|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frøken Detektiv - moderne versjonJeg har ikke lest dem, men femteklassingen har sikkert lest alle som er "modernisert". Hun leste dem vel da hun var ca 8 og når det dukker opp nye så leser hun dem fortsatt (nå er de jo gjort unna på en kveld, da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frøken Detektiv - moderne versjonFem-serien har forøvrig også kommet i modernsiert versjon. Femteklassingen har likt dem godt, uten at jeg kan gå god for kvaliteten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Frøken Detektiv - moderne versjonEldste min elsker Clue-serien og var helt i ekstase etter at Horst var på forfatterbesøk på skolen. Og den Dauinger-serien til Arne Berggren har også falt i smak. Hun er med i ungdomsbokklubben og fikk nylig en ungdomsroman som het Glassbarna. Den var visstnok dødsfin.
![]() |
#25 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Frøken Detektiv - moderne versjonTause skrik, av Arne Svingen er også en lettlest og god krim - det står 10-12 på serien, men den kan godt leses sammen med voksne eller alene av gode unge lesere.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Frøken Detektiv - moderne versjon
Det er jo noe av det som er fascinerende med gamle bøker. De er så stygge i språket. Jeg leste Kvitebjørnen som kom ut i 1906, og der er hedninger negre og det diskuteres om hedningene blir hvite i huden hvis de blir kristnet.
![]() |
![]() |
#27 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Frøken Detektiv - moderne versjonEg øydela Kamilla og tyven for nokre år sidan. Etter det har eg vore superskeptisk til omlesing av barndomsfavorittar.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|