|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Jeg kom på en til. "Saman er ein mindre aleine". Det er en av de ytterst få bøkene jeg har måttet legge fra meg. Den fikk så mye skryt og jeg synes den er noe skikkelig møl ...
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Forsøk på å være lykkelig.
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Jeg synes ikke Alkymisten var så ille, men den der pilgrimsgreien tror jeg aldri jeg ble ferdig med.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Fifty shades måtte jeg også kapitulere på. Men har lest en annen i samme sjanger, Sylvia Day sine Crossfirebøker. Det har kommet flere nye etter at jeg har lest. Liker også Calendargirl, jeg da. Har kun lest til juni..
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Jojo Moyes er det første jeg tenker på, kanskje mest på grunn av lovprisingen rundt omkring. Jeg har dog bare lest "Et helt halvt år". Den var så klisjefylt at jeg fikk utslett.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Nå kom jeg på en forholdsvis populær bok som jeg slett ikke likte: The Lovely Bones av Alice Sebold (den het vel «Alle mine kjære» på norsk). Jeg virkelig mislikte både «afterllfe»-konseptet og selve historien.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?
Å herregud, den hadde jeg fortrengt, jeg var på bussreise i Uganda, og det tar tid, hadde tatt med kun ei bok og var heldig (trodde jeg) å få bytta den jeg hadde i 'Lovele Bones'. Så der satt jeg da, på busser og på pensjonater, uten annet selskap enn det mølet - grøss og gru! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Tja, eg har gitt opp nokre bøker etterkvart.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Jeg vet ikke, hvis boken ikke fenger meg innen 50 sider blir den forlagt. Det er for mange bra bøker til å lese de dårlige. Mulig vi hadde noen bøker vi måtte tvangslese på skolen, men de er fortrengt.
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Lord of the Rings har jeg prøvd meg på, men klarer bare ikke å bli engasjert og orker bare ikke lese den. Skal sies at jeg på ingen måte liker fantasy (med unntak av Terry Pratchett), men jeg føler jeg måtte prøve siden så mange tydeligvis liker den. Sofies Verden er også en bok jeg strevde skikkelig med og gav opp sånn halvveis gjennom boken.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 05-03-18 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Denne signerer jeg helhjertet. Dessuten har jeg ganske selektiv hukommelse og er flink til å glemme det jeg ikke liker. Nå skal det sies at jeg i går kveld prøvde å komme på om det var noen spesiell bok som har gjort ekstra dårlig inntrykk på meg, jeg vet jo at jeg ikke har likt alt jeg har lest, men fortrengelsesmekanismen har slått til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Foruten Twilight, som jeg også blir alvorlig indignert og rantete av, så er bøkene til Hanne Ørstavik virkelig sånn at jeg får lyst til å slå noen.
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det stemmer, Hanne Ørstavik har skrevet den eneste boka jeg ikke engang orket å høre ferdig på lydbok. Det hadde jeg glemt.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Rngenes Herre. Kommer ikke på noen andre, faktisk, som jeg ikke har lest ferdig eller likt sånn halvveis i det minste. Men Ringenes Herre var helt grusom. Jeg elsker filmene men boka var ikke noe for meg. Bare en haug med sangtekster.
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Jeg gir ikke opp påbegynte bøker, men noen få unntak: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?"Halvbroren" av Lars Saabye Christensen. Det er den verste boka jeg har fullført. Den var jo så kritikerrost at jeg leste og leste og leste og strevde meg gjennom for jeg ventet jo på åpenbaringen, som skulle gjøre at jeg også "så" det.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Jeg syns ikke den er fæl, men jeg trodde det var en barnebok. Jeg syns rett og slett den gir seg ut for noe den ikke er; dyp, viktig og banebrytende. Det er som du sier, en fortelling, veldig lite provoserende.
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
Hellemyrsfolket, vel ... vi er flere som har et anstrengt forhold til den.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg elsker Hellemyrsfolket, og valgte den som særoppgave på videregående. Nå er jeg fra området hun skriver om. Dog fra en annen tidsepokeDet kan jo kanskje gjøre at bøkene er mer interesange? Sist redigert av Hannamoren : 06-03-18 kl 07:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|