Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-tråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-14, 11:32   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-tråd

Bakovervendt pistol må vel være veldig skummelt...
Beltestol ja - Vi har britax ett-eller annet. (iso-fix) Gutta sitter veldig godt i de altså Beltet har beltefører som gjør at den holder seg fint i riktig høyde.

Gammel 04-04-14, 11:35   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte Birtax KidPlus til min gutt etter tips herfra, og må bare si jeg er ekstremt fornøyd med nakkestøtten på det setet. Har ikke testet i kollisjon heldigvis, men han sover veldig godt i det setet.

Det er også veldig lett å tilpasse, så både min 3-åring og kjærestens 7-åring passer godt i det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 11:47   #23
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Britax beltestol har vi også og er veldig fornøyd. God støtte til hodet og lett å legge beltet rett siden det har "armlener" og godt feste ved skulder.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 11:49   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil som sagt også anbefale Britax i en eller anne ny versjon, vårt er sikkert det gamle.
Storebror har sittet i det setet i 6,5 år nå (ja, jeg snudde ham altfor tidlig), og har sittet fint hele tiden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 11:55   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker absolutt Britax sine beltestoler over cybex. Vet ikke alle er enig men hos oss sitter den bedre i bilen og barnet bedre i den.

Hi way er ikke et kort sete og det bør passe til over 5år
Men både max way, mobil, zento og Twe er lenger.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 17:36   #26
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Vi har Britax Kidfix til begge (med isofix) og er kjempefornøyd med det setet. Veldig god nakkestøtte, greit å sovne i også.

Gammel 04-04-14, 17:45   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Britax sine beltestoler fungerer veldig fint. lekmer.no har hatt tilbud på dem til en meget rimelig penge, jeg vet ikke om de fortsatt har dem nedpriset.

Gammel 04-04-14, 20:50   #28
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har cybex solution med isofix og er fornøyd med den.

Gammel 04-04-14, 20:57   #29
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me har både Britax og Cybex. Eg likar Britax best.

Gammel 04-04-14, 20:59   #30
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me har både Britax og Cybex. Eg likar Britax best.

Lyst til å utdype? Det er vel de det står mellom her etter hvert.

Gammel 04-04-14, 21:07   #31
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Meget fornøyd med våre KidFix fra Britax!

Gammel 04-04-14, 21:15   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Meget fornøyd med våre KidFix fra Britax!

Ja, vi også!

Gammel 04-04-14, 21:34   #33
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Lyst til å utdype? Det er vel de det står mellom her etter hvert.

Beltet sitter betre på barna. Patenten på å låse beltet i rett høgde ved skulder er betre. Og det eine Cybex som me har lagar knirkelydar under køyring. Det er irriterande! Men da me kjøpte kom Cybex betre ut i test enn Britax. Korleis dette er no, veit eg ikkje.

Men dette er i vår bil med våre barn, altså.

Gammel 04-04-14, 21:45   #34
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Cybex fortsatt best i test, tror jeg, men har ikke begynt med noe særlig research ennå. Takk for svar! Jeg får lese meg opp litt og prøve begge i bilen når det blir aktuelt, tenker jeg.

Gammel 04-04-14, 21:55   #35
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Vi har cybex, kjøpte rett før jul og da var de best i test. Jeg er fornøyd med dem, men nå har jeg ikke prøvd andre da.

Fine gutten min, han kan fremdeles si at han sitter feil vei

Gammel 04-04-14, 23:41   #36
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Høres ut som vi kanskje skal stikke bortom de med cybex-setet og teste. Det blir ganske rimelig å kjøpe gjennom naf mener jeg. Vi må ha to i samme slengen.

Gammel 05-04-14, 02:44   #37
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi har både cybex og britax og er mye mere fornøyd med britaxen. Ja både vi og barna.
Spesielt hun eldste sitter mye bedre i britaxen.
Britaxen står bedre i bilen, beltet sitter bedre, ungene sitter bedre, den er ikke så klumpete og vinglete som cybexen.

Gammel 05-04-14, 08:55   #38
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har altså begge deler også. Prøver å unngå cybex sete så langt det går. I ungen sklir ned og sitter dårlig i det. Det vingler og i bilen (vi har ikke isofix). Det et mye mer klumpete og i ene bilen henger selen igjen sånn at vi må dra den manuelt tilbake for at den skal sitte stramt.

Ser at Brita. Har kommet med to nye utgaver de siste årene har noen sett tester på de? Største forskjellen ser ut til å være hornene på siden. Og litt anderledes isofix fester på kidfix st.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 12:45   #39
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Masse er gode råd her. Vil bare legge til at jeg alltid anbefaler Britax Kid+/KidFix over Cybex, rett og slett fordi barnet sitter lengre sikret i Britax da den er lengre i ryggen enn andre beltestoler på markedet. Det er vel få som kjøper en ny beltestol når barnet vokser ut av det, så derfor er det smart å velge Britax synes jeg. Det kommer også godt ut i test.

Gammel 05-04-14, 12:50   #40
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Merker meg at britax står høyt i kurs her. En mulighet er å gå fo et av hvertog sette det vi liker minst i leafen. Det blir ikle langtur med den bilen uansett.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.