|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?See på nettsidene til Jotun at Imagine egentlig er ganske lik Jade, som vi har i stua vår. Den er veldig anvendelig og lett å kontrastere med andre både grønn- og blåtoner. I de to tilstøtende rommene har vi "grønn te" og "mørk blå". Bare som eksempel. Ikke at jeg vil anbefale noen av de fargene i stua di, det blir for tivoli!
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?
Gangen vår var faktisk malt i Imagine før den ble Iconic. For oss ha Imagine for sterke assosiasjoner til fargene vi gikk lei på tidlig 1990-tall. Grønn te har jeg for øvrig akkurat kikket på. Synes den er veldig fin, men aner ikke hvordan den gjør seg til teakmøbler?
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
Den er som skapt for teakmøbler!!
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Ok. Vi er skikkelig kjipe. Nå blir tivolistua malt over i gul antikk. Ikke helt sikker på den heller, men det vanskeligste er kanskje å finne en farge til den tilsluttende entreen. Jeg vil ikke ha grå, helst ikke beige. Tror ikke fargen bør være mørk. Hvilke andre farger kan passe?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Comfort grey
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg må dra opp denne igjen.
![]() |
#11 |
frakoblet
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg ser på bildet ditt, fant fargekartet til Jotun og stoppet straks på Treasure. Ev. Exhale.
![]() |
#12 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Kanskje du får noen tips i denne gruppa? Mange som har samme farge på møblene der.
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Vi holder på med fargevalg til hele huset nå, og jeg har heldigvis fått hjelp av min eminente svigerinne som har utrolig peil på farger, hva som går sammen og tenke helhet. Hvis ikke så hadde jeg leiet inn en fargekonsulent tror jeg.
![]() |
![]() |
#14 |
Rastløs dagdrømmer
|
Huff, da!
Der har jeg allerede vært medlem en stund, men er visst ikke så aktivt medlem ... Takk for påminnelsen!
Lykke til med fargevalg! Vi har hatt pilasterblå på soveromsveggene i primærboligen vår (dette er sekundærboligen) siden 2016 og er fortsatt veldig godt fornøyd med den! Vi er begge fryktelig dårlig på farger og interiør selv. Det er nok derfor vi litt for lett lot oss overkjøre av ungene i fjor. Burde nok absolutt ha hyret inn en fargekonsulent. Det bør vi nok gjøre om vi en gang får råd til å renovere leiligheten helt. Og takk for påminnelse om fargekoder.
![]() |
#15 |
Tatt på
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg synes denne siden til Fargerike er til hjelp for å finne ton-i-ton eller andre farger som passer. Ikke at jeg alltid er enig med det som er foreslått, men får et vist inntrykk i alle fall.
![]() |
#16 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Takk for fine tips, Fersken!
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg har malt både dører og lister samme farge som veggen. Synes det er fint. Ble inspirert av et bilde på Instagram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vi også. Det er kjempefint. Gir et enormt ryddig uttrykk. Helt utrolig forskjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|