|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVi kommer til å gi en sum som skal brukes på førerkort. Mellom 5-10000 en plass tenker jeg.
![]() |
#2 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg lurer like mye som HI. Jeg og pappaen bor ikke sammen men jeg vet at han skal gi 15000 (det skal ikke jeg) i gave.
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnHos oss som har en som har vært konfirmant, så fikk han kjøpe seg en ting av konfirmasjonspenger han øsnket seg. Resten står på sparekontoen. Han har spurt etter dem veldig mange ganger, men det er uaktuelt å få ta av dem til noe før han er myndig. Vi ønsker han sparer dem lengre enn det også...
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnNå er det noen år til vesla skal, men hun får bunad og selskapet. Vi har bunadskonto der vi sparer 500.- hver mnd. Hvis hun når den tid kommer ikke vil ha bunad så får vi tenke litt, men hun får ikke pengene som da er spart opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVåre har fått bunad og 10 000 kr. Pengene ble satt på høyrentekonto, og kan ikke brukes til noe vi voksne ikke godkjenner. Det har gått knirkefritt hos oss. Eldste brukte penger på lettmotorsykkel, mellomste kjøpte Mac og iphone. Resten står fremdeles på konto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg ser for meg bunad og selskap til eldste. Yngste er enda så lenge til at det har jeg liksom ikke tenkt helt på enda.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVi hadde to konfirmanter i fjor. Sønnen vår fikk 10.000,-, dattera fikk bunad (sølvet fikk hun av besteforeldrene). Neste års konfirmant får også 10.000,-. I tillegg kommer selskap på hotell og dress.
![]() |
#8 |
Audacious
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnStoresøster er konfirmant til våren. Bunad blir sydd om etter oldemor, sølv får hun fra samme sted, så der blir det bare sko og understakk. Jeg har vel tenkt gave fra meg (vi er skilt) for 4-5000, f.eks trafikalt grunnkurs, eller penger til å reise for (hun planlegger tur med venner), dvs. konkrete ting. Vi er en forholdsvis liten familie, og det er ikke tradisjon hos oss for enorme gaver.
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnEldstemann her konfirmeres neste høst.
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnKonfirmanten i 2014 puttet alle pengene på høyrentekonto. Pengesummen fra oss har 'tilskudd til lappen'/'bolig' heftet ved seg. De får ikke cash.
![]() |
#11 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnFrøkna vår fikk gitar, gitarstativ og gitarveske av oss, i tillegg til selskapet (gratis lokale på jobben min, og vi laget maten selv) og kjole (ville ikke ha bunad). Vi brukte mellom 3- og 4000 på gaven (mannen ordnet god avtale via kompis som jobber på musikkforretning). Totalt fikk hun 23000 i pengegaver, og var strålende fornøyd. Hun kjøpte nytt speilreflekskamera og har satt av penger til trafikalt grunnkurs og noen kjøretimer. Ingen tradisjon for vanvittige pengegaver hverken på min eller mannens side av slekta.
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVi har ikke konfirmant før om halvannet år, men jeg ser for meg at vi gir førerkort. Det er noe vi har tenkt å betale for uansett til begge ungene, så da kan det bli gaven fra oss. Da får de ikke noe mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnHva koster egentlig et førerkort for tiden? Mitt 22 år gamle kostet rundt 10000, mener jeg. Antar det er dyrere nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn
30-40.000,- om man ikke slipper unna med kun det obligatoriske.
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg betalte 6.000,- da jeg tok lappen. Knirk.
![]() |
#16 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnMine konfirmanter får tilbud om bunad til konfirmasjonen eller senere. De får selskapet og tilbud om en reise alene med en av oss voksne. Ingen pengegaver.
![]() |
#18 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVi har konfirmant til våren. Hun kommer IKKE til å få penger på konto av oss. Vi betaler selskapet, bunad får hun av besteforeldre. Det kommer sikkert en del pengegaver fra andre som hun kan spare eller bruke til ting hun ønsker seg hvis.
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVi tenker som Java: penger på bok er ikke aktuelt. Hun skal få selskapet og en gave. Hun ønsker seg en reise, tror jeg, og det er ett mulig alternativ. Eller en ting som hun kan ha glede av lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVi ga 5000 kr, samt en ting ved siden av. Den eldste fikk en diamantring, den mellomste fikk Fotoshop. Forskjellige unger, forskjellige gaver. I tillegg holdt vi selskap så klart. Bunad fikk de av besteforeldrene sine.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|