Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du (hatt) brevvenn?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du / har du hatt brevvenn?
Har hatt brevvenn 106 77,37%
Har hatt og har fortsatt brevvenn 13 9,49%
Har hatt brevvenn, men nå mailer vi i stedet 11 8,03%
Jeg oppdaget skrivelysten på forum 2 1,46%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver skjelden noe på forum :lesehest: 1 0,73%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver ikke noe på forum :sjenert: 0 0%
Annet (beskriv) 4 2,92%
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 21:17   #1
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Har hatt brevvenner i massevis. De fleste skrev mindre, sjeldnere, dårligere og mindre utleverende enn meg. Det var en som var like flink/ivrig/hyppig brevskriver som jeg selv, og henne møtte jeg faktisk. Vi tok til og med opp skrivinga igjen for et par år siden, men hadde nok vokst fra hverandre så det kokte bort i kålen. Men jeg var utrolig ivrig en periode på sent 80- og tidlig 90-tall, da jeg sikkert hadde 10 brevvenner op samme tid og det gikk vel ikke en dag uten at jeg skrev brev til en av dem.
Gode gamle Postverket tjente nok en del på meg da

Gammel 12-07-07, 22:11   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt mange brevvenner opp gjennom tidene. Noen av disse har jeg ennå kontakten med, men det blir ikke stort mer enn et kort evt et lite brev til jul nå, dessverre.

Folk som har mail klarer jeg å holde kontakten med, heldigvis.

Gammel 12-07-07, 22:13   #3
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har hatt massevis av brevvenner, men den jeg husker best er denne:
Det var i veldig gamle dager da man hadde telefon med rund skive, og venninna mi og jeg tenkte vi skulle prøve å bare slå tilfeldige nummer og se hvor vi havna. De fleste ganger havna vi bare på Byåsen eller i Stavanger eller sånne kjedelige plasser, men en gang fikk vi en engelsktalende person i andre enden. Det viste seg da at vi hadde kommet til Malta, og mor i huset hadde en datter som gjerne ville skrive med meg. Jeg oppga adressen min på et relativt haltende skoleengelsk (jeg gikk på ungdomsskolen) og hu mor var visst ikke helt stø hun heller, så jeg skjønte ingenting den dagen jeg fikk brev. Både navn og adresse var helt ukjent og fullstendig kaudervelsk, og jeg fatter fortsatt ikke hvordan Posten fant fram til meg ved hjelp av den adressen. En journalist i Adressa fikk nyss i dette ved en tilfeldighet, og skrev en notis i avisa om brevet. Og sannelig ringte de ikke fra P2 den kvelden også... Jeg ble intervjuet på telefon midt i naturfagstimen, og ble tvunget av de andre jentene i klassen til å spørre om de kunne spille en sang til meg. Hva de ville høre? Careless Whisper...

Vi holdt ikke kontakten særlig lenge, men venninna mi og storebroren til denne jenta har fortsatt kontakt, og han har vært her på besøk med familien sin. Morsomt.

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 22:59   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har hatt endel opp igjennom årene.

Datteren min vil veldig gjerne ha nå, men hvor finner man det nå til dags?
Og hvordan kan man være sikker på at det er en jente eller gutt i passende alder man skriver med

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 23:07   #5
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt mange, mange brevvenner. Jeg har dessverre ikke noen igjen.
Den damen jeg husker best var cirka 80 år gammel. Jeg brevvekslet med henne fra jeg omtrent kunne skrive til jeg var tenåring. Kjempemorsomt.

Gammel 13-07-07, 10:13   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortsatt to brevvenner. Begge bor i Norge og jeg har fått de gjennom forum. Er i en veldig dårlig brevskriveperiode akkurat nå (2 mnd siden jeg fikk brev og jeg er fortsatt ikke ferdig med brevet) men det er kjempekoselig å ha noen å skrive brev med.

Jeg hadde masse brevvenner fram til jeg var 15. Fikk jeg brevvenner igjen nå.

Det året jeg var ute og reiste (97/98) skrev jeg masse brev til de hjemme. Jeg hadde ikke tilgang til internett så ofte, og da var det veldig greit.

Både mamma og søstra mi er brevskrivere.

Gammel 10-08-07, 23:26   #7
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde brevvenner da jeg gikk på barneskolen. Laura Jane fra Singapore (tror jeg), Ellen fra Larvik og i tillegg skrev jeg med 2 kusiner.

Når eksen var i militæret skrev vi bunkevis med brev. Skrev hver dag, og noen ganger flere ganger om dagen...:dån:

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:51   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Reea fra Helsinki (via Pusur-bladets brevennspalte) og Christina fra København (via vennskapsklasse-prosjekt på barneskolen) + en del tremeninger som jeg møtte på diverse slektstreff gjennom barndommen.

Men ingen nå.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har hatt massevis av brevvenner, men den jeg husker best er denne:
Det var i veldig gamle dager da man hadde telefon med rund skive, og venninna mi og jeg tenkte vi skulle prøve å bare slå tilfeldige nummer og se hvor vi havna. De fleste ganger havna vi bare på Byåsen eller i Stavanger eller sånne kjedelige plasser, men en gang fikk vi en engelsktalende person i andre enden. Det viste seg da at vi hadde kommet til Malta, og mor i huset hadde en datter som gjerne ville skrive med meg. Jeg oppga adressen min på et relativt haltende skoleengelsk (jeg gikk på ungdomsskolen) og hu mor var visst ikke helt stø hun heller, så jeg skjønte ingenting den dagen jeg fikk brev. Både navn og adresse var helt ukjent og fullstendig kaudervelsk, og jeg fatter fortsatt ikke hvordan Posten fant fram til meg ved hjelp av den adressen. En journalist i Adressa fikk nyss i dette ved en tilfeldighet, og skrev en notis i avisa om brevet. Og sannelig ringte de ikke fra P2 den kvelden også... Jeg ble intervjuet på telefon midt i naturfagstimen, og ble tvunget av de andre jentene i klassen til å spørre om de kunne spille en sang til meg. Hva de ville høre? Careless Whisper...

Vi holdt ikke kontakten særlig lenge, men venninna mi og storebroren til denne jenta har fortsatt kontakt, og han har vært her på besøk med familien sin. Morsomt.

Morsomt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:10   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig henger begge de supre brevvennene mine her inne også

Gammel 06-01-08, 00:20   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Hadde mange brevvenner da jeg var barn. Har også skrevet mye brev når jeg har vært ute og reist.

Gammel 12-07-07, 22:11   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt en og samme brevvenn siden jeg var fem år gammel. Vi "fant" hverandre i et Pony-blad, og selv om vi bodde i hver vårt land så "ble det oss to". I perioder har det vært mange brev, og vi har også besøkt hverandre en del. Nå har livene våre gått i helt forskjellige retninger, og vi skriver hverandre maks en gang i året. Jo koseligere er det når jeg først mottar et brev.

Jeg blir skikkelig glad å tenke over at vi har vært brevvenner i over 21 år.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 00:14   #12
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Har hatt mange brevvenner, den beste av dem møtte jeg tilfeldig da hun begynte i samme studentforening som meg, så da ble vi venner på ånkli. Det var litt sprøtt, det var en del år siden vi skrev, men vi kjente liksom igjen navnene til hverandre, men klarte ikke plassere med en gang. Hehe.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 10:23   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøstra mi vokste opp hos mamman sin 50 mil unna, så vi har skrevet brev siden jeg var gammel nok til å kunne skrive. Ellers hadde jeg brevvenner i kortere og lengere perioder fram til jeg ble ungdom.

Gammel 13-07-07, 10:57   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde mengder med brevvenner fra barneskolen og oppover. Nuh er det lenge siden sist.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 18:25   #15
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg hadde mengder med brevvenner fra barneskolen og oppover. Nuh er det lenge siden sist.

Samme her.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:08   #16
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg hadde annonse i Starlet en gang!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:29   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsom historie Albertine!

Jeg har hatt mange brevvenner. Flyttet til en annen kant av landet og byttet skole etter fjerdeklasse, og holdt kontakten med flere gamle klassevenninner fra den første skolen ved brevveksling. Brevvekslet også med diverse unger som jeg ble kjent med på musikkorpsstevner, speiderleire etc.

Gammel 13-07-07, 13:33   #18
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde mange brevvenner fram til jeg var en 17-18år . Men det var i grunnen folk jeg hadde truffet. På kortur, på klassetur, sydenturr osv. Og så brevekslet jeg en stund med en tysker jeg fant en flaskepost fra.

Gammel 13-07-07, 13:48   #19
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde massevis av brevvenner over hele verden. Husker best en kar fra Singapore som jeg nesten ble forelsket i pr. brev. Jeg har aldri møtt noen av dem.

Kjøpte brevvenn-adresser av et firma som jeg ikke husker navnet på, og da ble ens egen adresse lagt inn i registeret så andre kunne kjøpe den. Det var tider :mimre:.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:01   #20
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kjøpte brevvenn-adresser av et firma som jeg ikke husker navnet på, og da ble ens egen adresse lagt inn i registeret så andre kunne kjøpe den..

Er det forresten noen som husker / vet hva dette firmaet het? De sendte ut små foldere som man kunne krysse av i. Det var et eller annet som sluttet på -service tror jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.