Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ovnsdøra eksploderte!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 08:28   #21
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsdøra eksploderte!!!

Uæææ! Det må jo ha vært en alvorlig produksjonsfeil på den ovnen din?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 09:02   #22
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fy søren så ekkelt!
Tror ikke du skulle ha noen problemer med å reklamere på dette nei.

Den ovnen ser skummelt lik min ut. Den er 9 år og har løs dør og skla straks skiftes ut uansett. Det ble jeg ekstra glad for nå.

Gammel 02-10-06, 09:16   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NÅ er jeg sint, nå! Jeg har snakket med Beha, og dette går ikke på garantien! Det er sånt som skjer med glass med spenning i, sier de. Man kommer borti en gang (og med to unger i huset kan jeg jo ikke garantere at ingen noensinne har kommet borti døra!!!), det dannes en liten luftlomme som man kanskje ikke ser engang, og så en dag så sprekker det. Dette er visstnok noe som kan skje med alle nyere ovner med glassdør (i motsetning til de gamle som hadde metalldør og bare ei glassluke i). AAAARRGGHHHHHHH!

Gammel 02-10-06, 09:24   #24
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

De skiller mellom garanti (som gis fra forhandlers/produsents side) og reklamasjon (som gjelder alle kjøp). Du har vel fem års reklamasjonstid. I forbrukerkjøpsloven står det mer om hvilke rettigheter du har. Aner ikke om det er noen hjelp i dette, men jeg ville jo tro at det er verdt et forsøk å reklamere.

Forbrukerkjøpsloven:
http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1025782287.59

Om garanti og reklamasjon:
http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1023964913.16

Den ovnen din var forresten skummelt lik min egen nye ovn.

Sist redigert av Kaija : 02-10-06 kl 09:32.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 09:31   #25
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner godt at du er sint nå. En stekeovnsdør skal vel strengt tatt tåle mer enn at man kommer borti den en gang?

Dette står i alle fall i loven:
Hvis det er tvil om årsaken til mangelen kan ikke selgeren slippe unna ansvaret ved å hevde at feilen skyldes slitasje eller unormal bruk. Det er selgersiden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du er ansvarlig for. Det vil med andre ord si at dersom selgersiden ikke finner årsaken til feilen må selgeren dekke reparasjonen.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 09:44   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det der er skikkelig skummelt og det blir noe helt forferdelig mange små glassbiter
Eksen min opplevde det samme selv da jentene var mindre
(ble tom laget reposrtasjei VG)
Var en ganske dyr og flott ovn.
Det ble selvsagt reparert til null kostnad for han, men jeg skal love deg at de var redd for å bruke stekeovnen lenge etterpå.

Jeg var der og så skaden og fyttikatta så mange bittesmå galsssbiter!!

Gammel 02-10-06, 09:46   #27
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Om man lager en ovn som ikek tåler at man rører ved døra burde det bli godt opplyst om. Og høres ut som bare tull spør du meg.
En bruks gjenstand somman ikke kan ta på..............

Garantien er vel 3 år ( noen ting er det vel kortere tid på), men man har reklamasjonsrett i 5 år på varer som er beregnet å vare lengre en 3 år.
Og en stekovn skal helt klart holde lengre.

Ikke gi deg på dette, men ta kontakt med butikken du kjøpte ovnen i.

Gammel 02-10-06, 10:26   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta kontakt med Forbrukerrådet før du gjør noe mer overfor butikken eller fabrikken, er mitt tips. Jeg har veldig god erfaring med å få hjelp fra dem, og man stiller så uendelig mye sterkere når man kan ringe butikken og si at "Nå har jeg snakket med Forbrukerrådet, og de sier at slik og slik".

Lykke til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 10:48   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en tåpelig forklaring! Ikke ta på ovnen liksom.

Jeg er helt enig med flere her i at du selvfølgelig må ta dette videre. Gjør som Teofelia sier du.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 10:56   #30
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Det samme skjedde meg for noen år siden- skremmende at slikt kan skje ved normalt bruk. Jeg ringte direkte til produsenten og de kom dagen etter med ny dør. Skulle bare mangle!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:07   #31
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke skjønne at de ikke tar ansvar for dette. Ikke gi deg, ta kontakt med Fbi eller tv2 hjelper deg. Gjør dem litt svette

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:09   #32
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mailet forbrukerrådet, og fått svar allerede. De sier at jeg skal klage skriftlig til selger, så da gjør jeg det, da.

Gammel 02-10-06, 14:39   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Det er sånt som skjer", liksom?! Tullete. Det er da vel ingen som kan forvente at man bare skal forvente at stekeovnsdøren plutselig eksploderer? Det minner meg om den Monty Python-sketsjen med Graham Chapman som psykolog (eller lignende) som sier at "ja, hvem av oss kan vel si, med hånden på hjertet, at vi aldri har satt fyr på en viktig offentlig bygning? Jeg vet at jeg har gjort det, i alle fall!".

Gammel 04-10-06, 01:35   #34
Siggi
håpløs

Siggi sin avatar

Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

å herregud så skremmende, fint at ingen kom til skade

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:52   #35
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fysjameg, så guffent. Håper du når igjennom med klagen din.

Jeg har forøvrig også knust ovnsdøren min ved en anledning - jeg gjorde det ved å besvime og deise med ryggen rett i ovnsdøra. Jeg hadde ingen barn da, men en særdeles nysgjerrig bikkje. Heldigvis var det bare jeg som måtte syes sammen, bikkja kom fra det uten en skramme.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:03   #36
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å salan!! :shock:

Gammel 04-10-06, 13:13   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La oss få høre hvordan respons du får på den skriftlige klagen din

Hvis du sender brev så pass på å ta kopi av brevet du sender ifra deg.

Alt du foretar deg i saken bør skje skriftlig.

Sist redigert av Kirsebær : 04-10-06 kl 13:38.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:17   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Alt du foretar deg i saken bør være skriftlig.

Skikkelig teit avsporing: Dette er da en scene fra en rettsak, der man akkurat skal starte utspørring av en sakkyndig.

- First of all: All your responses must be oral, OK? Now: What college did you go to?
- Oral.

Gammel 04-10-06, 13:38   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skikkelig teit avsporing: Dette er da en scene fra en rettsak, der man akkurat skal starte utspørring av en sakkyndig.

- First of all: All your responses must be oral, OK? Now: What college did you go to?
- Oral.

Gammel 13-10-06, 11:18   #40
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke gi deg. Det der er TULL! Klart at ingen forventer at en flett ny komfyrdør eksploderer fordi den er varm!!! Kanskje du kan få høre litt med noen konkurrenter av BEHA, bare for å være ekkel? Tviler på at feks Miele vil finne på å si at "Jo, denne toppmodellen er veldig bra, for den eksploderer bare av og til i motsetning til den billigere som eksploderer ganske ofte."

Det er forresten litt lurt å føre en liten logg underveis, der du noterer hver gang du snakker med noen hos BEHA (få navnet på vedkommende!) og hva som blir sagt og avtalt, og forbrukerrådet etc. I tilfelle tilfelle.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.