Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kunstig juletre?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 10:58   #21
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstig juletre?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg vurderer å kjøpe dette på Bohus i dag (koster 3000 uten lys, 210 cm)

Det var fint! Har du sett det i butikken, er nålene korte slik som på ekte gran?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 11:10   #22
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noe av det mest realistiske jeg har sett, er Ikeas Fejka. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20244078/
På grunn av at det ikke er så 100% kjegleformet og jevnt. Med korte nåler, og så er ikke grenene satt tett-i-tett. Og litt rufset i toppen, akkurat som en ekte gran. Men Ikea er utsolgt. De har heller ikke høye trær. Får de inn et slikt tre i 210 høyde, så slår jeg til neste år.

Gammel 18-12-13, 13:37   #23
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg også likte IKEA sitt, jeg kjøpte et for å ha på loftstua. Det ser ut som et tre man finner i skogen her rett og slett.

Gammel 18-12-13, 13:44   #24
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Fra Living, Grand Fir med kongler.
Slett ikke verst. 2 meter, koster 2498. For de som kan vente, har ofte Living salg de siste dagene før jul.

(Ops, jeg så ikke at Levic hadde anbefalt Living allerede)

Sist redigert av Mrs. S : 18-12-13 kl 14:40.
Gammel 18-12-13, 13:58   #25
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Det var fint! Har du sett det i butikken, er nålene korte slik som på ekte gran?

Det minner veldig om fjelledelgran, synes jeg

Gammel 18-12-13, 20:13   #26
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg vurderer å kjøpe dette på Bohus i dag (koster 3000 uten lys, 210 cm)

Vi har dette treet. Veldig fornøyd.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 22:01   #27
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Borte.

Sist redigert av Gerbera : 28-12-13 kl 11:57.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 23:25   #28
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan pakker man kunstige trær sammen?

Gammel 19-12-13, 23:41   #29
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vårt er delt i to, så jeg tar bare av toppen, feller inn greinene på begge delene, og legger det i esken sin. Litt jobb når jeg skal ha det opp igjen, bruker litt tid på å justere grenene igjen, men ikke så lang tid som vi brukte på å få det ekte treet til å stå rett i foten.

Gammel 20-12-13, 00:38   #30
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vårt er delt i tre og de klapper sammen som en paraply når man snur de opp-ned.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:46   #31
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vårt er også i to eller tre deler. Tar det fra hverandre, legger greinene inn mot "stammen" og putter det i eska.

Gammel 20-12-13, 01:44   #32
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Nei, det var ikke dyrt sammenlignet med Perfect Home. 215 cm uten lys koster 4999. Hvor høyt er ditt, og er det med eller uten lys? Jeg vet det er for sent å bestille nå.
Jeg er litt i tvil, vi har hatt et kunstig tre i 2 eller 3 år og det er for kjegleformet. Unaturlig jevnt, og alle barnålene er like grønne og litt for lange. Sånn sett var det dumt å kjøpe et "billigtre". Men jeg visste ikke en kunne få andre kunstige trær uten å legge i 5000.

Jeg liker trær med litt "rufsete" utseende, og spesielt toppen på uekte trær er for jevne. Ekte trær har litt lenger avstand mellom grenene øverst.

Treet er 210 høyt, har ikke lys, du kan bestille med, mn det koster ekstra.
Det er 2 typer grener, det er litt "fyll" grener innerst og fine grønne ytterst med brun kvist i alle. Barnålene er ganske lange, dvs en 5-6 cm ish. Fra jeg bestilte til jeg hadde det levert på døra tok det 6 dager.

Veldig enkelt å montere, du må klikke på plass alle grenene i et system, hver gren har en farge som skal inn på en ring i stammen. Det står helt beint med en gang.

Gammel 20-12-13, 01:53   #33
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Klarer jeg å legge inn bilde fra mobilen?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Juletre.jpg (5,8 KB, 156 visninger)
Gammel 20-12-13, 01:59   #34
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Mini i gang med montering.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20131130_200441-1.jpg (311,2 KB, 31 visninger)
Gammel 20-12-13, 21:36   #35
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Plantasjen her også. Ca 2000 kr. Verdt pengene. Folk tror det er ekte. 210 høyt. Uten lys.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 20:35   #36
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Håper på å finne ett kunstig fint ett på tilbud i romjula jeg. I mange år så har jeg trodd at den ene forkjølelsen avløste den andre med tilhørende bihulevondt hver gang. Nå har jeg allergitestet meg og ser da ett system i disse "forkjølelsene". Vonde bihuler tvert juletreet kom i hus gitt.

Ble veldig glad for å se denne tråden, mange juletre som så ekte ut her.

Sist redigert av dharma : 21-12-13 kl 20:51.
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 18:58   #37
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

De solgte ut kunstige juletrær til halv pris på Bauhaus denne uka. Var noen ok, dog litt utplukket.

Gammel 22-12-13, 19:36   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Dette må jeg huske neste år. Vi har et dritkjipt fake-plæstic-ugly-tre som jeg nesten gråt når jeg satt opp for noen timer siden. Nå har vi dynget det ned i pynt og så får jeg heller huske å bruke noen lapper på nytt tre neste år.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 20:17   #39
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det fra Ikea kunne jeg tenkt meg! Ser veldig naturlig ut på bildet. Men med 6 trær i forskjellige farger og størrelser trenger vi strengt tatt ikke flere.
Svigers kom med et skinnende, halvstort rosa et i går. Det var satt ned fra £49 til £1 så de klarte ikke dy seg. Så nå har vi juleskog i stua!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.