Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 22:55   #1
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Fru Lund er hun i reklamen for Mega. Hun med 4 hender.

Visste du ikke at jeg er Martha, Mim?

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:37   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Fru Lund er hun i reklamen for Mega. Hun med 4 hender.

Visste du ikke at jeg er Martha, Mim?

Ganske sikker på at Märtha får med ¨'en i navnet sitt selv.

Dog kan man ikke lenger være sikker på noen ting når det gjelder vår kjære prinsesse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:50   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er det en person som forsaker f.eks. tid med familien, for å stige i gradene. Jobber bevisst med dette som mål.

Jeg fikk en kommentar fra en person en gang: "Skal dere forsøke på nr.3??? Det overrasker meg, for jeg trodde du var sånn karrierekvinne."

Da slo det meg at enkelte stillinger kanskje signaliserer noe annet enn de er i realiteten. Jeg jobber som lærer i høyere utdanning, men har 80% stilling og veldig fleksible dager. Jeg kunnet drevet med forskning og reist litt, men er ikke motivert til det med små barn. En kollega av meg derimot er singel og jobber veldig veldig mye. Er ofte her i helgene også. Jeg tviler ikke på at han kommer til å få en sentral lederstilling en dag. Han er allerede på god vei. Men hans forsakelse av tid er overhode ikke aktuelt for meg. Det handler om prioriteringer og hva som er viktig. Hva man vil.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:36   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker et menneske som ikke er på stedet hvil i jobbsammenheng. Det er ikke et hverken positivt eller negativt ladet ord i min hjerne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.