Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du setebelte på bussen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du setebelte i buss?
Ja 93 69,40%
Nei 15 11,19%
Av og til (spesifiser gjerne) 25 18,66%
Brokkoli 1 0,75%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-14, 21:55   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du setebelte på bussen?

Ja, alltid når det fins.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 22:12   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid, så lenge det finnes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 22:13   #23
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker det på flybuss, busser over litt lengre distanser og andre steder enn i Oslo. Men jeg aner faktisk ikke om det er belter på den bussen jeg tar til daglig. Det skal jeg sannelig sjekke ut.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 23:14   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, alltid når det er montert. Og jeg velger setene med belter dersom det er noen med og noen uten.

Gammel 17-01-14, 23:32   #25
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Imponert over dere og konstaterer at ingen av dere kjører buss sammen med meg! Jeg har nemlig til dags dato ikke sett en eneste en som bruker belte på bussen selv om de er der og jeg kjører buss til og fra jobb hver dag, men ikke alltid til samme tid så jeg ser en del "bussere"!

Jeg brukte noen ganger like etter at de kom, men jeg må innrømme at jeg kuttet ut, for det er alltid klønete å feste beltet klin inntil fremmede, og om jeg sitter ytterst så kan du vedde på at den ved vinduet skal av før meg. Og ofte så står jeg jo når det er fullt og da er det jo ingen mulighet heller.

Gammel 17-01-14, 23:44   #26
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker det så å si alltid (men enig i at det er klønete med fremmede innenfor). Hos oss er det heller ikke mange som bruker belte, heller ikke på ekspressbussene som kjører motorveien. Jeg har opplevd bråbrems der én gang, og det var ikke moro i det hele tatt.

Det jeg virkelig ikke fatter, er voksne som lar barna sitte uten sele i bussen. Selv på seter der det er åpent foran (f.eks. dobbeltsetene) ser jeg foreldre med barn i barnehage- og småskolealder som ikke spenner fast barna.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 00:16   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Ikke på lokalbussen, men ellers ja.

Gammel 18-01-14, 00:36   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fremt det er montert, så bruker jeg det. Tar forøvrig mest bybuss uten belter montert

Gammel 18-01-14, 09:26   #29
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt brukes belter når de finnes.

En ting som er veldig bra er at det ganske ofte er beltekontroll på busser her. Lar man være å bruke belte blir det en dyr busstur gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 09:31   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, selvsagt. Men tar som regel bybuss, og der er det ikke belter. Men er det montert er det en selvfølge at jeg bruker.

Gammel 18-01-14, 09:58   #31
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar på beltet selv om det er trangt jeg, altså. Folk får tåle såpass, det er jo bare litt kavete akkurat i det en tar det opp eller fester det. Jeg forstyrrer heller sidemannen enn å risikere noe ved å ikke ta på beltet. Får noen irriterte blikk, men ofte ser jeg at andre kommer på å feste sitt når jeg har tatt på mitt. :trendsetter:

Gammel 18-01-14, 10:30   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan nesten ikke huske at jeg har sett det noen gang, men jo, jeg tok vel flybussen en gang toget sto, og da brukte jeg det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 10:32   #33
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

På Flybussen ja.

På bybussene her er det ikke belter.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 10:43   #34
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er vel nesten ingen bybusser som har belter, men på litt lenger avstander tror jeg det er påbudt. Jeg bor jo litt utenfor Oslo, og alle bussene heromkring har belter. Noen har også et par seter med trepunktsseler. Ganske betryggende siden de kjører motorvei store deler av strekningen.

Gammel 18-01-14, 11:13   #35
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nå kjører ikke jeg buss særlig ofte, og da mest i utkantstrøk. Der er det stort sett montert seler, og jeg bruker de.

Gammel 18-01-14, 11:26   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja, selvsagt om det er belter der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 11:38   #37
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar buss så og si aldri. Jeg bruker det alltid når jeg er på turer med elever, da er det som regel tilgjengelig. Sist jeg kjøret buss i Oslo, buss til Bygdøy så stod vi hele veien. Vet ikke om det er belter der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 11:46   #38
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Om det er der, så bruker jeg det ja. Bybusser har ikke belter.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

På bybussene her er det ikke belter.

Så bastante dere er. Det er belter på noen av bussene her i byen.

Gammel 18-01-14, 12:31   #39
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det gjør jeg. Når jeg en sjelden gang tar bussen. Jeg blir bilsyk av buss, når jeg stort sett kjører bil selv.

Gammel 18-01-14, 12:36   #40
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Så bastante dere er. Det er belter på noen av bussene her i byen.

Avslører at jeg ikke tar buss veldig ofte.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.