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar det aom en selvfølge at jeg kan sitte der noen har plassert veska si. Jeg pleier derfor be om å få sitte der. Og håper virkelig at jeg forstår det hvis det ikke er mulig.

Gammel 21-05-24, 20:14   #10
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg sier gjerne i fra hvis f.x. seter på buss/tog er fulle av poser o.l. mens andre må stå. Det er nok en del andre områder jeg sier i fra på også, men jeg husker ikke konkret noe nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 09:04   #11
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Næ, jeg sier ifra til mine og tenker at andre folk gjør sitt beste. Eller ikke.

Jeg irriterer meg, himler med øynene innvendig og utvendig, og så går livet videre. Det tar type 5 sekund. Ja, helt til vi diskuterer ting her inne og buffetsårene blir rippet opp igjen.

Slutt å snipe, livet er så mye bedre uten alle Karens. De skaper bare dårlig stemning.

Gammel 22-05-24, 09:29   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Slutt å snipe, livet er så mye bedre uten alle Karens. De skaper bare dårlig stemning.

Poenget til Pøblis var vel nettopp å IKKE snipe, men å si i fra på en ordentlig måte.

Gammel 22-05-24, 09:43   #13
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Poenget til Pøblis var vel nettopp å IKKE snipe, men å si i fra på en ordentlig måte.

Da tenker jeg at man ikke skal bruke Karen begrepet, for det handler nettopp om å snipe. Å si ifra og være Karen er to helt forskjellige ting. Så da får man bestemme seg, tenker jeg.

Gammel 22-05-24, 15:45   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tenker jeg at man ikke skal bruke Karen begrepet, for det handler nettopp om å snipe. Å si ifra og være Karen er to helt forskjellige ting. Så da får man bestemme seg, tenker jeg.

Jeg er blitt kalt Karen hele tre ganger de siste ukene. -
Alle gangene fordi jeg vennlig og smilende har bedt om å få sitte på setet der de har hatt veske/sekk på busseller tog. Og jeg har virkelig ikke vært snipete i det hele tatt, men det åvære så frekk at jeg ber om å sitte, har vært nok til sure «OK, Karen».
Jeg har spurt mange ganger og fått sitte uten kommentar, men med unnskyldende smil, da.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 16:02   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå blir jeg både sint og lei meg. Jeg mener at man skal si «kan jeg få sitte?» - jeg har vel for søren ikke sagt at man skal være noen slags politi. Snakk om å bli tatt til inntekt for nøyaktig hva jeg IKKE mente.
Takk til alle som faktisk leste hva jeg skrev og hjelper til med å forklare.

I dag spurte jeg hun som lente seg inntil hele holdestangen på toget og jeg kunne få holde meg fast, og det fikk jeg. Toget var stappfullt, jeg var høflig og jeg har betalt billett akkurat som alle andre. Å bli kalt snipere når jeg oppfordrer til raushet og til å IKKE snakke bak, men foran, var uventet. Og jeg ble faktisk lei meg, og lurer på om noen misforstår med vilje?

Herregud.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 09:37   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Næ, jeg sier ifra til mine og tenker at andre folk gjør sitt beste. Eller ikke.

Jeg irriterer meg, himler med øynene innvendig og utvendig, og så går livet videre. Det tar type 5 sekund. Ja, helt til vi diskuterer ting her inne og buffetsårene blir rippet opp igjen.

Jøss, okay. Men jeg forbeholder meg fortsatt retten til å si fra, f.x. om båndtvang. Jeg er hysterisk redd for løse hunder, nettopp fordi min erfaring med deres eiere er at de syns det er greit at bikkjene deres for eksempel snuser meg i skrittet. Hvis jeg er en Karen i dine øyne i slike tilfelle er det helt greit for meg.
Jeg forbeholder meg også retten til å si "Unnskyld, men det setet trenger noen å sitte på" når det er trangt på bussen/toget e.l. Hvis jeg er en Karen i dine øyne da også, så deg om det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 09:48   #17
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jøss, okay. Men jeg forbeholder meg fortsatt retten til å si fra, f.x. om båndtvang. Jeg er hysterisk redd for løse hunder, nettopp fordi min erfaring med deres eiere er at de syns det er greit at bikkjene deres for eksempel snuser meg i skrittet. Hvis jeg er en Karen i dine øyne i slike tilfelle er det helt greit for meg.
Jeg forbeholder meg også retten til å si "Unnskyld, men det setet trenger noen å sitte på" når det er trangt på bussen/toget e.l. Hvis jeg er en Karen i dine øyne da også, så deg om det.

Karen sier ikke unnskyld, kan jeg sitte her.

Jeg tror FP og resten av verden har litt forskjellig syn på hva en Karen er.

Gammel 22-05-24, 10:34   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Karen sier ikke unnskyld, kan jeg sitte her.

Jeg tror FP og resten av verden har litt forskjellig syn på hva en Karen er.

Nei, jeg tror bare alle skjønte at det var brukt humoristisk i denne sammenhengen.

Gammel 22-05-24, 10:42   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig. Et samfunn der alle går rundt og oppdrar hverandre på en snipete måte kan da umulig være noe mål.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 10:54   #20
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg tror bare alle skjønte at det var brukt humoristisk i denne sammenhengen.

Bortsett fra at nagging om alt ikke er humoristisk. Jeg jobber med damer som bare elsker å si ifra. Gud så slitsomt. De ser det bare ikke selv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.