|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Der jeg jobber får lærerne overtidsbetalt for å gå i tog. Skolen ordner transport til og fra byen, og da er det påmelding. Foreldrene må enten komme og "sjekke ut" ungene i byen (Oslo), eller så må barna pent bli med den leide bussen tilbake til skolen. Men arrangementet på skolen er det FAU som står for.
![]() |
#22 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Gamleskolen var det lærere, og på nåværende skole er det foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Det er skolen som har ansvar for toget og for barna i toget. Det er lærerene som følger og passer på elevene. Vi må melde dem på, levere og hente.
![]() |
#25 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Her er det lærerne som går i toget sammen med barna. Ikke noe opprop og ingen transport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Jeg får betalt for å gå i toget og regner dermed med at jeg har ansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?
Tja, du skal ikke være sikker. Det kan hende du bare får betalt for å vise deg fram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Ut fra alle svarene i denne tråden tror jeg det er rimelig trygt å konkludere med at hvordan barnetog og skolearrangement organiseres rundt om i landet er høyst variabelt.
![]() |
#29 |
navnet sjemmer ingen
Siden jeg er vakker i bunad skal du ikke se bort i fra det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Jeg sitter i FAU og googlet dette for litt siden etter en mail fra en forelder. Ulike skoler/lærere har ulik praksis så det kommer rett og slett an på kontrakten læreren har med skolen i forhold til jobbing på 17. mai. På vår skole er det frivillig, og noen ganger går lærerne, andre ganger er det klassekontaktene.
![]() |
#32 |
koko
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Jeg er lærer og har ansvar for klassen min. Siden jeg ikke skal feire dagen på samme sted som elevene mine er det mitt ansvar å gjøre avtale med et forelder (fau-kontakt).
![]() |
#33 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Fau og trinnkontakter har ansvar for arrangementet, mens foreldre har ansvaret for ungene.
![]() |
#34 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Foreldra. Det er ingen tilsette som er på skulen den dagen - berre foreldre. Rektor og lærarar bur i andre bygder eller i annan kommune.
![]() |
#35 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?I selve toget så har de voksne som er med ansvaret. Dvs stort sett foreldrekontaktene, og noen ganger er lærer med. Er flere år siden lærer var med i våre to klasser. De har fridag og har egne barn som skal følges i toget.
![]() |
#36 |
Unik
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Her er det foreldra som har ansvaret for ungane sine. Dersom klassekontakten kan, så går den i toget saman med klassen.
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Her i kommunen har lærarane fri på 17. mai, så i toget er det klassekontakten som har ansvaret for "sin klasse".
![]() |
#38 |
med mange baller i lufta
|
Samme her, bortsett fra at det er foreldrene til 6.trinn som har ansvaret for arrangementet etter toget.
![]() |
#39 |
I mål
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Her har lærerne ansvaret, og jeg tipper de er overtidsbetalt. Jeg hadde ikke sendt barna ned i sentrum med foreldre som ansvarlig som ikke kan navnene deres en gang. Elevene tar banen ned, men må hentes i sentrum, krysses da ut av lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Her går de fleste lærerne i "hovedtoget", sammen med noen foreldre, oftest klassekontakter. En eller to voksne holder, det er små klasser. I skoletoget har foreldrene ansvar, men der er det mye mer oversiktlig, så det er ingen krise om ingen går sammen med klassen (folketoget kommer bak skolen). |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|