Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vet hvem du er...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-07, 15:09   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vet hvem du er...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke det er råttent å ønske å være anonym, og det var gode grunner for denne brukeren (og for meg, som var den omtalte moderatoren) å ville fortelle Ryli at han var lett gjenkjennelig.

Det er greit å fortelle noen at de er lett gjenkjennelig, men jeg syns ikke det er noe hyggelig at noen skal si: "Jeg vet hvem du er, men du får ikke vite hvem jeg er"

Gammel 14-05-07, 15:22   #22
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er greit å fortelle noen at de er lett gjenkjennelig, men jeg syns ikke det er noe hyggelig at noen skal si: "Jeg vet hvem du er, men du får ikke vite hvem jeg er"

Enig!

Jeg ville også likt å vite om det var noen som kjente meg igjen. Og ikke minst ville jeg likt å vite hvem det var. Hadde jeg bare fått vite at det var en som kjente meg, men som ikke ville stå fram, så hadde ikke klart å skrive mer her inne tror jeg . Da tror jeg i grunnen det hadde vært like greit å ikke vite.

Gammel 14-05-07, 15:30   #23
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ha vist!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 15:30   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med bæret.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 15:33   #25
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forståelig at dette virker råttent, men det kan hende det er viktig for denne brukeren at hun/han kan fortsette å være anonym og skrive om personlige ting selv, uten at Ryli eller andre vet hvem hun/han er. Gir personen seg til kjenne må vedkommende også selv gi opp litt av friheten ved å kunne skrive anonymt på et forum. Da er det mer realt å gjøre det på den måten, for å gi vedkommende et hint om å være forsiktig med hva han/hun skriver, i stedet for å ikke si noe i det hele tatt.

Så det synes jeg også at du kan tenke over selv, hvis du gir deg til kjenne til vedkommende betyr det også at hun vil få vite hvem du er i RL, og at for denne personen er du ikke lenger anonym. Men hvis det er greit for deg å gi opp din egen anonymitet synes jeg godt du kan si fra.

Jeg selv ville gjerne ha visst det hvis jeg ble "oppdaget" her inne men hadde hatt full forståelse hvis jeg fikk vite det gjennom en moderator slik som Ryli opplevde, fordi jeg vil respektere personens ønske om å være anonym selv. Hvis det var en person som brukte forumet som "ventil" for å lette på trykket og hadde for vane å skrive svært personlige ting, ville det faktisk vært det beste synes jeg, for det er ikke alt du har lyst til å vite om "naboen". Men jeg ville jo vært dødsens nysgjerrig selvfølgelig ...

Jeg oppdaget selv en person her inne som jeg mistenkte var noen jeg kjente, fordi jeg skjønte fra et innlegg at hun for noen år siden vanket mye i et miljø som jeg også var med i i samme periode, og jeg spurte enkelt og greit i en prikk. Jeg skriver ikke så mye sensitivt her inne likevel, og vedkommende bor et annet sted i landet og har neppe kontakt med noen av dem jeg omgås regelmessig likevel, så det er helt uproblematisk for meg at hun vet hvem jeg er. Men hvis hun ikke ville si hvem hun var hadde jeg ikke hatt det minste problemer med det.

Sist redigert av My : 14-05-07 kl 15:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 15:34   #26
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig med deg i. Men jeg vil bare presisere at den situasjonen som det siktes til her ikke er helt slik. Og det synes jeg er viktig å få sagt siden det faktisk er en bruker på dette forumet som også sitter å leser her.

Vedkommende tok kontakt med oss for at vi kunne gi en lyd til Ryli. Vedkommende ønsket å være såpass fair med Ryli, men ønsket selv å bevare sin anonymitet, og det må være lov. H*n kunne jo latt være å si noen ting.

Gammel 14-05-07, 15:40   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om jeghadde funnet noen jeg ikke ville at skulle vite hvem jeg var her hade jeg aldri gitt lyd. På et annet fora vet jeg hvem den ene brukeren er, men hun aner ikke at jeg er meg. Jeg ønsker rett og slett ikke at hun skal kjenne meg igjen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 15:44   #28
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Om jeghadde funnet noen jeg ikke ville at skulle vite hvem jeg var her hade jeg aldri gitt lyd. På et annet fora vet jeg hvem den ene brukeren er, men hun aner ikke at jeg er meg. Jeg ønsker rett og slett ikke at hun skal kjenne meg igjen.

Da synes jeg det er mer realt å gjøre som Rylis gjenkjenner, gi et hint gjennom en moderator, i allefall hvis brukeren utleverer privatlivet sitt og skriver mye som det er åpenbart at det ikke er meningen at du skal vite.

Hvis personen i utgangspunktet er forsiktig med hva hun skriver likevel så er det jo greit å ikke gi lyd fra seg.

Gammel 14-05-07, 15:48   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da synes jeg det er mer realt å gjøre som Rylis gjenkjenner, gi et hint gjennom en moderator, i allefall hvis brukeren utleverer privatlivet sitt og skriver mye som det er åpenbart at det ikke er meningen at du skal vite.

Hvis personen i utgangspunktet er forsiktig med hva hun skriver likevel så er det jo greit å ikke gi lyd fra seg.

Jeg ble kjent med henne etter å ha vært på samme nettsted i et års tid. Jeg har fått vite det meste om henne i RL, og hun utlever ikke noe jeg ikke ar blitt fortalt av henne. jeg treffer henne kun sporadisk.

Gammel 14-05-07, 15:49   #30
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg ble kjent med henne etter å ha vært på samme nettsted i et års tid. Jeg har fått vite det meste om henne i RL, og hun utlever ikke noe jeg ikke ar blitt fortalt av henne. jeg treffer henne kun sporadisk.

Ok. Da er det sikkert ikke så nøye.

Gammel 14-05-07, 15:53   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjønner jeg godt. Det er ingen som har krav på å få vite hvem andre brukere er - man får passe på selv hva man utleverer, det er ikke andres ansvar.

Gammel 14-05-07, 15:54   #32
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke det er råttent å ønske å være anonym, og det var gode grunner for denne brukeren (og for meg, som var den omtalte moderatoren) å ville fortelle Ryli at han var lett gjenkjennelig.

Enig!

Jeg har vært i en noe lignende situasjon på et annet forum. Jeg kjente igjen en bruker på et annet forum og var sterkt i tvil om jeg skulle gi meg til kjenne eller ikke. Spesielt siden grunnen til gjenkjennelsen var jobbrelatert. Jeg diskuterte det til og med med min sjef mtp det etiske i at jeg visste hvem hun var og ikke omvendt.

Jeg tenkte etter hvert som så at det er frivillig hvor mye man velger å gi ut av info om seg selv, og hvor gjenkjennelig man vil være. Jeg valgte derfor ikke å si noe ut i fra et ønske om selv å være anonym. Hun oppdaget det dog selv etter en stund og da var nå det greit nok. Likevel var det litt underlig at hun visste at jeg var gravid før mine kollegaer f.eks.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 16:22   #33
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vile gjerne ha fått vite det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 16:24   #34
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja ... I dette tilfelle var det gode grunner til at brukeren sa i fra på denne måten. Men du må da uansett være enig i at på et generelt grunnlag at det er mer fair å faktisk si ifra enn å holde kjeft?

Det er jo akkurat som om at man kan levere inn bekymringsmeldinger anonymt til barnevernet. De foretrekker helt klart at folk leverer inn meldinger under fullt navn, men enkelte føler ikke at de kan det. Eksempel. En bestemor ønsker å levere inn en bekymringsmelding til barnevernet, men ønsker å være anonym fordi hun ellers er redd for å miste kontakten med barnebarnet.

Gammel 14-05-07, 16:25   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville syntes det var hyggelig om folk som kjente meg igjen tok kontakt!

Gammel 14-05-07, 16:28   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Når jeg tenker meg om visste jeg om flere på NM, men det falt meg aldri inn å gi meg til kjenne.

Gammel 14-05-07, 16:31   #37
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tja ... I dette tilfelle var det gode grunner til at brukeren sa i fra på denne måten. Men du må da uansett være enig i at på et generelt grunnlag at det er mer fair å faktisk si ifra enn å holde kjeft?

Det er jo akkurat som om at man kan levere inn bekymringsmeldinger anonymt til barnevernet. De foretrekker helt klart at folk leverer inn meldinger under fullt navn, men enkelte føler ikke at de kan det. Eksempel. En bestemor ønsker å levere inn en bekymringsmelding til barnevernet, men ønsker å være anonym fordi hun ellers er redd for å miste kontakten med barnebarnet.

Jeg vet ikke jeg.... Jeg tror faktisk at hvis personen som kjente igjen meg bare sagt at h*n gjorde det, uten å si hvem h*n var selv, så hadde jeg fått helt noia og ikke våget å skrive en ting her inne mer. Hadde vært utrolig ubehagelig å vite at noen visste ting om meg, uten at jeg ante hvem som visste ting....

Selvfølgelig hadde det jo ført til at jeg kunne begrenset meg i framtiden mht hva jeg fortalte og ikke fortalte, men alt det jeg allerede hadde fortalt og som lå tilgjengelig... Nei takk. Da hadde jeg faktisk foretrukket at personen holdt for seg selv at h*n visste.

Jeg vet ting om folk i RL som de ikke vet jeg vet. Og jeg tror faktisk at det er bedre for dem at de ikke vet at jeg vet. Det forutsetter selvfølgelig at jeg holder det jeg vet for meg selv og ikke sladrer.

Om noen her inne visste hvem jeg var så ville jeg foretrukket å vite det. Men om personen ikke ville stå fram selv, så hadde jeg foretrukket at personen holdt sin viten for seg selv .

For meg hadde FP vært ødelagt som forum om jeg måtte gått rundt og lurt på hvem her inne som visste hvem jeg var.

Gammel 14-05-07, 16:44   #38
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville antageligvis ikke sagt noe hvis jeg oppdaget at jeg kjente noen. Det er fordi jeg er temmelig privat (bombe!). Jeg vil ikke bli gjenkjent. Men selvsagt ville jeg visst om noen likevel hadde kjent meg igjen.

Gammel 14-05-07, 16:48   #39
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

For meg hadde FP vært ødelagt som forum om jeg måtte gått rundt og lurt på hvem her inne som visste hvem jeg var.

Akkurat det du skriver her var hovedgrunnen til at jeg var borte fra forumet i to,tre måneder.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 17:00   #40
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg alltid - hver eneste gang - før jeg trykker "Post Reply" tenker gjennom at dette KAN bli lest av noen som det viser seg gjenkjenner meg (nå - eller i fremtiden!) og om dette er noe står for eller er/kan bli flau over (nå - eller i fremtiden).

Men om noen kjente meg igjen synes jeg det er fair at de sier fra til meg. Og gjerne en millimeter om hvor de kjenner meg FRA (barndommen? Jobb? Studier?) om de selv ikke vil gi seg til kjenne.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.