|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Høstferie?
Uke 41. Jeg har en avtale tirsdag formiddag som er umulig å endre, så vi drar til Sveits fra tirsdag ettermiddag til søndag for å besøke familie og venner.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie?Vi skal ingenting og ikke noe fri på meg. Mannen får vel oppsparte timer så han tar nok en dag avspasering.
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Høstferie?Jeg skal avspasere noen dag. Kanskje vi låner en hytte. Kanskje vi tar en storbytur.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Høstferie?Jeg og mannen har brukt opp ferie for i år, så skolebarnet må enten besøke besteforeldre eller være på SFO, med på jobb eller hjemme mens en av oss jobber hjemmefra. Hadde vært fint å avspasere en dag eller to, men tviler på at jeg får det til på den tiden.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie?Hvis mannen får fri skal vi til Stockholm 4-5 dager. Hvis ikke, drar jeg og vesla til min bror og samboer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Høstferie?Niks, jeg må jobbe. Det kan kanskje hende mann og unger finner på noe.
![]() |
#8 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie?Nja. Det kommer an på om mannen har fri eller ei (ustabil turnus). Noen må passe skolebarna ettersom vi ikke har ferie-SFO, men det pleier å ordne seg med litt fleksing og besteforeldre. Vi har høstferie i uke 41, og de eventuelle fridagene blir nok tilbragt på hytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Høstferie?Jeg er lærer og har høstferie. I år skal jeg også studere, så jeg regner med at ferien går til det. Mulig jeg tar meg en tur nordover til familiferiestedet helt mutt putt alene med bøkene mine.
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Skal du? Så spennende! Får jeg spørre hva du skal studere?
![]() |
#13 |
i tåkeheimen
|
Matematikk. Vår kjære minister har jo avskiltet meg, så jeg vil påskiltes igjen.
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Tøff du! Lykke til!
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Høstferie?Jeg har alltid høstferie i en uke (lærer). Mannen får av og til, i år er det i boks. Vi planlegger noen dager på fjellet, jeg pleier også å rette i noen dager.
![]() |
#16 |
Audacious
|
![]() Sv: Høstferie?Lærer her, jeg skal som vanlig legge noen heftige innleveringer til uka før høstferie så jeg kan få rettet i en uke hvor jeg ikke har undervisning. Men, jeg skal rette (for andre året på rad) på et naturistresort i Spania. I fjor var jeg aleine, i år hadde jeg ikke råd til å dra, men det løste seg da min 74 år gamle mor foreslo å bli med så vi kunne dele på utgiftene.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Høstferie?Mannen har for øvrig aldri fri i høstferien, det har vi nesten aldri prioritert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Høstferie?Har høstferie fra lærerjobben, må nok bruke en del av den på arbeid med masteroppgaven. Kjæresten skal ta litt høstferie og vi vurderer å dra til Trondheim for å se Body Worlds Vital (eller hva den heter den utstillingen).
![]() |
![]() |
#19 |
Semiaktiv
![]() Sv: Høstferie?Blir nok ikke noe høstferie på meg i år. Tok heller en litt lengre sommerferie. Maks blir det en langhelg, og da trolig på fjellet et sted. Vi har brukt å treffe min søster og familien på hytta deres ene helga i tilknytning til høstferien, men vet ikke hvordan det blir i år, siden datteren deres er syk, og det er usikkert hvor mye hun orker.
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Høstferie?Lærer her også. Vi har 3 dager i begynnelsen av oktober. Usikker på om jeg har alle tre eller om der er lagt en planleggingsdag den første dagen sånn at jeg har to dager fri. Ingen planer.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|