|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Magefølelsen min inntrer vel først når noe skurrer litt for meg, tror jeg. Når det er snakk om valg av noe slag, og der noe sier meg at det umiddelbare kanskje ikke ikke likevel er veien å gå. Jeg tror dog ikke det er intuisjon for meg eller noe spesielt ved det. Jeg tror det er oversett samvittighet, moral, prinsipper, følelser som presser seg litt fram. Sånt kjenner man jo typisk i magen, og når man velger noe som føles godt, ja så blir mat lett i magen og til sinns.
Så fint sagt. Det er ofte sånn jeg også opplever det. Det synes så klart når man først forstår det og ting føles bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stiv
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Den jobbmessige magefølelsen min er egentlig kunnskap og erfaring. Det er små ting som blir gjort (eller ikke gjort) og sagt, som blir vurdert, analysert og slått sammen av underbevisstheten (eller magen
![]() |
![]() |
#4 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Magefølelsen skal man ikke kimse av, det har jeg gang på gang fått erfart, spesielt i jobbsammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Jeg tenker som flere, at magefølelse eller intuisjon som regel er oppsamlet kunnskap og erfaring og at den derfor er verdt å lytte til. Mitt problem er at den sjelden får tre frem så klinkende klart, men akkurat i jobbsammenheng har jeg hatt god nytte av den hver eneste gang jeg har fulgt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Gratulerer med dagen!
![]() |
#9 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Jeg tror aldri jeg benytter det begrepet privat. På jobb gjør jeg det stadig, oftest i sammenhenger som "åkej, vi får psykopat-vibber av mannen alle som én, men vi har ikke egentlig noe som kan dokumentere at det er konas versjon av virkeligheten som stemmer." Det kan vi selvsagt ikke ta beslutninger utfra.
![]() |
#10 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Nja, noen ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Ja, jeg har en "magefølelse" og stoler godt på den. Det handler nok om hvor oppmerksom man er og hvor utadrettet den oppmerksomheten er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Ja, jeg har magefølelse og nei, jeg stoler ikke nok på den. Det skjer stadig at ting blir feil fordi jeg ikke stoler på magefølelsen.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Jeg er superealist og nettopp derfor lytter jeg nøye til magefølelsen.
![]() |
#14 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Magefølelsen min forteller meg mye rart jeg helst ikke bør høre på. Den er skeptisk til mye mer enn jeg har godt av å være og slår seg gjerne sammen med Kamerat Angst
![]() |
#15 |
Tøff
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Jeg er også en superrealist og jeg følger magefølelsen min. Jeg tror det er en "råprossesering" av mange fakta, og den er fri for føleri og bevisst synsing.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Jeg har en eksepsjonelt velfungerende magefølelse. Den sa i fra at pappaen min var død og hvorfor, og den sa i fra da mamma ble syk og at hun kom til å dø av det.
![]() |
![]() |
#18 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Magefølelse, eller intuisjon, er din egen bevissthet som bearbeider all informasjon uten å tenke. Uten å tenke på hva andre sier og mener. For oss utrente på magefølelse er det lettest å sense de vonde følelsene, de som bygger seg opp som en klump i magen, og bare sier at noe er galt. Eller i andre situasjoner der du bare vet at noe er rett, uten å ha tenkt over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Stoler du på magefølelsen din?Jeg har en jobb hvor magefølelse ikke spiller noen rolle. Saksbehandler som ikke stoler helt på hva regelverket sier, men lytter til hva nagefølelsen sier vil nok ikke bli veldig respektert av arbeidsgiver. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|