|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Vi sorterer og bærer alt med oss hjem, og det ville alle gjort med et ivrig Blekkulfmedlem i huset! Han var kjempestreng og er i dag en miljøbevisst ung mann på snart 27 år.
![]() |
#22 |
Tankefull
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Jeg er dårlig oppdratt, og gjorde det vel noen ganger i min ungdom. Etter jeg ble voksen å må plukke opp andres rot og greier daglig så gjør jeg det ikke lengre.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Jeg tar med meg epleskrott og bananskall også, for om jeg er i naturen så er det på høyfjellet og der råtner ting så mye saktere.
![]() |
#24 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Godt jobbet, Downfall! Men trist at det skal være nødvendig. Jeg plukker med meg andres søppel når jeg finner noe i naturen, og det kunne ikke falle meg inn å kaste noe fra meg.
![]() |
![]() |
#25 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Kaster aldri noe som helst i naturen. Da måtte det vært en epleskrott eller noe sånt inn i skogen. Kaster det aldri synlig langs veien selv om det er organisk liten ting som brytes ned. Synes det er så stygt med alt. Er vi på tur har vi bestandig med egen søppelpose, og er ungene på skoletur har de bestandig med egen pose til søppel og ungene har hørt det fra de var babyer at vi aldri kaster noe som helst fra oss i naturen. Det jeg er mest overrasket over er at når det er skoletur så har ikke lærer med søppelpose engang, og det er ikke sjelden jeg får høre fra ungene at de måtte samle inn søppel for mange fordi ingen hadde noe og ha søppelet deres i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Jeg er ikke et søppelsvin, men det er det mange andre som er. Jeg tviler sterkt på at de er inne på dette forumet. Det er trist å se all dritten som kommer frem når sneen tiner. Jeg irriterer meg grenseløst over hundeeiere som ikke plukker opp etter seg. Jeg er selv hundeeier og har alltid med pose som jeg kaster i søpla etterpå. Noen henger hundeposer i trær! Det hadde tross alt vært bedre om de ikke hadde tatt seg bryet med pose, for da forvinner det nå en gang. Det gjør ikke plastposene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Jeg har et nesten unormalt anstrengt forhold til å kaste søppel der det ikke skal være. Altså, de fleste skikkelige folk lar jo være og lærer ungene sine å la være, men mitt skingrestemme-nivå er nok uproporsjonalt i forhold til "forbrytelsen"... Jeg kan også finne på å snakke til fremmede som kaster søppel på gata.
![]() |
#28 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?
Samme her.
![]() |
#29 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Jeg spiser hele eplet, inkl. skrotten.
![]() |
![]() |
#31 |
Borte
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Huff, nei, jeg er supernøye på å alltid ta med all søppel til søppelkasse når vi er ute. Blir skikkelig trist av å se hvordan enkelte setter igjen all søpla si når de har kost seg på tur. Og når en gjør det, så gjør neste det og så blir det rene søppeldepoet på de fineste plassene. Engangsgriller er en gjenganger syns jeg, og hundeposer. For noen uker siden da vi var på et fantastisk tursted ved kysten så så vi to hundeposer som var knytt opp i et tre.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 29-04-14 kl 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! Jeg kaster nok "lett" litt matskrotter i skog og mark, men ikke noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Nei, jeg kaster i søppelbøtta eller plukker det med meg.
![]() |
#34 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Jeg tar med all søppel hjem. Kaster aldri noe ut av bilvinduene heller, noe så motbydelig. Jeg skjønner meg heller ikke på de som på død og liv skal ha med hundeposer til hunden for så å slenge de fra seg i veikanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Jeg er nøye på å bruke søplebøtta, og tar med meg det meste av frukt og matrester hjem fra skogen også. Appelsinskall og bananskall hører ikke hjemme i den norske naturen, appelsinskall er dessuten lysende oransje lenge etter at det har blitt kastet.
![]() |
#36 |
Vaklende
|
Jeg kaster også epleskrotter og bananskall. I går fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet, for da kastet jeg et bananskall inn i noen busker, bommet så det landet på fortauet, og plukket ikke opp igjen etter meg.
Ja? Tror vi trenger litt mer kontekst her?
Jeg tror jeg er på vei til å slå deg der, Polyanna. Er nå på det stadiet at jeg vurderer å snakke til de som legger søppelet "symbolsk" oppi en søppelkasse. Jeg mener, [:skingrestemme:] Hva er vitsen med å legge det i søppelkassa på en slik måte at enhver idiot ser at det blåser ut igjen ved neste vindkast? [/:skingrestemme:] |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Når jeg er i skikkelig krigshumør, så er jeg av typen "Hei. Du mistet visst noe" til folk som kaster søppel på gata i byen. De pleier ikke å bli så blide.
![]() |
![]() |
#38 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?Selvsagt ikke. Og jeg har akkurat bedrevet strandrydding på Øen også. Utrolig hvor mye som flyter i land i Oslofjorden.
![]() |
#39 |
Medlem siden: Mar 2013
Dette er noe jeg også fokuserer på, men glemmer aldri den gangen jeg glemte pose...
![]() |
#40 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blant søppelsvina?I dag da vi gikk til barnehagen syklet mellomsøster etter en dame som lot hunden bæsje uten at hun plukket opp og sa med sin muntreste stemme "Oi, du glemte visst å plukke opp hundebæsjen, haha, værsågod for at jeg sa fra, det er fort gjort å glemme det!". Hundeeieren smilte litt beskjemmet og sa "Jammen, ja jeg så visst ikke...". Jeg mener å kunne se at hun skulte litt bort på meg.. Ikke helt søppel, men ille det og!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|